אליפות ישראל בשח בזק ע"ש קרלוס לסר במועדון השחמט כפר סבא

אליפות ישראל בשח בזק ע"ש קרלוס לסר במועדון השחמט כפר סבא






ויקטור מיכלבסקי אלוף ישראל גם בבזק
שנת 2014 היא ככל הנראה השנה של רב אמן ויקטור מיכלבסקי. אחרי שזכה לפני מספר חודשים באליפות ישראל הוא הוסיף לארון הגביעים שלו גביע נוסף ואת התואר הנכסף אלוף ישראל בבזק.
 
רב אמן ויקטור מיכלבסקי עשה את זה שוב. ביום חמישי האחרון במועדון השחמט בכפר סבא הוא הקדים שורה ארוכה של רבי אמנים וזכה בתואר אלוף ישראל לשנת 2014 בשח בזק. כזכור, מיכלבסקי זכה השנה גם באליפות ישראל בקצב רגיל.
בתחרות שחולקה לשלוש רמות משחק השתתפו 122 שחמטאים, מתוכם 64 שחמטאים בתחרות הראשית ובהם 16 רבי אמנים.  
ב-12 הסיבובים נרשמו קרבות קשים והפתעות כשבסופו של דבר זוכה בתואר אלוף הארץ ר"א ויקטור מיכלבסקי עם 10 נקודות. אחריו ר"א מיכאל רויז עם 9 נקודות. רבי האמנים גיל פופילסקי, תמיר נבאתי, איליה סמירין ובוריס קנצלר שסיימו עם 8.5 נק' כ"א חילקו את המקומות 3-6. כשחקן המצטיין עד למד כושר 2200 זכה אנטון רחמילביץ.
בתחרות המשנית השתתפו 40 שחמטאים –  במקום הראשון זכה מיכאל שטבסקי עם 10 נק' (מ-12), לפני ישראל גריליקוב הוותיק, אשר אלפרוביץ ואמנון מגן עם 8.5 נק' כ"א.
בתחרות השלישית השתתפו 18 שחקנים כאשר בבכורה זכה רז חי חמו. תקלה טכנית במערכת ההגרלות גרמה לעיכובים ולקיצורה של תחרות זו.
בטקס הפתיחה הועלו קווים לדמותו של קרלוס לסר ז"ל אשר התחרות התקיימה לזכרו. לסר היה חבר מועדון השחמט של כפר סבא במשך שנים רבות. בין הדוברים: שתי בנותיו – אפרת ודפנה, מנכ"ל איגוד השחמט – אריק אלדר, וכן עמירם קפלן, יו"ר המועדון המקומי.
מ"מ ראש העיר כפר סבא, מר צביקה צרפתי, ברך את המשתתפים והעלה על נס את הפעילות הרבגונית ואת פעילותו הענפה של המועדון.
עודד גלאט, שחקן מצטיין מצעירי מועדון השחמט של כפר סבא, ניגן בטקס הפתיחה ואלס של שופן ולקראת סיום טקס הפתיחה, הקהל עמד דקת דומייה לזכרו של לסר.
קרן פרסי התחרות המכובד הועמד תודות לתרומתם הנדיבה של בני משפחת לסר.אשר היו נוכחים ונרגשים בטקס, וביניהם רעייתו של קרלוס - אינס וכן בני המשפחה הנוספים.
במהלך טקס הפתיחה הוענק מגן הוקרה לאלוף אירופה לנוער הטרי, שחקן המועדון המקומי - רב אמן אביטל בורוחובסקי.
 
 
את התחרויות ניהלו: לאון לנדה – מנהל ראשי, מיכאל שקליאר וחנוך סרגרט.
התמונה צולמה ע"י יואב ניסנבאום