מסקנות ועדת לובצקי ועתיד השחמט

ב-15 בינואר אישרה המועצה להסדר ההימורים בספורט את אמות המידה לחלוקת תמיכות המועצה להסדר ההימורים בספורט שנקבעו על ידי הועדה הציבורית בראשות כדורסלן העבר והכלכלן צבי לובצקי, ואושרו על ידי שרת התרבות והספורט לימור לבנת. יו"ר איגוד השחמט צופה עלייה של כ-300,000 ₪ בהיקף התמיכה בענף השחמט בעקבות יישום אמות המידה החדשות.






 ענף השחמט (כמו גם איגודי ספורט נוספים) סבל פגיעה קשה בשנים האחרונות ממסקנות ועדת בורוביץ'. מטרתה של ועדת לובצקי הייתה לקבוע אמות מידה מוצלחות יותר לחלוקת תמיכות הטוטו לענפים השונים. על אף פרסומים שהופיעו בכלי תקשורת שונים, לפיהם ענף השחמט עתיד כביכול להיפגע, מתברר בסופו של דבר כי איגוד השחמט ומועדוני השחמט הצליחו לקבל יותר תקציב ולהישאר במסגרת הטוטו.

יו"ר איגוד השחמט משה שלו מודה לכל מי שעזר בקידום, בעצה ובפגישות כדי לשמור על האיגוד הישראלי לשחמט כחלק ממשפחת הספורט: השופט תיאודור אור – נשיא האיגוד , ישראל גלפר, ניר מנדלבוים , עמירם קפלן , שלמה קנדלשיין ואחרים.

מטרתן של אמות המידה החדשות היא:

  1.  להגדיר מחדש את הגופים הזכאים לקבל תמיכה ואת אופן חלוקת התמיכה, כפועל יוצא של צרכי הספורט בישראל;
  2. להביא להגדלה של מספר הספורטאים התחרותיים והפעילות הספורטיבית התחרותית;
  3. לפתח ולעודד את המקצועיות של הספורט התחרותי, לרבות בכל הנוגע למאמנים, מנהלים ותשתית מקצועית;
  4. לעודד הישגיות בספורט התחרותי;
  5. לפתח ולתמרץ פעילות ספורט בקרב בני הנוער ונשים ובפריפריה;
  6. לתת אפשרות לנהל מדיניות ספורט אקטיבית, תוך מתן העדפה לענפים הראויים.

 

סעיף 37 (ד) במסמך שפורסם קובע כי:

על אף האמור בהוראות סעיפים 4 ו- 6, המועצה תתמוך בענפי השח-מט והברידג' בהתאם להוראות אלה:

1)  ענף השח-מט יקבל 0.75% מהסכום העומד לחלוקה, אשר יחולקו 60% לאיגוד השח-מט ו- 40% לאגודות השח-מט; החלוקה בין האגודות, בינן לבין עצמן, תהא לפי הוראות סימן ד' לפרק ה'.

2)  ענף הברידג' יקבל 0.25% מהסכום העומד לחלוקה, אשר יחולקו 60% לאיגוד הברידג' ו- 40% לאגודות ברידג'; החלוקה בין האגודות, בינן לבין עצמן, תהא לפי הוראות סימן ד' לפרק ה'.

3)  אין בהוראה זו כדי לגרוע מתנאי הסף המפורטים בפרק ג'.

4)  פיסקת-משנה זו תעמוד בתוקף לתקופה של ארבע שנים או עד למועד בו המדינה תחליט על חלופת תקצוב אחרת בענפים אלה - לפי המוקדם.

 

אין ספק כי אמות המידה החדשות שפורסמו הינן הישג לענף השחמט, אולם המלחמה על עתיד השחמט בישראל עדיין לא תמה. הטענה הכוזבת שמשחק השחמט אינו פעילות ספורט הדורשת מאמץ גופני עדיין מופיעה לעתים תכופות מדי בכלי התקשורת, שחלקם עדיין מסרבים להכניס דיווחים על תחרויות שחמט למדורי הספורט. פעילות ההסברה של איגוד השחמט בנושא זה חייבת להימשך.

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea