אולימפיאדת טרומסו – סיבוב שלישי

בעוד במפגשי הצמרת נפלו הפתעות בדמות הפסדים לארמניה, ארה"ב והונגריה זכתה נבחרת הגברים של ישראל בניצחון נוסף, והפעם בשיעור מינימלי מול בלארוס. מחר מפגש צמרת חשוב מול הולנד. נבחרת הנשים התאוששה מהפסדה בניצחון קל על בוליביה ותתמודד מחר מול אקוודור.






 אולימפיאדת טרומסו – סיבוב שלישי

רם סופר

בעוד במפגשי הצמרת נפלו הפתעות בדמות הפסדים לארמניה, ארה"ב והונגריה זכתה נבחרת הגברים של ישראל בניצחון נוסף, והפעם בשיעור מינימלי מול בלארוס. מחר מפגש צמרת חשוב מול הולנד. נבחרת הנשים התאוששה מהפסדה בניצחון קל על בוליביה ותתמודד מחר מול אקוודור.


במרחק 200 מטר מהמלון שבו מתגוררת משלחת ישראל התגלתה אנדרטה לשלוש משפחות שנרצחו בשואה


במרכז הסיבוב השלישי עמד ללא ספק המפגש בין האלופה האולימפית ארמניה (מדורגת 4) לבין צרפת (מדורגת 3). עיקר הדרמה התרחש בלוחות האי-זוגיים שבהם שיחקו הארמנים בלבן. לורן פרסינה הפגין משחק מצוין והביס בכלים השחורים את סרגיי מובססיאן. לבון ארוניאן נראה קרוב להשוות לאחר שהדף הקרבת כלי הרפתקנית של מקסים ואשייה-לגראב והגיע לסיום עדיף, אבל הצרפתי שנכנס לאחרונה לעשירייה הראשונה בעולם התגונן נפלא וסחט תיקו שהבטיח ניצחון לנבחרתו. כך הפכה צרפת לאחת מ-11 הנבחרות שצברו את מלוא 6 הנקודות, והיא מדורגת כרגע ראשונה לפי שובר השוויון ביחד עם סרביה.



קרב מרתק נוסף התנהל בין ארה"ב להולנד. אונישצ'וק "תפס" כבר בפתיחה את ון-ולי והעניק לאמריקנים יתרון מוקדם, אבל נקמורה איכזב בתיקו קצר בכלים הלבנים ובשני הלוחות האחרים הסתמן יתרון קל להולנדים ארווין ל'אמי ורובין ון-קאמפן, אשר לחצו חזק בסיום והשיגו לבסוף ניצחונות על קמסקי ואקוביאן שהפכו את הקערה על פיה.

קרב צמרת קשה נוסף התנהל בין הונגריה לסין וגם כאן ניצחה המדורגת נמוך יותר. ניצחון יפה של פטר לקו בלוח הראשון נמחק בזכות משחק מצוין של דינג לירן בלוח השני. תוצאת 2:2 נראתה ודאית, אבל יו יאנג-יי הצעיר המשיך לשחק בסיום מלכות ולבסוף ניצח לאחר שגיאה גסה של זולטן אלמשי הוותיק.

ניצחונו הראשון של מגנוס קרלסן באולימפאדה הוביל את המארחים הנורווגים לתוצאה של 1:3 מול מונטנגרו. סגנון המשחק היה אופייני לאלוף העולם – עמדה שווה לכאורה הפכה די מהר לניצחון קל לאחר שיריבו של קרלסן לא עמד בלחץ המתמשך.

ההגרלה האירה פנים לנבחרת רוסיה וזיווגה אותה עם מקדוניה החלשה. הרוסים לא התקשו לנצח 0:4. ולדימיר קראמניק הרשים שוב בלוח הראשון. יש לו הרבה מה להוכיח באולימפיאדה לאחר סדרת כישלונות מהדהדת שדרדרה אותו עד למקום ה-10 בדירוג העולמי, אבל נראה שהוא אוהב לשחק בטרומסו שבה זכה לפני שנה בגביע העולם.

