אולימפיאדת טרומסו – סיבוב ראשון

טקס הפתיחה של אולימפיאדת השחמט בנורווגיה התקיים ביום שישי. למחרת יצאו לדרך 150 נבחרות גברים ו-136 נבחרות נשים. שתי נבחרות ישראל פתחו את התחרות ברגל ימין עם ניצחונות מקסימליים על קירגיזסטן ודרום אפריקה.






 אולימפיאדת טרומסו – סיבוב ראשון

רם סופר

טקס הפתיחה של אולימפיאדת השחמט בנורווגיה התקיים ביום שישי. למחרת יצאו לדרך 150 נבחרות גברים ו-136 נבחרות נשים. שתי נבחרות ישראל פתחו את התחרות ברגל ימין עם ניצחונות מקסימליים על קירגיזסטן ודרום אפריקה.

ארגון אולימפיאדת השחמט בטרומסו לווה בקשיים ומשברים רבים. כשבועיים לפני פתיחת התחרות הודיעו המארגנים על הוצאתן מהתחרות של מספר נבחרות בגין איחור ברישום השחקנים. רשימת הנבחרות "המורחקות" מהאולימפיאדה כללה את האלופה האולימפית היוצאת, נבחרת רוסיה לנשים!

העניין לא עבר בשתיקה, וגרר מחאות חריפות של האיגוד הרוסי ושל נשיאות פיד"ה. נשיא פיד"ה אילימוז'ינוב אף דרש להדיח כמה חברים בוועדה המארגנת של האולימפיאדה שלטענתו פועלים בשירות מתחרהו על נשיאות פיד"ה בקונגרס הקרוב, גארי קספארוב.

בסופו של דבר התקפלו המארגנים, וכל הנבחרות שהודיעו מראש על כוונתן להשתתף במועד הורשו לשחק. אגב, הסיבה שנבחרת רוסיה לנשים איחרה להירשם היה צירופה של השחקנית מס' 1 של אוקראינה – קטרינה לאגנו. הרוסים המתינו עד שפיד"ה אישרו את מעבר הפדרציה שלה, למרות מחאות אוקראינה. עם זאת, נבחרת אוקראינה הכינה עצמה בעוד מועד ל"עריקת" השחקנית מס' 1 שלה וצירפה לשורותיה את השחקנית הבכירה אנה מוזיצ'וק (ילידת אוקראינה אשר ייצגה בעבר את סלובניה) המופיעה כעת בראש הנבחרת ביחד עם אחותה מריה מוזיצ'וק.

לאחר שכל הבעיות מסביב נפתרו הגיעו כל הנבחרות לטרומסו והאירועים התחילו בטקס פתיחה מרשים בכיכובו של אלוף העולם מגנוס קרלסן המייצג את המדינה המארחת וכמובן נשיא פיד"ה אילימוז'ינוב, שלמרות מאמציו של גארי קספארוב מקווה להיבחר לארבע שנים נוספות.

בסיבוב הראשון באולימפיאדה אין עניין מקצועי רב בשל פערי הרמות. הנבחרות הטובות בעולם משחקות עם קבוצות מהמחצית השנייה של הדירוג. שתי המדורגות הראשונות רוסיה ואוקראינה חוו את השחמט המזרח-תיכוני וזכו בניצחונות מרביים 0:4 מול ירדן וטוניסיה. הישג גדול יותר לארצות ערב רשמה תימן שסחטה 1.5 נקודות מנורווגיה (עדיין בלי קרלסן). באורח פלא נמנע מפגש בין ישראל למדינה ערבית, ונבחרתנו זווגה מול הרפובליקה הסובייטית שלעבר של קירגיזסטן – קבוצה ללא רבי אמנים.

צפו במשחקי נבחרת ישראל לגברים – סיבוב 1

@@R1 ISR-m.pgn@@

סמירין, סוטובסקי ופוסטני ניצחו בקלות. רודשטיין עבד קצת יותר קשה אבל לבסוף הושגה התוצאה הרצויה והצפויה – 0:4. נבחרת ישראל לגברים המופיעה בהרכבה החזק ביותר עם הקפטן אלכס כספי והמאמן מיכאל רויז מדורגת תשיעית ומקווה להשכיח את הכישלון מאיסטנבול 2012 ולשחזר את המדליות מדרזדן 2008 וחאנטי-מאנסיסק 2010.

צפו בכל משחקי הגברים – סיבוב 1

@@R1 MEN.pgn@@

גם בין הנשים לא נרשמו הפתעות מרעישות. נבחרתנו היא המדורגת מס' 26. לצערנו הרכב הקבוצה (בראשות הקפטן ידעאל סטפק והמאמן ויקטור מיכלבסקי) אינו החזק ביותר האפשרי בשל היעדרותן של שחקניות הלוח הראשון בעבר מיה פורת (היריון) ומרסל אפרוימסקי שהחליטה לא להשתתף באולימפיאדה.

צפו במשחקי נבחרת ישראל לנשים – סיבוב 1

@@R1 ISR-w.pgn@@

גם כך הצליחו מאשה קלינובה, יוליה שווייגר, אולגה וסילייב ואילנה דוד להתגבר על יריבותיהן מדרום אפריקה בצורה חלקה – 0:4.

צפו בכל משחקי הנשים – סיבוב 1

@@R1 Women.pgn@@