אליפויות ישראל לנערות באלקנה

כתבה זו מוקדשת לסיכום תחרויות הילדות והנערות שנערכו באלקנה עם תמונות רבות. תוצאות תחרויות הנערים – בכתבה הבאה. צילם: דורון רדי. תמונות נוספות נלקחו מדף הפייסבוק של מועדון השחמט כפר סבא.






 במסגרת אליפות אירופה ואליפות העולם נערכות מדי שנה תחרויות לילדות ולנערות עם משתתפות רבות מגיל 8 עד גיל 18.

בשנים עברו לא היה קל לארגן בישראל תחרויות כאלה בשל מיעוט המשתתפות. השנה עדיין אוחדו התחרויות לגילאי 12-10 ו- 16-14, בעוד הבנות המצטיינות בגיל 8 שיחקו יחד עם הבנים. עם זאת, מספר המשתתפות עולה משנה לשנה ויש תקווה שבשנים הקרובות נראה בכל אחת מקבוצות הגיל שתי תחרויות, לבנים ולבנות.

אין ספק שהישגיהן העצומים של שחמטאיות צעירות כמו מרסל אפרוימסקי, אנסטסיה וולר ורונית לויטן בשנים האחרונות תורמים להגברת הפופולריות של המשחק בקרב הנערות.

בתחרות לגילאי 12-10 השתתפו 20 ילדות. במקום הראשון ובתואר אלופת ישראל עד גיל 12 זכתה מאיה נוביק ממועדון אשקלון עם 6 מ-7.

סגניתה, שצברה 5 נקודות הוכתרה כאלופת ישראל עד גיל 10 היא הודא קאסם ממועדון כפר סבא, שהייתה כבר ב-2013 השחמטאית הראשונה מהמגזר הערבי שייצגה את ישראל באליפות אירופה.

5 נקודות צברה גם שירה ניימן, סגנית האלופה עד גיל 12. במקום השלישי עד גיל 12 זכתה נועה מונטה. במקומות השני והשלישי עד גיל 10 זכו יעל פדרובסקי -  בתה של חברת נבחרת ישראל לשעבר שלומית ורדי ואחותה הצעירה של עדי פדרובסקי שהתמודדה בכבוד רב בין הבנים עד גיל 18 – וענבל טורקניץ.

בתחרות לגילאי 16-14 השתתפו 16 נערות. שלטה בתחרות ללא עוררין לימור אלטשול ממועדון שחמט לכל. לימור צברה את מלוא 7 הנקודות, והיא אלופת ישראל החדשה לבנות עד גיל 16. סגניתה היא מיכל להב ממועדון ראשון לציון עם 5.5 נקודות, ובמקום השלישי זכתה שובל לוי ממועדון אטיוד רמת גן עם 4.5 נקודות.

אלופת ישראל החדשה עד גיל 14 היא טל פרי ממועדון כפר סבא עם 5 נקודות. במקומות השני והשלישי זכו אלה צ'רנובילסקי, אף היא ממועדון כפר סבא, ונוגה הנדזל ממועדון שחמט לכל.

הילדה המצטיינת בתחרות עד גיל 8 הייתה נועה פרוקצ'יה לפני נועם גדסי ושירן שעיה. לסיום נציין את רונית לויטן, אנסטסיה וולר ועדי פדרובסקי שבחרו להתחרות בין הבנים ולא אכזבו. אכן, שחמט הנוער הנשי שלנו צומח בקצב מהיר. להלן לקט תמונות מהתחרות.