גם נבחרת ישראל זכתה להגרלה קלה יחסית, אבל בלארוס היא עדיין יריבה עיקשת. מדובר במדינה עם תרבות שחמט סובייטית שבה נולדו שחקני נבחרתנו גלפנד וסמירין וגם אלוף ישראל הנוכחי ויקטור מיכלבסקי. באולימפיאדה הקודמת סיימנו נגדם רק בתיקו בסיבוב האחרון.


צפו במשחקי נבחרת ישראל לגברים – סיבוב 3

@@R3 ISR-m.pgn@@

הפעם השיגה ישראל ניצחון מינימלי, אבל משכנע. יריבו של איליה סמירין שיחק בכלים הלבנים בצורה חסרת שאפתנות, החליף כלים רבים והמשחק הסתיים בתיקו מהיר. סמירין ניצל את הזמן שהתפנה כדי ללכת לקנות בגדים, מאחר שהמזוודה שלו לא הגיעה לנורווגיה ועדיין מטיילת בעולם.





 

יבגני פוסטני לא הצליח לעשות הרבה עם יתרון מזערי בפתיחה וסיים בתיקו, אבל מקסים רודשטיין הגדיל יתרון דומה בצורה יפה והביס את אנדריי ז'יגלקו ללא תנאי. בוריס גלפנד שיחק בלוח הראשון מול סרגיי ז'יגלקו אחיו של אנדריי, השיג עמדה טובה בשחור והיה יכול לנסות לנצח, אבל העדיף לחזור על המסעים כדי להבטיח את הניצחון הקבוצתי.

צפו בכל משחקי הגברים – סיבוב 3

@@R3 MEN.pgn@@

ראש המשלחת הישראלית משה שלו המדווח מטרומסו תיאר את המקום "עיירה קטנה, חמודה ומשעממת" ואת מזג האוויר באוגוסט "חורף ישראלי".

השיטה השוויצרית נתנה לנבחרת ישראל לנשים הזדמנות מצוינת להתאושש מההפסד הכואב לרומניה. במפגש עם בוליביה נהנו השחקניות שלנו מיתרון מד-כושר של 300-200 נקודות בכל לוח אשר תורגם לארבעה ניצחונות.

צפו במשחקי נבחרת ישראל לנשים – סיבוב 3

@@R3 ISR-w.pgn@@

בצמרת הנשים הביסה סין המדורגת מס' 1 את ארה"ב בשיעור 1:3. את הנבחרת הסינית מובילה ייפאן הו שהפכה לאחרונה לשחקנית השנייה בהיסטוריה שנכנסה ל-100 הראשונים בדירוג העולמי עם 2661, ואם תמשיך בהתקדמותה תעבור בקרוב את יהודית פולגאר (הגיע הזמן). יפאן גברה על השחקנית האמריקנית מס' 1 רב-אמן (לגברים) אירינה קרוש.

למדורגת מס' 2 רוסיה בראשות קטרינה לאגנו לא היו חיים קלים אך היא זכתה בניצחון מינימלי על צרפת.

נשות אוקראינה חיקו את כישלון הגברים בסיבוב הקודם בתיקו 2:2 עם ספרד, וגם הודו לא יכלה לקזחסטן. במפגשים בולטים אחרים זכו נבחרות אסיה להצלחות גדולות: אירן הביסה 0:4 את בוסניה בעוד אינדונזיה הפתיעה את רומניה 1.5:2.5.

צפו בכל משחקי הנשים – סיבוב 3

@@R3 Women.pgn@@

לו הייתה אולימפיאדת הנשים מסתיימת כעת הייתה אירן זוכה בתואר לפי שובר שוויון, אך יכולתה האמיתית תיבחן בסיבוב הרביעי מול סלובקיה בעוד סין ורוסיה פוגשות את אזרבייג'ן וגרמניה בהתאמה.נבחרת ישראל זכתה להגרלה קלה נוספת מול אקוודור (שצברה עד כה את הנקודות שלה מול "מעצמות" השחמט פיג'י ומוזמביק).

בין הגברים צפויים כמה קרבות צמרת מסקרנים: צרפת-אזרבייג'ן, רוסיה-סין וישראל-הולנד. ההולנדים מהווים בדרך כלל יריב צמוד לישראל, ואין ספק כי מפגש זה הוא אבן בוחן לאן מועדות פניה של נבחרתנו.