כינוס הנהלת איגוד השחמט האירופי בירושלים

בפעם הראשונה מאז הוקם איגוד השחמט האירופי לפני כשלושים שנה, אירחה ישראל את הכינוס הרבעוני של הנהלת האיגוד. הכינוס התקיים במלון רמדה בירושלים בין התאריכים 14-10 בפברואר 2014.







בפעם  

 לאור מצבה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית, אין זה דבר של מה בכך, שהנהלת האיגוד האירופי נענתה להצעתם של יו"ר האיגוד הישראלי משה שלו ושל כותב ידיעה זו והחליטה אשתקד פה אחד לקיים את הכינוס הראשון שלה בשנת 2014 בירושלים, בירת ישראל.

 שניים מהמשתתפים מחו"ל, ממלא מקום נשיא האיגוד, תומס סילצקי מפולין, וקצין העיתונות, בויקו הריסטוב מבולגריה, אף הגדילו לעשות והביאו את בניהם לירושלים. בנו בן ה-20 של תומס הפך לאחרונה לקתולי אדוק והיה לו חשוב לבקר במקומות הקדושים לנצרות בירושלים, ואילו בנו בן ה-10 של בויקו לומד דווקא בבית הספר היהודי(!) בסופיה למרות שאביו הוא נוצרי אורתודוכסי.

 חבר ההנהלה תיאודורוס זורבזוגלו מיוון הביא את בת זוגו, אך היא נאלצה לעזוב את ירושלים מוקדם מהמתוכנן בשל מות אביה. גם סגן נשיא האיגוד, יון סרבן דוברונטיניו מרומניה, אמור היה להגיע עם אשתו, אולם ברגע האחרון נבצר מהם הדבר בשל מחלת בתם.

 המשתתפים האחרים בישיבות ההנהלה היו המזכ"לית סאבה סטויסבלייביץ מסרביה, הגזבר כותב שורות אלה, חבר ההנהלה ז'אן קלוד מואה מצרפת, מנהל התחרויות דירק דה-רידר והמזכירה ילנה לוקיץ. האיגוד הישראלי יוצג ע"י היו"ר משה שלו ומ"מ היו"ר ידעאל סטפק. בחלק מהאירועים השתתפו גם מנכ"ל האיגוד, אריה אלדר, מנהל מועדון ירו-שחמט, אלון כהן-רביבו, מבקר האיגוד האירופי המתגורר בירושלים, וילי איקליקי, ועוד.

 תוכנית הכינוס כללה שני ימי דיונים בנושאים שוטפים, פגישות רשמיות ויום סיור בירושלים. בין הנושאים שנכללו בסדר היום: דו"ח פעילות של הנשיא והמזכ"לית, דו"ח כספי של הגזבר, קביעת סדרי המכרזים על האליפויות האירופיות ב-2016 (ראה להלן), הקמת ועדה לדיון במתכונת חדשה לגביע אירופה למועדונים (כותב שורות אלה חבר בוועדה האמורה להמליץ על הקמת ליגת על אירופית בהשתתפות 8 קבוצות עלית) ועוד.


מבחינת ישראל הנושא החשוב ביותר היה להכשיר את הקרקע להחלטה של האיגוד האירופי (ב-2015) לקיים בשנת 2016 את אליפות אירופה לנוער בירושלים. ואכן, האורחים סיירו באולמות רחבי הידיים ובחדרים המרווחים של מלון רמדה, והתרשמו שהמלון (וכן המלונות הסמוכים) הוא מקום ראוי לאירוח האירוע. על פי דבריו של נשיא האיגוד, סילביו דנאילוב מבולגריה, היה כינוס הנהלת האיגוד האירופי בירושלים חשוב ביותר בהקשר הזה. (הראיון המלא שערך איתו רב-אמן רם סופר יפורסם כאן בקרוב).

 החלק הרשמי כלל פגישות עם שרת התרבות והספורט לימור לבנת ועם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. שני האישים שבו וביקשו מחברי ההנהלה האירופית לעשות כל אשר לאל ידם כדי שהאליפות האמורה תתקיים בעוד שנתיים בישראל.

 בינתיים הציע דניאלוב לאיגוד הישראלי לקיים בירושלים כבר ב-2015 גם את אליפות אירופה ליחידים (כמו זו שתתקיים השנה בארמניה).

הסיור בירושלים כלל ביקור בבית הספר הניסויי בעיר, במוסד ים ושם ובעיר העתיקה. תמונות רבות צולמו במהלך הישיבות והביקורים ומבחר מהן יפורסם כאן בקרוב.


 

what are the signs of an std site early symptoms of gonorrhea