סיבוב שני באליפות ישראל – מיכלבסקי מוביל

התוצאות הבלתי צפויות נמשכו גם בסיבוב השני, ורק שחקן אחד נותר עם מלוא הנקודות – רב-אמן ויקטור מיכלבסקי. בכיר השחקנים איליה סמירין עדיין ללא ניצחון.






לחץ כאן להגרלת כל הסיבובים בתחרות הנשים

צפה כאן בשידור ישיר של סיבוב 4 (החל משעה 10:00)

שמונת מנצחי הסיבוב הראשון נפגשו ביניהם בסיבוב השני, ובארבעת המשחקים נפלה רק הכרעה אחת. רב-האמן ויקטור מיכלבסקי הצליח לקראת המסע ה-40 להטות את המשחק לטובתו וגבר על האמן הבינלאומי הצעיר ניצן שטיינברג.


בלוח הסמוך הפגין החייל עידו בן-ארצי משחק טקטי מרשים מול רב-אמן ויטאלי גולוד. אלוף ישראל לשנת 2010 נאלץ למצוא את המסעים הטובים ביותר כדי לסחוט תיקו בסיום עם גרעון ברגלי.


שני נציגי הצפון פנחס קאנטרז'י ואלכס רינברג סיימו בתיקו, אבל הסיפור של הסיבוב היה המשחק בלוח השלישי בין נתן בירנבוים לבוריס קנצלר שאיים להפוך לתוצאה טכנית לאחר שנתן בירנבוים איחר בלמעלה מ-25 דקות.

לפי חוקי התחרות זמן האיחור המרבי הוא 30 דקות, אבל אלוף ישראל לשעבר שהיה תחת הרושם שמהשחק אמור להתחיל ב-17:00 עיין ברגע האחרון בלוח הזמנים האמיתי ומיהר להגיע ללוח בשעה 16:26. המשחק עצמו היה הרבה פחות מרגש והסתיים בתיקו קצר יחסית.




המדורג מס' 1 איליה סמירין המשיך להתקשות מול אמנים "מהשורה", והפעם לא השיג יתרון כלשהו מול אוריאל ארלינסקי וכל ניסיונותיו לסבך לא גרמו למשחק לסטות ממסלול התיקו. כך גם המדורג מס' 3 מיכאל רויז שיריבו אנדריי גורבנוב כפה עליו חזרה על מסעים בשלב מוקדם.


מפתיעי הסיבוב (ועוד בכלים השחורים) היו האמן חנן מרדכי מירושלים שניצל משגה טקטי של האמן הבינלאומי אילון נקר לזכייה בכלי בשלב מוקדם, והמועמד לאמן מאשקלון טל חורש שהביס את האמן המנוסה אריה אקסלרוד וזכה עקב כך בכבוד להתמודד עם רב-אמן יבגני פוסטני שחזר לעצמו בניצחון משכנע על רן פרנקל.





רב-האמן הוותיק מרק צייטלין עלה לצמרת בניצחון על חברו למועדון באר שבע קפר איליאגוייב. גם אלכסנדר חוזמן, דן צולר ואסף גבעון רשמו כצפוי ניצחונות על יריביהם הצעירים עומר רשף, יהונתן בקלצ'וק ומתן פולג.















במרכז הסיבוב השלישי: ויטאלי גולוד בלבן מול ויקטור מיכלבסקי.

צפו במשחקי סיבובים 2-1 בגמר אליפות ישראל

@@ISR ch 2014 R2.pgn@@

באליפות הנשים הסתיימו כל משחקי הסיבוב השני בהכרעה והמדורגות הבכירות צברו נקודות. אולגה וסילייב ולודמילה ציפנסקיה רשמו כל אחת ניצחון שני, אך רק אחת מהן (לכל היותר) תישאר גם בסוף היום עם 100%, שכן הן מתמודדות בסיבוב השלישי.


צפו במשחקי סיבובים 2-1 באליפות ישראל לנשים

@@ISR chW 2014 R2.pgn@@