פתיחת העונה במועדון כפר סבא

מספר מועדונים ציינו החודש את פתיחת העונה. הכתבה הבאה מבוססת על דיווחו של יואב ניסנבאום ממועדון כפר סבא. נשמח לקבל כתבות מלוות בתמונות ממועדונים נוספים ולפרסמן באתר.






 בשבת, 4 בינואר התקיים במועדון השחמט כפר סבא טקס פתיחת העונה לקראת תחילת משחקי הליגות בהשתתפות כ-80 שחמטאים שקיבלו דיווח מפי יו"ר המועדון, עמירם קפלן, אודות עונת הליגה הצפויה לקבוצות המועדון. היו"ר גם הזכיר את הצלחתה הגדולה של קבוצת הנוער של המועדון שזכתה לאחרונה פעם נוספת באליפות הליגה לנוער.

 

עמירם קפלן (משמאל) מעניק גביע למנצח תחרות הבזק אלון מינדלין


לאחר מכן נכנסו לפעולה 64 שחמטאים (מספר מעניין) בתחרות בזק בת 9 סיבובים שוויצריים שחולקה לשתי רמות – מעל ומתחת ל- 1600.

בתחרות הראשית היו הפתעות רבות. רשימת 40 המשתתפים כללה שני רבי אמנים ושני אמנים בינלאומיים, אולם המנצחים היו דווקא אלון מינדלין ורן דזנט עם 7 נקודות מתוך 9. אלון מינדלין בן ה-18 זכה בפרס הראשון לאחר התרת שוויון הנקודות. דני ראזניקוב, יעקב זילברמן ואסף גבעון צברו 6.5 נקודות.



יעקב זילברמן (מימין) מול דני ראזניקוב. ביניהם: אסף גבעון


בתחרות המשנית ניצח מנחם תורתי הוותיק לפני טל פרי הצעירה
.

 



80 שחמטאים נכחו בטקס פתיחה העונה


משחקי הסיבוב הראשון בליגה שנערכו כשבוע לאחר מכן האירו פנים לקבוצות כפר סבא בליגה הארצית. המועמדת לעלייה כפר סבא ב' גברה על מדעטק חיפה, יריבתה המסורתית בצמרת מחוז הצפון, בשיעור מינימלי 2:3. על הלוח הראשון ניצח רב אמן אליק גרשון את אמן פיד"ה אופיר אהרון. קבוצת כפר סבא ג', בראשות אמן פיד"ה אור כהן (שהרצה לאחרונה בפני שחקני המועדון על ספרו החדש שיצא בשפה האנגלית בנושא הגנת פטרוב ורפרטואר פתיחות לשחור לאחר 1.ה4 ה5) גברה 1:4 על העולה החדשה מקריית שמונה, ואילו במחוז המרכז הפתיעה הקבוצה הצעירה של הפועל "אפרים" כפר סבא את היורדת מהלאומית עירוני ת"א ע"ש צ'רניאק בניצחון של 2:3.



שחקני המועדון הצעירים מאזינים לסקירתו של עמירם קפלן 


בתוך כך הסתיימה במועדון כפר סבא תחרות רבע גמר אליפות ישראל (12 משתתפים) בניצחונו של אריאל ארנברג בן ה-12 שצבר 6 נקודות מתוך 7 והעפיל לחצי הגמר ביחד עם דן טרטטוביץ ושלמה מנקס שצברו 5 נקודות כל אחד. במקביל נפתח בסוף השבוע האחרון סבב תחרויות חדש לכל הרמות, ובתחילת פברואר תיפתח במועדון כפר סבא תחרות חצי הגמר על אליפות ישראל, הצפויה למשוך שחקנים בכירים רבים.