לו שאנגליי אלוף העולם לנוער

אליפות העולם עד גיל 20 שהסתיימה זה עתה בהודו הייתה דרמטית ורוויית הפתעות. ניצחון מבריק בסיבוב האחרון על נציג סרביה הבטיח לסיני לו שאנגליי מקום ראשון לבדו עם 10 מ-13.






 לו שאנגליי אלוף העולם לנוער

רם סופר

 

אליפות העולם עד גיל 20 שהסתיימה זה עתה בהודו הייתה דרמטית ורוויית הפתעות. ניצחון מבריק בסיבוב האחרון על נציג סרביה הבטיח לסיני לו שאנגליי מקום ראשון לבדו עם 10 מ-13.

בתחילת התחרות תלו הסינים את עיקר תקוותיהם בחבר הנבחרת האלופה האולימפית Wei Yi (2641) שדורג שלישי בתחרות, אולם התברר כי לסינים יש עומק מרשים והצלחותיהם האחרונות כלל אינן מקריות.

לו שאנגליי (Lu Shanglei) הוא שחקן בעל סגנון יצירתי המרבה להפתיע את יריביו במהלכים טקטיים בלתי שגרתיים. באליפות העולם בבזק שנערכה לאחרונה נכנס אלוף העולם מגנוס קרלסן לרשימת קרבנותיו.

בתחרות זו צעדו שני הסינים בראש בבטחה עם 8 מ-10, אבל יריביהם עשו מאמץ גדול להשיגם, ולפני הסיבוב האחרון הובילו בתחרות ארבעה שחקנים עם 9 נקודות. שובר השוויון של שאנגליי היה הטוב ביותר. לכאורה מצב זה בתחרות גורר משחק זהיר, אבל זה מה שקרה על הלוח:

 

אלכסנדר אינג'יץ' – לו שאנגליי

אליפות העולם עד גיל 20, פונה 2014 (סיבוב 13)

@@indjic-lu.pgn@@ 



שאנגליי בחר בפתיחה די מסוכנת (הולנדית) וההתחלה לא בישרה עבורו טובות, אבל רגע המפנה היה במסע ה-17. רב-האמן הסרבי לכד פרש ב-ז4 וציפה שהשחור יכה בחזרה, אבל נענה במסע הביניים החזק פה4. לאחר שגיאה נוספת במסע הבא (עדיף 18.פו6+) עמדתו התמוטטה במהירות.

באותו זמן סיים בתיקו בן ארצו עם חבר נבחרת פולין יאן-קז'ישטוף דודה וסיים שני, כאשר מדליית הארד הלכה למדורג מס' 1 ולדימיר פדוסייב מרוסיה שסיים בתיקו עם רב-אמן פולני אחר, קמיל דרגון, ועקף את דודה בשובר השוויון.

דרגון הגיע למקום השישי, בעוד ארבעה מקומות נוספים בעשירייה הראשונה נכבשו על ידי נציגי המדינה המארחת שהפליאו לאורך כל התחרות להתמודד מול יריבים אירופיים בכירים לכאורה וגבו מהם מנה לא קטנה של מד-כושר. כך חזרו שני רבי-האמנים ההולנדים ון-קמפן ובוק לארצם בידיים ריקות, כמו-גם הפרואני קורי והארמני גריגוריאן ששהו בצמרת זמן רב אך סיימו לבסוף במקומות 17-16.

נציג ישראל עידו בן-ארצי ירצה בוודאי לשכוח את התחרות, שבה סיים במקום ה-63 עם תוצאה של 50% ב-13 הסיבובים. עידו שצפוי לקבל בקרוב את התואר אמן בינלאומי התמודד רוב הזמן מול יריבים מקומיים עקשנים ואיבד בתחרות למעלה מ-30 נקודות מד-כושר בינלאומי.

אין ספק כי בשחמט ההודי חלה בשנים האחרונות התקדמות אדירה (בחלקה בעזרת מאמנים ישראלים). מתברר כי שחקנים הודים המתחרים רק בארצם "שווים" הרבה יותר ממד-כושרם הרשמי. תוצאות אליפויות העולם האחרונות לגילאים הצעירים מראות כי נערינו יצטרכו לעבוד הרבה יותר קשה כדי להדביק את מתחריהם מהודו וממדינות אסיאתיות אחרות.

להלן כל המשחקים מאליפות העולם עד גיל 20, פונה (הודו) אוקטובר 2014

 @@wjun14 (2).pgn@@