פסטיבל השחמט השני על שם גדעון יפת – החודש!

ביום רביעי 16 ביולי בשעה 16:30 יתקיים בירושלים טקס הפתיחה של פסטיבל השחמט השני לזכר גדעון יפת, בכיכובם של בוריס גלפנד ופטר סווידלר. עד כה נרשמו למעלה מ-150 שחקנים לתחרות הפתוחה המחולקת לארבע רמות. עדיין ניתן להצטרף!






 העיר ירושלים תופסת במהירות את מקומה הראוי כבירת השחמט של ישראל. זה החל עם הקמת מועדון ירושחמט של אלון כהן-רביבו, המציע לשחמטאי ירושלים פעילות תחרותית שוטפת לאורך כל השנה והדרכת שחמט ענפה. אלון כבר ארגן בסוף העשור הקודם מספר פסטיבלי שחמט, אשר התקשו לתפוס תאוצה בשל בעיות מימון.

ב-2013 אירחה העיר ירושלים את אירוע השחמט של השנה – משחקי השחמט במכביה ה-19 – אך זמן קצר לאחר מכן התקיים בירושלים אירוע חשוב לא פחות – פסטיבל השחמט הראשון לזכר גדעון יפת.

למרות סמיכות האירועים הפסטיבל החדש זכה להיענות נאה ולתגובות חיוביות מאוד מצד המשתתפים. המארגנים – גלעד יפת, בנו של גדעון יפת ז"ל שעל שמו קרוי האירוע, ואנשי ירושחמט בראשות אלון כהן-רביבו – החליטו להפוך אותו למסורת שנתית בתקופת הקיץ. נקבע לו מועד שלא יתנגש עם התחרויות המסורתיות בקריית אונו ובכפר סבא. גם קרן הפרסים גדלה משמעותית, במטרה לקיים פסטיבל גדול בהשתתפות מאות שחקנים מכל הרמות למען קידום השחמט בישראל.

כוכבי הפסטיבל השני הם שני שחקני על שיתמודדו בדו-קרב מהיר של 8 משחקים: בוריס גלפנד ששמו מוכר כבר בכל בית בישראל ואין צורך להציגו ופטר סווידלר, שחמטאי יהודי שזכה שבע פעמים באליפות רוסיה בשחמט, זכה בגביע העולם 2011 והשתתף מספר פעמים בתחרות המועמדים לאליפות העולם. הפרש מד-הכושר הקטן בין שני השחקנים מבטיח התמודדות צמודה ומותחת שבה כל תוצאה אפשרית.

חובבי השחמט יכולים לצפות באופן חי במשחקים בין גלפנד לסווידלר החל מה-20 ביולי שעה 15:30 בבית הספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית בירושלים. אכן הזדמנות נדירה לצפות מקרוב בשני גדולי השחמט היהודי של ימינו. בנוסף, לאחר כל משחק מתוכנן ראיון וידיאו עם השחקנים כאשר הסרטונים יועלו לאינטרנט.

כמובן, ניתן לשלב את הצפייה במשחקי גלפנד-סווידלר עם השתתפות פעילה בפסטיבל השחמט. המארגנים בחרו לקיים פסטיבל שחמט המיועד לכל, מרבי-אמנים שיתחרו על הפרסים הכספיים הנאים לחובבי שחמט ש(עדיין) אינם נוהגים להשתתף בתחרויות של האיגוד למד-כושר.

קרן הפרסים לתחרויות הפתוחות עומדת על 55,000 ₪, מהם 9,500 ₪ פרס ראשון בתחרות הראשית, 3,000 ₪ פרס ראשון בתחרות המשנית (מד-כושר 1800-2199), 1,200 ₪ פרס ראשון בתחרות השלישית (עד 1900) ו-200 ₪ בכל סיבוב פרס למשחק היפה ביותר של היום שייבחר על ידי ועדה שתמונה על ידי הנהלת התחרות. לכל אורך התחרות יוגש כיבוד ללא תשלום.

התחרות הראשית כוללת 9 סיבובים, המשנית והשלישית 7 סיבובים ותחרות החובבים הפתוחה לכל – 5 סיבובים. תוצאות שלוש התחרויות הראשונות ידווחו למד-כושר ישראלי ובינלאומי. עד כה נרשמו מעל 150 שחמטאים מכל הרמות, כולל רבי-אמנים ידועי שם ומרבית אלופי הנוער של ישראל. עדיין לא מאוחר להצטרף לתחרות. כדי לעשות זאת יש ליצור קשר עם אלון כהן-רביבו 0522688666 או שאול ויינשטיין 0507540424 או בדוא"ל [email protected]  

 או להירשם אונליין כאן.

כל האמור לעיל כבר מספיק בהחלט לפסטיבל שחמט מכובד הראוי להיקרא אירוע השנה בשחמט הישראלי, אולם בנוסף יתקיימו במסגרת הפסטיבל סמינר לשופטי שחמט, אליפות ישראל בפתרון בעיות שחמט, הרצאות לקהל הרחב של בוריס גלפנד ופטר סווידלר וסימולטני עם סגן אלוף ישראל הטרי ומאמנו של גלפנד במשך שנים, רב-אמן אלכסנדר חוזמן. בקיצור יש הרבה סיבות טובות להגיע ב-16 ביולי לירושלים כדי להשתתף בפסטיבל השחמט השני ע"ש גדעון יפת.