רחובות אלופת ישראל לקבוצות עד גיל 12

מועדון השחמט ראשון לציון אירח ב-22 באפריל (אסרו חג פסח) את אליפות ישראל לקבוצות עד גיל 12, שהסתיימה בניצחונה המשכנע של קבוצת צפריר רחובות. בסגנות זכתה קבוצת מדעטק חיפה, ובמקום השלישי – אטיוד רמת גן.






 לאור ההצלחה הגדולה של אליפות ישראל לקבוצות עד גיל 14 במשך שנים רבות, נוספו בשנים האחרונות אליפויות קבוצתיות לגילאי 8, 10 ו-12. תחרויות אלה מרחיבות את המסגרת התחרותית עבור שחקני הנוער בגילאים הצעירים ומהוות במה למועדונים השונים להפגין את הצטיינותם בטיפוח הנוער.

מתברר כי בקרב הנערים עד גיל 12 בולטים משכמם ומעלה שלושה מועדונים שכלל אינם מיוצגים בליגה הלאומית לבוגרים. מועדונים אלה אימצו סדר עדיפות השם את טיפוח הנוער בראש מעייניהם, מארגנים פעילות רבה לנוער ומעסיקים מאמני נוער בכירים. כל אלה נותנים את אותותיהם בלוח התוצאות.

אליפות ישראל לקבוצות עד גיל 12 לשנת 2014 התקיימה ב-22 באפריל בתנאים מעולים באולם הספורט "העמית" בראשון לציון, ואורגנה על-ידי המועדון המקומי בראשות המנכ"ל רב-אמן בוריס אלתרמן ומנהל המועדון ירון ליניק, שהופקד על השיפוט יחד עם השופט הלאומי המנוסה עודד רוס.

44 קבוצות, מחיפה בצפון ועד קריית גת בדרום, הגיעו לראשון לציון כדי להתחרות על התואר הארצי.

שתי הקבוצות הפייבוריטיות מרחובות ומחיפה צברו את מלוא 8 הנקודות בשני הסיבובים הראשונים והתייצבו למפגש מכריע ביניהן בסיבוב השלישי. רחובות זכתה לניצחון קבוצתי מינימלי הודות לניצחונותיהם של יאיר פרחוב בלוח הראשון ואורן קרת בלוח הרביעי.

בשני הסיבובים שנותרו השכילה רחובות לשמור על יתרונה בצמרת ואף הגדילה אותו בחצי נקודה. אלופת ישראל לשנת 2014 היא קבוצת צפריר רחובות עם תוצאה פנטסטית של 17 נקודות מתוך 20 אפשריות.

 

"צפריר" רחובות האלופה.

מימין:רון בורוחובסקי,יאיר פרחוב,מתן גורודצקי,אורן קרת והמאמן המאושר אלכס מיכלבסקי

 

קבוצת מדעטק חיפה החזקה שכללה שניים משלושת זוכי המדליות באליפות היחידים עד גיל 12 נאלצה להסתפק בסגנות עם 15.5 נקודות.




סגנית האלופה "מדעטק" חיפה. מימין: ולדימיר ויינשטיין (מנהל המועדון), אור גלובוס,
יותם שוחט, רונית לויטן, מיקי גיצמן והמאמן נפתלי בן פנחס


למקום השלישי הגיעה קבוצת אטיוד רמת גן עם 13.5 נקודות, הרמת-גנים הקדימו בחצי נקודה את כפר סבא א', רחובות ב' ותל-אביב א'.

למועדון המארח נכונה אכזבה מסוימת כאשר אף אחד מקבוצותיו לא התברגה בעשירייה הראשונה, אבל פיצתה על כך קבוצת גוזלי ראשון לציון שקפצה ממקום 43 בדירוג ההתחלתי למקום 28 בדירוג הסופי וזכתה בפרס הקבוצה המפתיעה.
לסיום, תודות לירון ליניק ולבוריס אלתרמן ממועדון ראשון לציון על הדיווח והתמונות.




שחקני הקבוצה המפתיעה עם הגביע. מימין: יובל וולפסון (בן 5 וחצי) דניאל ליניק,
רועי פלך, פז ברונשטיין. עוד שיחקה בקבוצה: גאיה פרי-רובינשטיין