גמר ליגת הנשים 2015- בבאר שבע

גמר ליגת הנשים 2015- בבאר שבע






                                      ליגת נשים בשחמט 2015    

 

                                             נכתב על-ידי אילנה דוד

 

   בין התאריכים 11.06-13.06  התקיימה במועדון השחמט באר שבע ליגת נשים 2015 . בפעם הראשונה בתולדות האיגוד הישראלי לשחמט הליגה נערכה במתכונת מרוכזת: חמישה סיבובים בשיטת ליגה בשלושה ימי משחקים, כאשר השחקניות לנו במלון "לאונרדו" בבאר שבע וזכו לאירוח מפנק. האירוע נערך בשיתוף עיריית באר שבע, חברת "כיוונים" ומועדון השחמט המקומי. את התחרות ארגנה וניהלה אילנה דוד, מנהלת מועדון השחמט באר שבע, שפט מיכאל קליינבורג, שופט לאומי.

 בליגה הנוכחית השתתפו שש קבוצות שייצגו את מועדוני השחמט אשדוד, אשקלון, באר שבע, הרצלייה, ראשון לציון ורמת גן. קרבות עזים התנהלו על לוחות השחמט, אך האווירה לאורך כל התחרות הייתה נעימה וידידותית. כבר בסיבוב הראשון נרשמו מספר הפתעות, כאשר הקבוצות של באר שבע וראשון לציון נפרדו בתיקו, והקבוצה הצעירה של מועדון רמת גן ניצחה את אחת המועמדות לתואר, נבחרת אשדוד. לפני הסיבוב האחרון בראש הטבלה התייצבה קבוצה של מועדון אשדוד, אשר הפסידה במשחק המכריע לנבחרת מראשון לציון. הדירוג הסופי: מקום ראשון –שני חילקו קבוצות מראשון לציון ומהרצלייה אשר כל אחת צברה 13,5 נקודות, כאשר שובר שוויון (מספר ניצחונות גבוה יותר) היה לטובתה של הקבוצה מראשון לציון. בשורות האלופה החדשה שיחקו מרסל אפרוימסקי, נדז'דה רפרון, מיכל להב, עדי ושלומית פדרובסקי. את מועדון השחמט הרצלייה ייצגו אירנה לן, טטיאנה יעקובלבה, אביטל חייטוביץ ומרינה ליאן. במקום השלישי סיימה קבוצת מועדון אשדוד עם 11,5 נקודות בהרכב – אולגה וסילייב, אנג'לה בורסוק, ולריה דותן, אנסטסיה וולר וסבטלנה גופמן. למקום הרביעי הגיעה קבוצה של מועדון השחמט באר שבע עם 8,5 נקודות. במקומות חמישי-שישי התייצבו קבוצות ממועדוני רמת גן ואשקלון עם 6.5 נקודות, כאשר שובר שוויון (ניצחון בדו-קרב אישי) הכריע לטובת אשקלון.   התחרות עברה ללא תקלות ולהנאת השחקניות, המאמנים והמלווים.

בטקס הסיום חברת מועצת העיר, עו''ד גב' מינה קלמן-חדד בירכה את השחקניות והמארגנים ודיברה על עיר באר שבע כבירת השחמט בישראל. יו''ר האיגוד מר משה שליו שיתף את הנוכחים בתוכניותיו לגבי פיתוח שחמט נשים בארץ. גב' שלומית פדרובסקי (ראשון לציון) בשם כל השחקניות הודתה על הארגון, על השיפוט ועל האירוח בתחרות והדגישה שההוויה הייתה ייחודית, נעימה ומכובדת. ד''ר שלמה קנדלשיין, יו''ר וועדת החוקה והשיפוט באיגוד הישראלי לשחמט ויו''ר מועדון השחמט הרצליהה, הביע שביעות רצונו ממתכונת החדשה של האירוע ומארגון התחרות.

כולנו תקווה שבשנים הבאות נצליח לשמר את המתכונת המוצלת זאת ולהביא להגדלת מספר הקבוצות המשתתפות בליגת נשים לשחמט.

   

picture of hiv rash jasonfollas.com pictures of aids