אליפות ישראל לסניורים בשח מהיר

השנה אורגנו שתי תחרויות על אליפות ישראל לסניורים, אחת בחיפה ואחת באשדוד, בעזרת תקציב מכובד שהתקבל מהנהלת האיגוד. בתחרות שנערכה באשדוד ניצחו רב-אמן סמיון דבויריס (50+) ואמן פיד"ה ידעאל סטפק (65+). כתבה זו מתבססת על חומרים שהתקבלו מלאון לדרמן וידעאל סטפק.






 השנה אישרה הנהלת האיגוד תקציב נכבד לתחרויות סניורים שבעזרתו אורגנו במהלך חופשת הסוכות שתי תחרויות חזקות בחיפה ובאשדוד.
התחרות באשדוד נערכה במשך יום אחד 10 באוקטובר בקצב שח מהיר בחמישה סיבובים, והיא חולקה לשתי קבוצות גיל בהתאם להגדרה החדשה של סניורים בפיד"ה: מעל 50 ומעל 65.
לאחר השקעת מאמצים ארגוניים רבים הגיעו לשתי התחרויות יחדיו לא פחות מ-66 משתתפים, ביניהם רבי-אמנים, אלופי ישראל לשעבר, חברי נבחרות ישראל לשעבר ואלופי אירופה לסניורים. זקן המשתתפים היה אמיר פלוט המתקרב לגיל 90, ועוד 10 משתתפים נוספים עברו את גיל 80. נאחל להם אריכות ימים ואליפויות שחמט רבות בעתיד. גם הנשים זכו לייצוג מכובד באיכות אם לא בכמות.
אף על פי שהאירוע נערך באשדוד הגיעו שחקנים גם מחיפה שבצפון. מארגני התחרות בחיפה שנערכה במקביל נאותו לקיים יום חופשי כדי שהמשתתפים החפצים בכך יוכלו להגיע גם לאשדוד.
בתחרות החזקה יותר (50+) לא נפלה הפתעה במקום הראשון - העולה החדש סמיון דבויריס הצדיק את דירוגו כבכיר המשתתפים וצבר 4.5 נקודות מתוך 5. במקום השני הפתיע האמן הבינלאומי בוריס מריאסין שהקדים את רבי-האמנים בוריס קנצלר ואביגדור ביחובסקי. יש לציין כי רבי-אמנים מנוסים כמו יעקב זילברמן ויהודה גרינפלד לא נמנו הפעם על זוכי הפרסים.
בתחרות רבת המשתתפים לגילאי 65+ ניצחו במשותף קפטן נבחרת הנשים של ישראל ידעאל סטפק וחברת נבחרת הנשים לשעבר לודמילה ציפנסקיה עם 4.5 נקודות. ידעאל סטפק (שמונה לאחרונה גם לנציג ישראל באיגוד השחמט האירופי ECU) זכה בתואר האלוף בזכות איכות נקודות עדיפה והוכיח כי על אף שלל תפקידיו הארגוניים טרם נס ליחו כשחקן. שני המדורגים הראשונים, אלוף ישראל לשעבר שמעון כגן ורב-האמן היחיד בתחרות מרק צייטלין צברו 4 נקודות, כמו-גם נאום סגל, אברהם קלדור וגרגורי שפרן.
יש להודות למספר גורמים שסייעו לארגון התחרות - בראש ובראשונה ללאון לדרמן שיזם ותכנן את האירוע, להנהלת האיגוד בראשות משה שלו שאישרה את התקציב, למנכ"ל האיגוד אריק אלדר וצוות עובדיו שסייעו ככל הנדרש ולמנהל התחרות ארקדי ריאבוכין ממועדון אשדוד, וכמובן למשתתפים שהגיעו בהמוניהם. נקווה שאלה שלא הגיעו הפעם יגיעו לתחרויות הבאות.