אולגה וסילייב אלופת ישראל 2014; אלוף הגברים ייקבע מחר

גם בסיבוב השמיני הסתיימו משחקי הצמרת בתיקו. ויקטור מיכלבסקי עדיין מוביל לבדו אך חבורת הדולקים אחריו בהפרש חצי נקודה גדלה לשישה. הכול יוכרע בסיבוב האחרון. אולגה וסילייב זכתה באליפות הנשים בצורה משכנעת.






 משחק ההכתרה של אולגה היה מול תמר כספי המפתיעה. תמר נלחמה יפה אבל נכנסה לסיבוכים שכתוצאה מהם איבדה כלי ונכנעה. אולגה זכתה באליפות שנייה ברציפות עם תוצאה מרשימה של 7.5 מ-8. חבל רק שאף אחת מחברותיה לנבחרת ישראל לנשים לא השתתפה באליפות.
על המקומות השני והשלישי עדיין נאבקות לודמילה ציפנסקיה, לימור אלטשול ואירנה לן.





בין הגברים אין חדש בלוחות הראשונים. זהירות מעל לכול ועוד שתי תוצאות תיקו בצמרת: חוזמן-מיכלבסקי ורויז-צולר. אבל בלוחות הבאים הצליחו הפייבוריטים לגבור על יריביהם ולשפר את מעמדם בצמרת. יבגני פוסטני גבר בסיום ארוך על טל בראון; ויטאלי גולוד ניצל חוסר זהירות של יונתן בקלצ'וק המפתיע בשלב האמצע כדי לזכות בחומר.

המרשים מכולם היה איליה סמירין שסוף-סוף הפגין את מה שהוא יודע והביס במשחק מרתק את אסף גבעון. כעת יש לסמירין אפילו סיכוי למקום ראשון אם יגבר על המוביל בסיבוב האחרון וכל שותפיו למקום השני עם שובר שוויון עדיף ממנו לא ינצחו.


בסיבוב האחרון יתמודד ויקטור מיכלבסקי (6 נקודות) בכלים השחורים עם איליה סמירין (5.5 נקודות).
הכרעה במשחקים גולוד-רויז או חוזמן-פוסטני עשויה גם היא להקנות למנצח את תואר אלוף הארץ.
דווקא לדן צולר סיכוי לא רע - לרשותו שובר השוויון הטוב ביותר כרגע והוא משחק בכלים הלבנים עם יריב קל יותר על הנייר - פנחס קנטרז'י. עם זאת, קנטרז'י הוא לוחם עיקש והוא זקוק כרגע לחצי נקודה על מנת להשלים ציון נוסף לאמן בינלאומי.
שחקנים אחרים השואפים לציון ל-IM הם יונתן בקלצ'וק (זקוק לתיקו מול עידו בן-ארצי) וחנן מרדכי (זקוק לניצחון על אלכס רינברג).



צפוי לנו סיבוב אחרון מרתק החל משעה 11:00, והכול כמובן משודר ישירות באתר האיגוד.
טקס הסיום וחלוקת הפרסים יתקיימו מיד לאחר סיום הסיבוב בשעה 17:00.