אליפות הרצליה בבזק

מועדון השחמט הרצליה שוב ארגן תחרות פתוחה חזקה – אליפות הרצליה בבזק 2014 נערכה השבוע בהרכב חזק ביותר. 32 המשתתפים כללו 9 רבי אמנים ו-5 אמנים בינלאומיים שהתחרו ב-11 סיבובים






 אליפות הרצליה בבזק

רם סופר, שלמה קנדלשיין

מועדון השחמט הרצליה שוב ארגן תחרות פתוחה חזקה – אליפות הרצליה בבזק 2014 נערכה השבוע בהרכב חזק ביותר. 32 המשתתפים כללו 9 רבי אמנים ו-5 אמנים בינלאומיים שהתחרו ב-11 סיבובים

בטקס הפתיחה העניק  יו"ר המועדון המארח ד"ר שלמה קנדלשיין מגן הוקרה מטעם המועדון לשופט הבינלאומי אבי דורנר ששימש שנים רבות מנהל הליגה והדירוג באיגוד השחמט וסיים את תפקידו לפני כחודש.


התחרות הייתה קשה ושקולה, וכבר מהסיבוב השני ניתן היה לראות קרבות קשים בין רבי אמנים. עם זאת, דרכם של בעלי התואר הבכיר לא הייתה קלה, וכבר בסיבוב הראשון נוצח המדורג מס' 1 (על פי מד-כושר פיד"ה בבזק) מיכאל רויז על ידי אביב בר המפתיע.

אלוף ישראל הטרי ויקטור מיכלבסקי פתח את התחרות בסדרת ניצחונות, אולם לאחר מכן האט את הקצב. לאחר שמונה סיבובים הצטרף אליו רם סופר עם 6.5 נקודות, אולם בשלב זה חל מהפך בלתי צפוי בתחרות. שני המובילים צברו רק חצי נקודה כל אחד בשלושת הסיבובים האחרונים ונדחקו למקום חמישי משותף, מחוץ לרשימת זוכי הפרסים.


לאחר סיבוב אחרון דרמטי התברר כי מנצח התחרות הוא מיכאל רויז עם 8 מ-11 שהתאושש היטב מההלם ההתחלתי, בעוד אביב בר (בעל דרגת מועמד בכיר לאמן בלבד) התברג לפני כל שאר רבי-האמנים למקום השני עם 7.5 נקודות. אותו מספר נקודות צברו גם רבי-האמנים יעקב זילברמן ויהודה גרינפלד.


על פי המסורת במועדון הרצליה מחולקים הפרסים הכספיים שווה בשווה. כך זכו צוברי 7.5 נקודות ב-517 ₪ כל אחד, בעוד מנצח התחרות זכה בגביע ובפרס של 1000 ₪.


יתר זוכי הפרסים היו אלון מינדלין (נער מצטיין, 7 נקודות) ודן צולר (שחקן מועדון הרצליה המצטיין, 6.5 נקודות). פרס השחקן המפתיע לא חולק, אבל אמנון מגן היה ראוי לו לאחר שצבר 6 נקודות, בדיוק כמו רב-אמן בוריס קנצלר והאמן הבינלאומי אדוארד גרינשפון. תוצאות התחרות הועברו למד הכושר הבינלאומי של הפיד"ה בבזק.

הפרסים חולקו בטקס הסיום על ידי השופט הראשי ד"ר שלמה קנדלשיין. כן שפטו אורי בלאס,משה ברזילי ומשה מאור. כולם נותרו "מחוסרי עבודה" שכן התחרות התנהלה באווירה ספורטיבית למופת ללא תקריות.

 

picture of hiv rash jasonfollas.com pictures of aids