קרלסן אלוף העולם גם בבזק

הוא הגיע לדובאי במטרה חד-משמעית להוכיח שהוא הטוב ביותר בכל סוגי השחמט ופשוט עשה זאת. מגנוס קרלסן ניצח גם באליפות העולם בבזק עם תוצאה מדהימה של 17 מתוך 21 – מעל 80% - ודירוג הבזק שלו בפיד"ה עלה ל-2948!






 קרלסן אלוף העולם גם בבזק

רם סופר

הוא הגיע לדובאי במטרה חד-משמעית להוכיח שהוא הטוב ביותר בכל סוגי השחמט ופשוט עשה זאת. מגנוס קרלסן ניצח גם באליפות העולם בבזק עם תוצאה מדהימה של 17 מתוך 21 – מעל 80% - ודירוג הבזק שלו בפיד"ה עלה ל-2948!

התחרות כללה 21 סיבובים בהשתתפות רוב שחקני הצמרת בעולם. עם זאת, נראה כי למשחק הבזק (3 דקות למשחק עם תוספת 2 שניות למסע) חוקים משלו וחלק משחקני העילית משחקים שחמט "נכון מדי" כדי להצליח בבזק לעומת "מומחי בזק" האוהבים לנקוט פתיחות בלתי שגרתיות כדי לבלבל את היריב כבר מההתחלה ומתבססים יותר על משחק טקטי התקפי.

אחד המומחים הללו הוא היקרו נקמורה, שהיה בצעירותו המלך הבלתי מעורער של המשחקים המהירים באינטרנט. בתחרות הזאת נקמורה היה חייב להצליח לאחר תצוגת נפל בתחרות המהירה, והוא השתמש בקוקטייל מוזר של פתיחות כדי להביס בצורה משכנעת את רוב יריביו.

עוד שחקן שרץ חזק בצמרת היה מיודענו מהמכביה ה-18 יאן נפומניאשצ'י, בן גילו של קרלסן שכבר מנע ממנו בעבר לזכות באליפות העולם לנערים.


זוכי המדליות בבזק עם נשיא פיד"ה (מימין: נפומניאשצ'י, קרלסן, איליומז'ינוב, נקמורה)


קרלסן סיים את היום הראשון של התחרות עם 9 מ-11 (עם הפסד בודד לשחקן הסיני האלמוני לו שאנגליי) כאשר נקמורה כמעט צמוד אליו, אבל נפומניאשצ'י התחיל את היום השני עם 6 ניצחונות רצופים בעוד קרלסן משחק בזהירות ומסיים בתיקו בין השאר עם אנאנד וארוניאן.

לאחר 17 סיבובים פיגר קרלסן בחצי נקודה לאחר הרוסי (ששימש בעבר מאמנו במספר תחרויות), וזה מה שקרה בסיבוב ה-18 במשחק קרלסן-מורוזביץ':

 


קרלסן מיהר להחליף צריחים ב-א8 במקום לזכות מיד לאחר
23.צחב1!, והמשחק הסתיים בתיקו.

גם נפומניאשצ'י סיים בתיקו באותו סיבוב, והפער בצמרת נותר בעינו.

בסיבוב ה-19 היה קרלסן בסכנת הפסד מול מאמדוב, אבל יריבו האזרי שגה והפסיד. נפומניאשצ'י סיים בתיקו נוסף והשניים השתוו במספר הנקודות, כאשר נקמורה בפיניש חזק מנסה להתקרב אליהם.

הסיבוב ה-20 הכריע. כך הסתיים משחקו של קרלסן עם רב-אמן רוסי לא ידוע בשם סרגיי יודין, שבתחרות זו גבר בין השאר על ווייטאשק, רג'אבוב, סווידלר ונקמורה.

 

עמדה זו התקבלה מפתיחה איטלקית רגועה, ואיש לא ציפה שהמשחק יסתיים בהכרעה בתוך 4 מסעים בלבד. כנראה יש בסיס לאימרה שהמזל הולך עם הטובים...
14.פח4? מהז4! 15.פו5?? פ:ו5 16.צ:ו5 מהה2! 17.מהג2 פז4!, והלבן נכנע.


באותה עת נתקל נפומניאשצ'י בשחקן מס' 2 בעולם לבון ארוניאן, שהוא אולי פחות מהיר ממנו אבל עדיין מספיק חזק כדי לעשות לו צרות. ארוניאן שמר על יתרון קל לאורך כל המשחק ולבסוף ניצח. בסיבוב האחרון היה קרלסן זקוק לתיקו, אבל הוא הביס בקלות את קורובוב וסיים עם תוצאה פנטסטית של 17 מ-21. גם נפומניאשצ'י ונקמורה ניצחו, והרוסי זכה במדליית הכסף בזכות ממוצע מד-כושר (לבזק!) גבוה יותר של יריביו. ביום אחר 16 נקודות מתוך 21 היו עשויות גם להספיק לזהב. כל השאר סיימו הרחק מאחור, ואת הדבוקה הוביל לה-קוואנג-ליים הוייטנאמי עם 14 נקודות במקום הרביעי.

צפו במשחקי אליפות העולם בבזק

@@wbli14.pgn@@

איך עשה זאת קרלסן? הוא פשוט שיחק שחמט נורמלי וסולידי וניצל ללא רחמים את רוב המשגים הטקטיים של יריביו, שהתרבו עם התגברות העייפות לקראת סוף התחרות. בחלק ממשחקיו הפגין גם טכניקת סיום ראויה להערצה. רבי-אמנים רבים היו שמחים לשחק כך בקצב מלא...

סיכם היטב המועמד לנשיאות פיד"ה גארי קספארוב שהשווה את הישגו של קרלסן לזכייה בגרנד סלם בטניס על כל סוגי המשטחים, מה שלרוב נבצר אפילו מהגדולים ביותר בענף זה.

קרלסן הוא כעת אלוף עולם בכל סוגי השחמט המקובלים ומוביל ללא עוררין בשתיים מתוך שלוש רשימות המד-כושר. בשח-מהיר עדיין יש לקרואנה 3 נקודות יותר מקרלסן, אולם קרוב לוודאי ש"תקלה" זו תתוקן בקרוב. אין ספק שההישג הזה, בייחוד לאחר תחרות אפורה (בסטנדרטים שלו) בנורווגיה מהווה הצהרת כוונות ברורה לקראת דו-קרב הגומלין מול אנאנד (שבינתיים נמצא לו מימון ברוסיה והוא צפוי להתקיים בנובמבר בסוצ'י).

מצד שני גם הישגיו של אנאנד היו הצהרת כוונות – הוא סיים שלישי בשח מהיר ושביעי בבזק, ובשני משחקיו עם קרלסן בכלים השחורים צבר נקודה וחצי. עדיין נראה כי דו-קרב מול אנאנד שחזר למיטבו לא יהיה עניין של מה בכך אפילו עבור קרלסן. ואחרי מה שקרה במשחק המהיר ביניהם אנאנד מתחיל אולי באמת להאמין שהוא מסוגל לנצח.

המשימה הבאה של קרלסן תהיה לנסות להוביל את הנבחרת הנורווגית המארחת, שמעולם לא נמנתה על הטובות ביותר, לצמרת הדירוג העולמי באולימפיאדת השחמט בטרומסו שתתחיל בעוד קצת יותר מחודש.

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea