תחרות משפחות במועדון פורת

שילוב הורים וילדים במשחק השחמט באמצעות תחרות משפחות הוא רעיון מוצלח המיושם במועדונים רבים. מועדון "פורת" רחובות קיים לאחרונה תחרות משפחות גדולה בהשתתפות 70 שחמטאים. תודה לדודי פורת שדיווח על האירוע והעביר אלינו את התמונות.






 העיר רחובות משופעת לאחרונה בפעילות שחמט. בחודש שעבר דיווחנו על הישגיהם המצוינים של נערי בי"ס לשחמט רחובות בליגה לנוער. הפעם נתמקד במועדון "פורת" השכן שקיים ביום שישי, 3 בינואר 2014 תחרות שח-משפחות לחברי מועדון פורת.

הוותיקים בינינו זוכרים שמועדון "פורת" התחיל כמועדון של משפחה אחת. מאוחר יותר פתח בכיר שחקני המועדון, האמן הבינלאומי שי פורת בית ספר לשחמט שלומדים בו ילדים ונערים רבים מרחובות והסביבה, אבל הצביון המשפחתי עדיין נשמר.

שלושת האחים במשפחת הלוי



משפחת לוין

לתחרות הגיעו מספר שיא של 33 משפחות שכללו 70 שחמטאים. כל משפחה יוצגה על ידי 2 שחקנים בכל אחד מחמשת הסיבובים השוויצריים. התחרות הייתה מותחת עד לרגע האחרון והתקיימה באווירה תחרותית, ספורטיבית – והכי חשוב, כיאה לתחרות זו – משפחתית.





משפחת אביסרה הצעירה




דו-קרב מותח בין משפחת טיקטין למשפחת לוין


למקום השלישי הגיעה משפחת אחאי (האב אבנר והבן לירי) עם 7.5 נקודות מתוך 10, לאחר שהקדימה בשובר השוויון את משפחת טיקטין (האב אמיר והבן דור).



אבנר ולירי אחאי

במקום השני זכתה משפחת הרשקוביץ/רותם בהרכב אלכס רותם ומשה הרשקוביץ (בעלה של בתו של אלכס) עם 8 נקודות מתוך 10.



האמן הבינלאומי והמדריך הראשי שי פורת מעניק את הפרס לאלכס רותם ומשה הרשקוביץ 

למקום הראשון הגיע זוג התאומים למשפחת יצקן, רועי וניר, שאף הם צברו 8 נקודות מתוך 10, אבל הקדימו את סגניהם בחצי נקודת בוכהולץ.



התאומים לבית יצקן עם שי פורת



תחרות חשובה נוספת שהתקיימה לאחרונה היא אליפות מועדון פורת בקצב מהיר בהשתתפות 32 שחקנים, מהם 3 אמנים בינלאומיים. ניצח כצפוי שי פורת עם 5.5 מ-6, אבל במקום השני הייתה הפתעה: הצעירים דן אורגד וחן פורת צברו 5 מתוך 6 כל אחד ודחקו אחורה את האמנים הבינלאומיים עידו פורת (מקום 5-4 יחד עם נועם קליין) ונתן בירנבוים (מקום 10-6 יחד עם דניאל טרטקובסקי, דני כהן, גיא לס ויאיר מזור)