סיכום אליפות אירופה לנוער בבטומי

אתמול נערך בבטומי טקס הסיום של אליפות אירופה. שני שחקנים ישראלים עלו לבמה לקבל פרסים, ביניהם אלוף אירופה החדש עד גיל 18 אביטל בורוחובסקי (בתמונה עם נשיא איגוד השחמט האירופי זוראב אזמייפרשווילי). כתבה זו מסכמת את הישגי המשלחת.






 סיכום אליפות אירופה לנוער בבטומי

רם סופר


אתמול נערך בבטומי טקס הסיום של אליפות אירופה. שני שחקנים ישראלים עלו לבמה לקבל פרסים, ביניהם אלוף אירופה החדש עד גיל 18 אביטל בורוחובסקי (בתמונה עם נשיא איגוד השחמט האירופי זוראב אזמייפרשווילי). כתבה זו מסכמת את הישגי המשלחת.


בשנים עברו היה נהוג לשלוח לאירועים מסוג זה רק את השחקן הטוב ביותר בכל קבוצת גיל (בדרך כלל אלוף ישראל) או את סגנו. משלחות אלה היו איכותיות יותר ורוב השחקנים שלנו דורגו בצמרת.

בשנים האחרונות אנו מעדיפים לנצל את העובדה שהאליפויות הללו פתוחות לכל. הפעם נשלחו 4-2 שחקנים בכל קבוצת גיל, והמשלחת כללה 32 שחקנים ושחקניות, ומספר דומה של הורים ומלווים. יש לקחת בחשבון שרק חלק קטן מהשחקנים שלנו היו מלכתחילה מועמדים אפשריים למדליה. הרמה הכללית של הנוער בארצות כמו אוקראינה, ארמניה ואזרבייג'ן, שלא לדבר על רוסיה, גבוהה מאוד יחסית למקובל אצלנו, וכאשר כל מדינה כזאת שולחת מספר נציגים חזקים לכל תחרות, הדרך למדליה חסומה בפני רוב שחקנינו.

התחרות שבה נהנתה ישראל מהדירוגים ההתחלתיים הגבוהים ביותר הייתה בנים עד גיל 18. על דרכו של אביטל בורוחובסקי לתואר (7.5 נקודות) כבר נכתב בהרחבה אתמול. יש לציין במיוחד את יכולתו המופלאה להתאושש מהפסד כואב וחד-צדדי בסיבוב השלישי ולסיים עם 5.5 מתוך 6 נגד שחקני הצמרת. היותו רב-האמן היחיד בתחרות והמדורג ראשון אינה גורעת מההישג – ידוע שמצב כזה נותן לכל היריבים מוטיבציה מיוחדת.

הנציג הישראלי השני אורי קובו הגיע לתחרות אחרי הופעה מדהימה וציון שני לאמן בינלאומי בתחרות אייל-אוף-מן. קשה להתעלות בשתי תחרויות רצופות. אורי הסתפק במקום 15 עם 5.5 נקודות – תוצאה קצת מעל המצופה לפי מד-כושר.

בתחרות בנים עד גיל 16 נחלנו אכזבה. השחקן החזק בישראל בקבוצת גיל זו (ניצן שטיינברג) נשאר בבית, ושני נציגינו איבדו עשרות נקודות מד-כושר. עומר קלי סיים במקום ה-39 עם 5 נקודות ואלוף ישראל אייל גרינברג במקום ה-52 עם 4.5 נקודות.

מתוך ארבעה נציגים שלנו בתחרות בנים עד גיל 14 סיימו רק שניים בחלק העליון. אריאל ארנברג עורר תקוות גדולות למדליה, אך לבסוף הסתפק במקום החמישי (שזיכה בפרס של דיפלומה ואייפון) עם 6.5 נקודות. סער דרורי הגיע בזכות סיומת מצוינת למקום ה-16 עם 6 נקודות. אכזבו שקד תפארת (מקום 69) ואנטוני פלדמן (מקום 88).

השחקן החזק בישראל עד גיל 12 (יאיר פרחוב) לא הגיע לגאורגיה, אבל אלוף ישראל אור גלובוס השיג תוצאה נאה: מקום 32 עם 5.5 נקודות. עמית לנדאו (מקום 82) ומיכאל גיצמן (מקום 95) הצליחו פחות.

לתחרות בנים עד גיל 10 הגיעו 4 מתוך 6 המובילים בקבוצת גיל זו (לפי מד-כושר ישראלי), וכולם התברגו במקומות טובים באמצע, אך בלי להרשים יתר על המידה: ליאור מוסיוק מקום 31 (5.5), אסיף סולומון מקום 52 (5), יגור סטוליארסקי מקום 56 (5), אורי כוכבי מקום 68 (4.5).

לתחרות בנים עד גיל 8 הגיעו שלושת המובילים בישראל בקבוצת גיל זו, וכולם הגיעו בסוף התחרות להישג טוב של 5.5 מ-9. איתן רוזן (מקום 18) עשה זאת לאחר ששהה בצמרת ושיחק עם הטובים ביותר. עידו מזרחי סיים במקום ה-21 ודוד וולר במקום ה-24.


חברי המשלחת הישראלית עם ראש המשלחת חגי פרנק וקפטן הנוער איגור ביטנסקי


ניתן לומר שבין הבנים הייתה לנו הצלחה יחסית, כאשר בכל תחרות מסיים לפחות נציג ישראלי אחד (ולפעמים כולם) עם תוצאה מעל 50%. לעומת זאת, תוצאות הבנות השאירו מקום לשיפור איכותי. רק 2 מתוך 14 נציגות ישראל הצליחו להגיע לתוצאה של 5 מ-9. אפילו אנסטסיה וולר, אלופת אירופה היוצאת עד גיל 10, צברה הפעם רק 4.5 נקודות (מקום 35) בתחרות עד גיל 12.

להלן פירוט תוצאות הבנות האחרות:

גיל 18 עדי פדרובסקי (מקום 37; 4 נקודות), מוריה לאופולד (51; 3)

גיל 16 מיכל להב (23; 5) לימור אלטשול (34; 4.5) שובל לוי (44; 4).

גיל 14 טל פרי (69; 3) ויקטוריה וולר (70; 3)

גיל 12 מאיה נוביק (27; 5) אמילי לוין (57; 3.5) נועה מונטה (61; 3.5).

גיל 10 יעל פדרובסקי (61; 3)

גיל 8 נועם גדסי (33; 4.5) נועה פרוקצ'יה (60; 2.5).

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea