אולימפיאדת טרומסו – סיבוב שני

בסיבוב השני מצטמצמים פערי הרמות ומתחילות ההפתעות: תיקו לקרלסן, הפסד לאיבנצ'וק! משחק מצוין של בוריס גלפנד סחף את נבחרת ישראל לניצחון גבוה על טג'יקיסטן, בעוד נשות ישראל מחמיצות הזדמנות מול רומניה. הצילומים בכתבה זו הם באדיבות ראש המשלחת הישראלית משה שלו.






 אולימפיאדת טרומסו – סיבוב שני

רם סופר

בסיבוב השני מצטמצמים פערי הרמות ומתחילות ההפתעות: תיקו לקרלסן, הפסד לאיבנצ'וק! משחק מצוין של בוריס גלפנד סחף את נבחרת ישראל לניצחון גבוה על טג'יקיסטן, בעוד נשות ישראל מחמיצות הזדמנות מול רומניה.

במפגש המרכזי בסיבוב השני שוב נפגשה הפייבוריטית רוסיה עם קבוצה מאזורנו, הפעם עם קטאר (הקבוצה הערבית החזקה ביותר פרט למצרים). בנבחרת זו מככבת אלופת העולם לנשים לשעבר ז'ו צ'ן הסינית, אשתו של בכיר שחקני קטאר מוחמד אל-מודייחקי. שני בני הזוג לא היוו יריבים לשחקני הצמרת העולמית קראמניק וגרישצ'וק שזכו לניצחונות קלים. דווקא בלוח הרביעי הצליח חמד אל-תמימי (2186) לסחוט תיקו מכובד מאוד מיאן נפומניאשצ'י (2714).



בשולחן השני נפלה הפתעה רבתי כאשר אוקראינה הגדולה לא יכלה לנבחרת המשנה של נורווגיה. משחקו הניסיוני של איבנצ'וק בשחור בשלב הפתיחה (1.פו3 ו5 2.ד3 פג6 3.ג4 ה6 4.ז3 ד5 5.רז2 צב8) לא צלח. הוא נקלע לעמדה נחותה מול פרודה אורקדאל, ואז בא המהלך האובדני 23...צ:ב4 – החלפת שני הצריחים תמורת מלכה הייתה הרסנית. לנורווגי האלמוני לא נותר אלא לחדור לשורות השביעית והשמינית ולהכניע את יריבו הגדול בקלות. בלוחות 3-2 השיגו שחקני נורווגיה ב' עמדות תיקו בקלות מפתיעה. רק אלכסנדר מויסיינקו המתיק עבור אוקראינה את הגלולה המרה בניצחון מהיר על הכישרון הצעיר אריאן טארי.

נבחרת נורווגיה א' דווקא אכזבה למרות השתתפותו של אלוף העולם. מגנוס קרלסן ששיחק בכלים השחורים בחר בנוסח חדשני ומעניין בהגנה הסלבית, אך יריבו הפיני טומי ניבאק הידוע גם כשחקן פוקר מצטיין החליט הפעם לא להמר על כל הקופה אלא להחליף כלים רבים לקראת חוף המבטחים של התיקו. בלוח השלישי בחר הפיני וילקה סיפילה במסע הפתיחה המקורי 1.פא3 ולא התקשה להשיג תיקו מול רב-אמן לייף ארלנד יוהנסן. גם בשני הלוחות האחרים לא פרצו הנורווגים את המבצר הפיני – 2:2 ללא הכרעות אישיות.


נבחרת ישראל לגברים לא הייתה בין המופתעות. שחקן הלוח הראשון של טג'יקיסטן, רב-אמן פארוק אמונטוב, כבר התמודד עם גלפנד בעבר בגביע העולם ב-2009 ולא היה רחוק מלהדיחו. הפעם גלפנד היה מוכן טוב יותר.

צפו במשחקי נבחרת ישראל לגברים – סיבוב 2

@@R2 ISR-m.pgn@@

בנוסח אופנתי בהודית של המלך השתמש גלפנד בהקרבת הכלי 13.פו5 שכבר הופיעה מספר פעמים במשחקים ברמה גבוהה מ-2013. גלפנד היה מוכן עמוק יותר עם החידוש 16.צז1 שמטרתו להקריב טיב ולהשאיר את המלך השחור חשוף לחלוטין. ההמשך הוכיח שהתקפת הלבן מנצחת על אף יתרונו של השחור בצריח. במסע ה-30 נאלץ אמונטוב להיכנע.




בלוחות 4-3 זכו סוטובסקי ופוסטני לניצחונות קלילים, גם הם הרבה לפני המסע ה-40. לעומתם בחר סמירין שיצא טוב מהפתיחה במכה טקטית שגויה במסע ה-15 ונאלץ להתגונן סיום ארוך בנחיתות חומרית כדי לסחוט חצי נקודה בעזרת טכניקה טובה. 0.5:3.5 היא תוצאה טובה לישראל, ואין ספק שהדרך שבה התנהלו המשחקים העלתה את המורל לשחקנינו.

צפו בכל משחקי הגברים – סיבוב 2

@@R2 MEN.pgn@@

נבחרת הנשים של ישראל התמודדה עם הקבוצה החזקה של רומניה. ניכר חסרונה של מרסל אפרוימסקי – שחקנית הלוח הרביעי אנג'לה בורסוק הובסה על ידי יריבתה די בקלות.

צפו במשחקי נבחרת ישראל לנשים – סיבוב 2

@@R2 ISR-w.pgn@@

אבל בשלושת הלוחות האחרים השיגו השחקניות שלנו עמדות מצוינות. יוליה שוויגר החליטה לחזור על מסעים בעמדה לא ברורה עם רגלי עודף.


טרגדיה אירעה בלוח השלישי כאשר אולגה וסילייב שיצאה עם יתרון ענק מהפתיחה נתנה ליריבתה משחק נגד. אולגה חששה להחליף כלים לסיום צריחים עם רגלי יותר שעלול להסתיים בתיקו, הסתבכה ונפלה קורבן להתקפת מט.

מאשה קלינובה לחצה כל המשחק, אבל יריבתה התגוננה היטב. התוצאה הסופית – 1:3 לרומניה.

צפו בכל משחקי הנשים – סיבוב 2

@@R2 Women.pgn@@