קרלסן עונה לשאלות הגולשים

בעקבות בכיר שחקני ארה"ב היקרו נקמורה שעשה זאת בחודש שעבר, נעתר גם אלוף העולם בשחמט מגנוס קרלסן לענות לשאלות הגולשים באתר החברתי Reddit. זה נקרא AMA (Ask me anything).






 נוסף לתשובותיו המאלפות לשאלות השונות והמשונות, הפיק קרלסן גם וידיאו ביחד עם המנג'ר שלו אספן אגדסטיין שבהם הם התייחסו לששת הסיבובים הראשונים בתחרות המועמדים.

אלוף העולם גם החל בהכנותיו לדו-קרב עם הטוען לכתר. הוא הפתיע כאשר השתתף במשחק פלייאוף בליגת המשנה (!!) של נורווגיה כדי לעזור למועדון שלו סטוונגר להעפיל לליגה הבכירה. קרלסן לא אכזב, הצדיק עדיפות של למעלה מ-300 נקודות מד-כושר וגבר על רב-האמן הבולגרי ולדימיר גאורגייב.

 

מגנוס קרלסן – ולדימיר גאורגייב, ליגה נורווגית 2014

@@Carlsen-Georgiev.pgn@@

 

וכעת הגענו ל"ראיון" של קרלסן באתר Reddit – להנאת הגולשים דוברי העברית (תורגם מאתר Chess.com). שאלות הגולשים מופיעות באותיות נטויות.

האם קורה שאתה נכנס לאתרים כמו chess.com כשחקן אנונימי ופשוט מוחץ אנשים להנאתך?

מדי פעם הייתי משתמש בחשבונות של חבריי ומנצח עבורם כמה משחקים... או הרבה משחקים (...) רשימת האנשים שהפסדתי להם במשחקים מקוונים תדהים אתכם.

אף על פי שהשגת את התארים אמן בינלאומי ורב אמן בגיל צעיר, האם הרגשת אי פעם שהרמה שלך נתקעת ושאינך יכול להשתפר, או שתמיד ידעת שאתה מסוגל להיות השחקן הטוב ביותר בכל הזמנים? ואם חשבת שאינך יכול להשתפר, כיצד הצלחת להשתפר?

בתקופות שלא הלך לי טוב, תמיד שמרתי על אורח חשיבה חיובי מאוד. הייתי חושב שהדברים ישתנו כבר במשחק הבא, בתחרות הבאה. לבסוף זה קרה.

באשר להיתקעות, אני עדיין מרגיש שיש לי המון מה ללמוד. מהות העניין היא לתרגם ידע רב יותר למשחק טוב יותר ולתוצאות טובות יותר.

מהו קרב השחמט האהוב עליך בכל הזמנים?

ניצחונו של אנאנד על קמסקי בדו-קרב גמר המועמדים 1994.

האם אתה נתקל בקשיים כשאתה משחק נגד עצמך בגיל 23 באפליקציה Play Magnus? אישית, אני גאה מאוד כשאני מנצח את מגנוס בן ה-8.

תמיד קשה לי נגד "מגנוס 23". כשאני משחק נגד "מגנוסים" צעירים יותר אני לעתים מצליח.

כמה בירות היית צריך לשתות כדי שאמן שחמט יהיה מסוגל לנצח אותך?

אין תשובה לשאלה זו... אפילו כשאני שתוי לגמרי, הכוח השחמטי שלי והידע עדיין בעצמותיי.

הבחנתי בחשבון הטוויטר שלך שאתה עוקב מקרוב אחרי תחרות המועמדים 2014. האם ישנם משחקים כלשהם או עמדות שהרשימו אותך כמעניינים או יפים במיוחד?

התרשמתי מניצחונו של אנאנד על ארוניאן בסיבוב הראשון. לא לעתים קרובות אתה מסוגל לנצח את השחקן מס' 2 בעולם בעזרת טכניקה טהורה.

מה אתה חושב על הבדיחה של נקמורה שקרא לך סאורון בטוויטר?

למען האמת, מעולם לא צפיתי בשר הטבעות... אילו צפיתי בזה, ונקמורה היה שחמטאי טוב יותר, אולי הייתי נעלב יותר.

מהו לדעתך הדבר שהפך אותך לאיש החזק בעולם?

צימוקים... מאמני פטר-היינה נילסן אמר לי שהוא ראה אותי משחק בגיל עשר והתרשם שידעתי הרבה תיאוריה אבל לא יכולתי לשחק כל-כך טוב בעצמי. אז זה היה תהליך ארוך. בהדרגה למדתי יותר ויותר על המשחק.



קרלסן מזכיר לנקמורה את סאורון משר הטבעות



תמיד תמהתי: עכשיו שאתה הטוב בעולם, כיצד יכולים מאמנים לעזור לך להשתפר? או שהם לא עוזרים בכלל וזה רק תלוי בך?

בעיקרו של דבר זה תלוי בי להשתפר, כי אפילו המאמנים הטובים ביותר אינם מבינים לגמרי מה שהולך בראש שלי J.

מהו ספר השחמט האהוב עליך? והספר הלא שחמטי האהוב עליך?

ספר שחמט: חיי ומשחקיי מאת קראמניק עשה עליי רושם עז בילדותי.

ספר לא שחמטי: כאן יש מירוץ צמוד בין כמה סרטים מצוירים של דונאלד דאק (ברצינות).

כיצד השתנו חייך מאז שזכית באליפות העולם? האם נהיה קשה יותר לשמור על מוטיבציה?

גישתי לתחרויות לא השתנתה בהרבה. אפילו לפני זכייתי באליפות העולם הייתי המדורג מס' 1, ובמובן זה הכול נשאר אותו דבר – אני הוא האיש שיש לנצחו. יש לי ביטחון שתמיד אני יכול להצליח.

מהי הארוחה האהובה עליך, ומה אתה אוכל לפני משחק?

אין לי ארוחה אהובה, אבל לפני משחק אני בדרך כלל אוכל חביתה או יוגורט עם פרי.

מה אתה חושב על תחרות המועמדים 2014? האם ניצחון של וישי יקל עליך, או שיש לך פייבוריט אחר בתחרות? אני שואל, משום שאם לשפוט לפי הטוויטים שלך, אינך מעריך את אנאנד במיוחד J.

לא היה לזה שום קשר לאנאנד. התרשמתי מאוד מרמת ההכנה שלו ומהרמה הכללית של משחקו, הן טקטית והן אסטרטגית, בתחרות המועמדים עד כה.

מהי תשובתך לטענה שאתה מנסה יותר מדי לטחון את היריב? רבים אמרו שאתה מתמחה בהפעלת לחץ בעמדות יבשות במקום לשחק בסגנון התקפי. רבי-אמנים רבים סבורים שהסגנון הזה הוא מוות לשחמט.

אני סבור שזוהי תכונה חשובה לשחקן טוב להיות מסוגל לשמור על אותה רמת ריכוז ויצירתיות הן בעמדות פשוטות והן בעמדות מסובכות יותר, ובכך לייצר לעצמו הזדמנויות בכל שלבי המשחק. איני סבור שביצוע משגים מעטים ויכולת לשחק מדויק מאוד במשך זמן רב הם תכונות שליליות.

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea