ליגה לאומית סיבוב שלישי – באר שבע לא מוותרת

קבוצת מועדון שחמט אשדוד עילית יצרה פער בצמרת כבר בשני הסיבובים הראשונים, אבל באר שבע עדיין לא ויתרה על תוארה. ניצחון מקסימלי של האלופה בסיבוב השלישי רמש על מאבק צמוד בצמרת הצפוי לנו עד סוף העונה.






 באר שבע עשתה זאת דווקא מול קבוצת המשנה של אשדוד בראשות רב-אמן בוריס קנצלר, שלא החזיק מעמד מול שחקן החיזוק הרוסי יבגני אלכסייב. מיכאל רויז, תמיר נבאתי, יבגני פוסטני, אלון גרינפלד ואלכסנדר חוזמן השלימו את המלאכה, ולפי שעה נראה כי הקבוצה האשדודית תתקשה מאוד להישאר בליגה.

באותו זמן שמטה המובילה נקודה מול קבוצת תחתית אחרת מירושלים. אמיל סוטובסקי, ויטאלי גולוד, יהודה גרינפלד וויקטור מיכלבסקי הביסו יריבים נחותים במד-כושר בצורה משכנעת, אבל איליה סמירין סיים בתיקו על הלוח הראשון לאחר שהיה בסכנת הפסד מול שחקן החיזוק הירושלמי, חבר נבחרת הונגריה ויקטור ארדוש. תיקו גם בלוח השלישי לאחר שבוריס אברוך לא הצליח לנצל יתרון מול רם סופר.



בוריס אברוך - אשדוד עילית


נראה כי במאבק הצמוד המסורתי בין אשדוד לבאר שבע, כל השמטה של מחצית הנקודה עלולה להיות קובעת. המפגש הישיר בין שתי הגדולות יתקיים רק בסיבוב האחרון.
במפגשים האחרים לא נפלו הפתעות משמעותיות: פלדקליין ראשון לציון זכתה לניצחון קבוצתי שלישי מול הפועל פתח תקווה, על אף הפסדו של בוריס אלתרמן לגדי רכליס, בזכות ניצחונותיהם של גיל פופילסקי, טל בראון ואלכס כספי על הצעירים אילון נקר, ניצן שטיינברג ואורי קובו.




אורי קובו - הפועל פתח תקווה 

גם הפועל כפר סבא התגברה בנקל על הפסד בלוח הראשון (לדני ראזניקוב מול איליה חמלניקר) והביסה 1.5:4.5 את קבוצת המשנה של באר שבע. אלכס פינקל זכה לניצחון שלישי רצוף בליגה, והצטרפו אליו אדוארד רוזנטליס, אביטל בורוחובסקי ועידו בן-ארצי.

קרב מרכז הטבלה בין הרצליה לאליצור פתח תקווה התנהל על מי מנוחות (4 תוצאות תיקו) והסתיים בשוויון 3:3. עניין רב יותר עורר מפגש התחתית בין פורת מתמטיקה להפועל העירוני ע"ש דוגו ראשל"צ. נראה כי הרכבה של קבוצת המשנה מראשון לציון אינו מותיר לה השנה כל סיכוי להישאר בליגה. לעומתה, "פורת" מעורבת בדרך כלל במאבקי ירידה עד הרגע האחרון, ובשנים האחרונות היא תמיד מוצאת דרך להישאר בליגה.

"פורת" ניצחה 2:5 הודות לניצחונותיהם של שי ומיה פורת וארקדיוס קלקא מול ניצחון בודד של דמיטרי בלוך מראשון לציון.

ועוד חדשות טובות במועדון פורת: בשם ציבור השחמטאים אני מאחל מזל טוב לשחקנית סגל נבחרת ישראל לנשים מיה פורת לרגל נישואיה לבח"ל! טקס החתונה נערך בשבוע שעבר.

צילום: יפעת יוגב