החל מ-1 ביולי 2014 אין להכניס טלפונים ניידים לאולם התחרות!

.






החל מ-1 ביולי 2014 אין להכניס טלפונים ניידים לאולם התחרות

אחד השינויים המשמעותיים ביותר בחוקה החדשה הוא:

סעיף 11.3 (ב): בעת משחק, אסור לשחקן להחזיק במקום המשחקים טלפון נייד ו/או אמצעי תקשורת אלקטרוניים אחרים. אם הוכח ששחקן הביא מכשיר כזה למקום המשחקים, הוא יפסיד. היריב ינצח. חוקי התחרות יכולים לנקוב בעונש אחר, חמור פחות.

השופט יכול לדרוש מהשחקן לאפשר לו לבדוק, בפרטיות, את בגדיו, תיקו ופריטים אחרים. השופט או אדם שהוסמך על ידי השופט יבדוק את השחקן ויהיה בן מינו של השחקן. אם שחקן מסרב לשתף פעולה עם חוקים אלה, השופט ינקוט באמצעים בהתאם לסעיף 12.9. [כלומר יטיל עליו עונש לפי בחירתו מתוך רשימת העונשים הקבועים בחוקה].

כל שחקני השחמט בישראל אמורים (החל מ-1/7/2014) לקיים סעיף זה ולמסור לשופט בתחילת המשחק את הטלפון הנייד שלהם, או לא להביאו כלל למקום המשחקים. בעת משחק אין להחזיק טלפון נייד, דלוק או כבוי, בכיס הבגד או בתיק.

מארגני התחרויות והשופטים אמורים לאסוף בצורה מסודרת טלפונים ניידים מהשחקנים לפני תחילת המשחק ולהחזירם להם לאחר תום המשחק. במשחקי ליגה המתקיימים ללא נוכחות שופט אחראים ראשי הקבוצות על איסוף הטלפונים.

יש להדגיש כי על פי החוקה החדשה שחקן שייתפס בעת משחק עם טלפון נייד בידו, בכיסו או בתיקו, ייקבע לו הפסד במשחק, אלא אם תקנון התחרות קבע מראש שהעונש יהיה חמור פחות.