הנבחרת הפסידה לסין

שמטה סיכוי מצוין לתיקו. שומרת על המקום השלישי. אוקראינה וסין מוסיפות להוביל.






 הנבחרת הפסידה לסין                                      

 

נבחרת ישראל נחלה אמש הפסד שני  בסיבוב השישי של אליפות העולם, הנערכת בצחקאדזור שבארמניה, מול הנבחרת הצעירה והחזקה של סין.המפגש התנהל ברובו על מי מנוחות ללא אירועים דרמטיים. הקרב בין גלפנד לדינג לירן בנוסח הקלאסי של ההגנה ההודית של המלך הוא בעל עניין תיאורטי.קרב דינמי למדי הוליך לעמדה שקולה ולתיקו (שישי לגלפנד) במסע ה-27. קצר עוד יותר היה התיקו של אמיל סוטובסקי בשחור מול יו ינגיי בנוסח הסימטרי של הפתיחה האנגלית -17 מסעים בלבד.גם בקרב בין איליה סמירין לבו-קסיאנג'י לא התחוללו שום סערות: נוסח ספרדי שקול ותיקו במסע ה-25. את כל ההבדל עשה הקרב על הלוח הרביעי בו התמודד מקסים רודשטיין בשחור עם הכוכב הסיני העולה ווי יי , המנצח הגדול של התחרות המשנית בוויק אן זה השנה, המשתייך כבר בגיל 15 למועדון ה-2700.הסיני בחר בפתיחת ארבעת הפרשים והשיג עדיפות הודות לרגלים החופשיים והמהירים שלו באגף המלכה.  מקסים התגונן היטב והצליח ליצור סיכויי נגד ממשיים בסיום נחות עם צמד רגלים חופשיים וצמודים משלו באגף האחר. הסיני הקריב טיב כדי להבטיח את ההכתרה אבל כיוון שגם השחור מכתיר לא נצפה לו יותר מתיקו. ואז איבד לרגע מקסים את הריכוז או את העשתונות ובהתראת שח אומללה ומיותרת שהרחיקה את צריחו מן השורה השביעית, שמט את התיקו שכבר היה בהישג יד. יתרת הקרב נוהלה ללא דופי בידי הסיני הצעיר שהעניק לנבחרתו ניצחון מזערי אך חשוב בשיעור 2.5: 1.5. למקסים היה זה הפסד ראשון לאחר ארבעה ניצחונות.

ישראל שומרת עדיין, חרף ההפסד, על המקום השלישי המחולק לאחר שגם שותפתה הקובנית נחלה הפסד 1.5: 2.5  שני רצוף, הפעם מידי אוקראינה. בשלושת הלוחות הראשונים לא הושגה הכרעה ואת התוצאה הקבוצתית חרץ הפסדו של גונזאלס מול קריבורוצ'קו. שתי המנצחות הגדילו עוד יותר את הפער בפסגת הדירוג מן הדולקות בעקבותיהן והסיבובים הנותרים יעמדו בסימן המירוץ הצמוד ביניהן שיוכרע ככל הנראה במפגש המובילות.  

רוסיה המשיכה את מסע ההתאוששות שלה,קצת מאוחר מדי, עם עוד שתי נקודות קבוצתיות מול הודו, הודות לניצחונו בלוח השני של קריאקין על סתוראמאן. ארמניה נפרדה בתיקו 2:2 מהונגריה לאחר שארוניאן גבר על ארדוש על הלוח הראשון אבל מלקומיאן הפסיד לבאלוג על הלוח הרביעי.  גם ארצות הברית זכתה לנצחון בכורה 3: 1 מול מצרים. אחמד עדלי התנחם עם חצי נקודה ראשונה למאזנו על הלוח השלישי מול אונישצ'וק.

הדירוג בתום הסיבוב השישי: אוקראינה וסין 10 נקודות קבוצתיות כל אחת, ישראל וקובה 7 כ"א, רוסיה 6, הודו, ארמניה והונגריה 5 כל-אחת, ארה"ב 4, מצרים 1.

גם אליפות העולם לנבחרות נשים, הנערכת במקביל בצ'נגדו שבסין, התחדשה אמש לאחר יום חופשי מהנה בחיק הטבע בחברת דובי הפאנדה הנדירים. גאורגיה ורוסיה ממשיכות לנצח ולהוליך את הדירוג: גיאורגיה  גברה על ארה"ב 3: 1 ורוסיה הביסה את פולין 3.5 : 1.5. לאחר הסיבוב השישי לגאורגיה 11נקודות קבוצתיות לפני רוסיה 10, סין 8, אוקראינה 7, הודו וארמניה 6 כל-אחת, קזאחסטן 5, ארה"ב 4, פולין 3, מצרים 0.

 

ישראלים בזירה הבינלאומית

באירופה נערכו בראשית החודש תחרויות רבות לרגל חג הפסחא. המהדורה ה-19 של תחרות נקאר (נ' סגולה) הגרמנית משכה לא פחות מ-378 משתתפים מהם 12 רבי אמנים. את הבכורה כבש באורח משכנע רב האמן הסיני לי צ'יאו עם 8.5 מ-9 לפני האמן הבינלאומי הגרמני אנדריאס היימן 7.5 . בין מחלקי המקום השלישי עם 7 נקודות היו גם בכיר השחמטאים המקומיים ארקדי ניידיץ' והצרפתי מס' 2 אטיין באקרו. רעייתו הטרייה למדי של ניידיץ', האמנית הבינלאומית הישראלית יוליה ניידיץ'-שווייגר, היתה השחקנית המצטיינת עם 6.5 נקודות.

141 שחמטאים מ-19 מדינות לרבות 8 רבי אמנים השתתפו במהדורה ה-38 של התחרות הפתוחה בעיר הספרדית סן סבסטיאן. המנצח המדהים היה באדר אל האירי מכווית (מד-כושר 2115) עם 7.5 מ-9, לפני רבי האמנים מרקו טראטר (סלובניה), רנייר וואסקז (ספרד) ומישה פאפ (סרביה) 7 כל-אחד ועוד שורה של צוברי 6.5 נקודות לרבות מיודענו משכבר הימים, רב האמן הישראלי מיכאל אורטובסקי, המתגורר בספרד.

 

 בתמונה: הכוכב הסיני הצעיר ווי יי ( ארמן קרחניאן, אתר רשמי)