ליגה לאומית סיבוב שני – אשדוד מובילה

משחקי הסיבוב השני בליגה הלאומית לשנת 2014 נערכו בסוף השבוע שעבר, ובסיומם יצרה קבוצת אשדוד עילית פער בצמרת לפני ראשון לציון ובאר שבע (אלופת 2013).






 בסיבוב השני נערכו שלושה מפגשים "פנימיים" במועדונים המיוצגים בליגה הלאומית על ידי יותר מקבוצה אחת. במפגשים אלה זהות הקבוצה המנצחת "ידועה" מראש, אבל לגובה הניצחון יש משמעות רבה לגבי המאבק על האליפות. שחקני קבוצות המשנה של באר שבע, ראשון לציון ואשדוד נלחמו בצורה ספורטיבית והצליחו לחולל כמה הפתעות.

קבוצת הפועל העירוני ע"ש דוגו מראשון לציון שיפרה את תוצאתה המאופסת מהסיבוב הראשון והצליחה לחלץ שתי תוצאות תיקו מהקבוצה הראשונה של המועדון. היו אלה מרסל אפרוימסקי וואלרי פונסקי שסיימו בתיקו עם רבי האמנים טל בראון וערן ליס. בקבוצת "פלדקליין" ראשון לציון המדורגת במקום השני יש לציין את ישראל כספי – היחיד בקבוצה שצבר עד כה את מלוא 2 הנקודות.

ב"דרבי" של אשדוד הצליח רק שחקן אחד של קבוצת המשנה להתגבר על פערי מד-הכושר העצומים ולסיים בתיקו: אלכסנדר בליצקי מול ויקטור מיכלבסקי. על הלוח הראשון ניצח אמיל סוטובסקי את בוריס קנצלר, וגם פבל אליאנוב רשם נקודה שנייה נגד מיכאל זסלבסקי.

לעומת זאת, במפגש בין שתי קבוצות באר שבע "סחטה" קבוצת המשנה לא פחות מארבע תוצאות תיקו: איליה חמלניקר, איליה סידורנקו, אליק ויידסלבר ויואב לדרר "ניטרלו" כל אחד יריב בעל עליונות של כ-200 נקודות מד-כושר. רק תמיר נבאתי ואלון גרינפלד ניצחו עבור באר שבע א'. כתוצאה מכך נמצאת אלופת השנים האחרונות באר שבע א' בפיגור ניכר מאשדוד. רק בסיבובים הבאים יתברר עד כמה זה משמעותי.

ב"דרבי" נוסף ניצחה הפועל פ"ת את אליצור פ"ת בשיעור 2:4. הצעירים ניצן שטיינברג ואילון נקר גברו על יריביהם, בעוד יתר ארבעת המשחקים מסתיימים ללא הכרעה.

הקבוצה הצעירה של הפועל כפר סבא שנתנה בסיבוב הראשון קרב קשה לבאר שבע א' הפגינה את רמתה הגבוהה בניצחון 1.5:4.5 ללא הפסד אישי מול הרצליה. אלכס פינקל זכה לניצחונו השני בליגה. הצטרפו אליו אביטל בורוחובסקי ואדוארד רוזנטליס (בלוח הראשון מול דן צולר).

המפגש השישי של הסיבוב השני עימת שתי קבוצות הצפויות להילחם נגד הירידה. אליצור מרכז השחמט ירושלים זכתה לניצחון חשוב מול פורת מתמטיקה הודות לניצחונותיהם של רם סופר, אלכסנדר רינברג ומשה קציר, כאשר ארקדיוס קלקא (2 מ-2) מצמק לטובת "פורת". משחק מרתק התרחש בלוח הראשון. שחקן החיזוק הירושלמי, איגור חנקין מגרמניה, "נתפס" בפתיחה והיה על סף הפסד נגד שי פורת, אבל לחימה עיקשת הביאה לו חצי נקודה ולקבוצתו ניצחון יקר.

צילום: יפעת יוגב