ניצחון ישראלי בהולנד

פסטיבל Unive השנתי בעיר הוגבן, הולנד כלל שני דו-קרבות מרתקים בהם הביסו כצפוי אניש גירי ובאדור ג'ובאבה את הוותיקים אלכסיי שירוב ויאן טימן וגם תחרות פתוחה שהסתיימה בניצחונו של אלוף ישראל ויקטור מיכלבסקי.






 ניצחון ישראלי בהולנד

רם סופר

 

פסטיבל Unive השנתי בעיר הוגבן, הולנד כלל שני דו-קרבות מרתקים בהם הביסו כצפוי אניש גירי ובאדור ג'ובאבה את הוותיקים אלכסיי שירוב ויאן טימן וגם תחרות פתוחה שהסתיימה בניצחונו של אלוף ישראל ויקטור מיכלבסקי.

בזמן האחרון אירועי השחמט בעולם ובארץ רודפים זה אחרי זה בקצב מסחרר. במרווח שבין תחרויות הפרס הגדול בבאקו ובטשקנט התקיים אירוע מסורתי בהולנד שכלל שני דו-קרבות ראווה בין ארבעה מוזמנים ותחרות פתוחה חזקה.

המארגנים עשו כמובן כל מאמץ להזמין שחקנים בעלי סגנון משחק יצירתי ונועז. אלכסיי שירוב ויאן טימן כבר אינם נמנים עם הצמרת העולמית הגבוהה, אך שניהם בעלי סגנון נועז ומשוחרר מכבלי המוסכמות. רב-האמן ההולנדי בן ה-62 הכתיר את קובץ משחקיו בשם Chess the Adventurous Way, בעוד ספרו המפורסם של אלכסיי שירוב נקרא Fire on board.

יריביהם היו אניש גירי, התקווה הגדולה של השחמט ההולנדי, המתקדם במהירות לעבר מד-כושר 2800 ורב-האמן הגאורגי באדור ג'ובאבה הידוע בסגנונו היצירתי.

ארבעת המוזמנים סיפקו הרפתקאות שחמטיות למכביר ובחלק מהמשחקים גם הייתה אש על הלוח. לאחר חמישה משחקים הובילו גירי וג'ובאבה בהפרש שתי נקודות כל אחד, ובמשחק השישי כאשר הניצחון הכולל בדו-קרב מובטח הם הרשו לעצמם הרפתקנות יתר בכלים הלבנים.

צפו במשחקי הדו-קרב שירוב-גירי

@@univegs14 (1).pgn@@

גירי החליט לשחק בסגנונו של שירוב, הקריב שני רגלים למען התקפה ספקולטיבית וניצל טעות אחת בהגנה כדי לדרוס את יריבו. ג'ובאבה הפגין רעיון מוזר לכאורה בפתיחה האנגלית שלווה בהקרבת טיב בדרך לניצחון משכנע.

צפו במשחקי הדו-קרב טימן-ג'ובאבה

@@univetj14.pgn@@

הסיפור הישראלי בהולנד שייך לתחרות הפתוחה שמשכה 11 רבי-אמנים. אלוף ישראל לשנת 2014 ויקטור מיכלבסקי התחיל טוב עם 3.5 מ-4, נהנה מקצת מזל בסיבוב החמישי וניצח מעמדת הפסד את המוביל בתחרות אלכסנדר בליאבסקי, המשיך בצורה סולידית עם 3 תוצאות תיקו ובסיבוב האחרון ניצל הגרלה נוחה עד תום.

ויקטור הביס במהירות את סופיקו גורמישווילי מגאורגיה וניצח לבדו בתחרות עם 7 מ-11. נציג ישראל השני מיכאל רויז חלק מקום 5-2 עם בליאבסקי, אנדריי וובק (אוקראינה) וסטוצ'ק (צ'כיה). כל הארבעה צברו 6.5 נקודות.

צפו במשחקי התחרות הפתוחה בהוגבן

@@univeop14.pgn@@

השבוע נפתחה תחרות פתוחה חזקה בסנט פטרבורג לזכר צ'יגורין, כאשר ישראל מיוצגת על ידי שניים מחברי הנבחרת הלאומית. למקסים רודשטיין עד כה תוצאה מצוינת של 6 מ-7, אך הוא מפגר במחצית הנקודה אחרי המוביל איבן איבניסביץ' מסרביה. איליה סמירין נמצא הרחק מהצמרת עם 4.5 מ-7. בסיבוב השמיני שייערך היום ינסה מקסים לנצל את הכלים הלבנים כדי לגבור על המוביל ולעלות למקום הראשון.