פורימון בבית השחמט בחסות מפעל הפיס

חג הפורים צוין בבית השחמט ברמת אביב בשני משחקים סימולטניים רבי משתתפים בחסות מפעל הפיס, לצד שלל תחרויות מסורתיות של מועדון השחמט המקומי. צילמה: יפעת יוגב






 השותפות בין איגוד השחמט למפעל הפיס, שהחלה עם ארגון גמר אליפות ישראל בתנאים מעולים בעכו 2013, נמשכת. נוסף על ארגון גמר אליפות ישראל בשנת 2014, תאורגן סדרת משחקים סימולטניים בכל רחבי הארץ למען קידום הענף. יריית הפתיחה הייתה סימולטני כפול בפורים שהתקיים בבית השחמט ברמת אביב, שהוא משכנו של איגוד השחמט.

רב-האמן הוותיק יהודה גרינפלד, אלוף ישראל לשנים 1982 ו-1990, חבר נבחרת ישראל פעמים רבות וכיום השחקן הטוב בעולם בקטגוריה של כבדי שמיעה, התכבד לתת את הסימולטני הראשון מול 32 יריבים שכללו כמה מטובי השחקנים הצעירים של המועדון המקומי.


מימין: יו"ר איגוד השחמט משה שלו, רב-אמן יהדה גרינפלד, יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין

מיד לאחריו נתנה אלופת אירופה לילדות עד גיל 10, אנסטסיה וולר מאשדוד, סימולטני נוסף. יש לציין כי אנסטסיה לא הסתפקה בכך, אלא הגיעה מוקדם יותר כדי "להתאמן" מול יהודה גרינפלד. היא נאלצה לסיים את המשחק מוקדם יותר כדי להתכונן לסימולטני שלה, ורב-האמן נעתר לבקשת המארגנים להסכים לתיקו אף על פי שמצבו היה עדיף במקצת.



אלופת אירופה לילדות עד גיל 10, אנסטסיה וולר

את האירוע פתחו בשעה 10:30 בבוקר יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין ויו"ר איגוד השחמט משה שלו. האחראי על ארגון הסימולטני היה רמי טל מנהל מועדון השחמט העירוני תל אביב, בסיוע מזכירת האיגוד סיון חדד. המשחק נערך באוויר הפתוח בכניסה לבית השחמט בתנאי סדר מופתי. כל משתתף קיבל תג עם שמו, ובסיום המשחק הוענקה לו תעודה מהודרת.



מראה כללי של המשחק הסימולטני

לאחר דברי פתיחה קצרים ניגש יהודה גרינפלד לעבודה, שלא הייתה קלה. רמי בקיש ממועדון השחמט המקומי ארגן במקביל תחרויות פתוחות רבות לרמות שונות, אולם עקב הרשמת שיא לא נותר בהן מקום. כמה מטובי השחקנים הצעירים של המועדון המקומי הופנו לסימולטני שבו עשו חיים קשים לרב-האמן.



זוריק צ'אצ'אשווילי בן ה-13 ממועדון השחמט אשדוד




רועי פלך בן ה-7 ממועדון השחמט ראשון לציון

בלטו האחים שי ואבי כדריה. שי ניהל מאבק טקטי חריף שבו נאלץ רב-האמן למצוא כמה מסעים חזקים בטרם הייתה ידו על העליונה. אבי השיג סיום שנראה כתיקו, אבל הוכנע על ידי טכניקה מעולה של אלוף ישראל.




יהודה גרינפלד מול שי ואבי כדריה


בלוח הסמוך הסתמן תיקו גם במשחקו של אלעד גונדרס, אבל רב-האמן נלחם, פשוטו כמשמעו, עד הרגלי האחרון וניצל אי-דיוק של יריבו בסיום כדי לכפות ניצחון. יריב נוסף שהקשה על גרינפלד היה שגב וייס הוותיק, אך גם בלוח זה הצליח רב-האמן להתגבר על התנגדות יריבו בשלב הסיום.



אלעד גונדרס



שגב וייס

בסיום המשחק נבחר אבי כדריה על ידי נותן הסימולטני יהודה גרינפלד לשחקן המצטיין וקיבל גביע.

במשחקים הסימולטניים נכחו צופים רבים שכללו כמה מראשי איגוד השחמט, שחקנים שבאו להשתתף בתחרויות שנערכו במקביל, הורים וסתם חובבי שחמט. אנו מקווים שהתנופה תימשך ובחודשים הקרובים נראה סימולטניים כאלה בכל רחבי הארץ, וכמובן יש להודות למפעל הפיס על תמיכתו הרבה המאפשרת פעילות ברוכה זו לקידום השחמט.