פעילות במועדון השחמט כפר סבא

מועדון השחמט כפר סבא שוקק פעילות לאחרונה. להלן סקירה על תחרויות שהתקיימו במועדון בחודש האחרון בהשתתפות 82 שחמטאים. המידע לכתבה זו נמסר ברובו על ידי עמירם קפלן.






  

פעילות במועדון השחמט כפר סבא

 

רם סופר

 

מועדון השחמט כפר סבא שוקק פעילות לאחרונה. להלן סקירה על תחרויות שהתקיימו במועדון בחודש האחרון בהשתתפות 82 שחמטאים. המידע לכתבה זו נמסר ברובו על ידי עמירם קפלן.

 

1. 8X8

תחרות מיוחדת אורגנה עבור השחקנים המצטיינים בקבוצות הגיל הצעירות ביותר. הזכויות לרעיון שמורות לנפתלי בן-פנחס, מדריך השחמט המסור ממועדון חיפה/נשר.

הוזמנו טובי השחקנים עד גיל 8 לתחרות בשיטת ליגה בקצב מלא, המשמשת הכנה נאותה לאליפויות הבינלאומיות לגיל זה, בניגוד לאליפויות הארץ האישיות והקבוצתיות המתקיימות בקצבי משחק מהירים יותר. כמו-כן, המדורגים הראשונים התמודדו ביניהם ראש בראש.

התחרות שנקראה "ליגת הזהב" הייתה צמודה ואיכותית. בשני המקומות הראשונים דורגו שחקני מועדון כפר סבא. הזוכים היו אינדי בר עם 5 מ-7, נועם גדסי עם 4.5 אוראל ריבשטיין (בן השש!!) ויונתן רדנסקי, עם 4 נקודות כל אחד.

 

2. תחרות האביב

 

התחרות שנערכה בשבתות פנויות ממשחקי ליגה נחלקה לארבע רמות:

מעל 2000 ניצח אלון מינדלין עם 8 מ-9 ואחריו האמן הבינלאומי אייל דויטש 7 ומשה פרידלנד 6.

מנצח התחרות השיג כעת ציון שני לתואר אמן בינלאומי בתחרות פרדוביצה בצ'כיה, כמו שניים מחבריו למועדון: אריאל ארנברג בן ה-14 (ציון שני בתחרות הקיץ של ירושחמט) ואלוף ישראל עד גיל 18 אייל גרינברג (ציון ראשון בפרדוביצה).

בשמינית גמר אליפות ישראל השתתפו 25 שחקנים. ניצח רועי ארואסטי עם 7.5 מ-9, לפני אסף גורשטיין בן ה-12 עם 7, ניק גרבר ועידו גורשטיין עם 6.5. איתמר הדס ואורי לנגברג, עם 5.5 נקודות העפילו גם הם לתחרות רבע גמר אליפות ישראל.

בתחרות למד כושר 1400-1700: חיים גלנט הוותיק עם 6 מ-7, ליאור קדוש והודא קאסם עם 5 נקודות.

בתחרות מד כושר למתחילים עד 1400: יובל סנדלר, עומר בישארה, מתן דונייבסקי, יובל בכר - כולם עם 5 מ-7.

 

3. מהדורה שלישית של תחרות המונדיאל 

החלה תחרות המונדיאל כהוקרה לאמן השחמט הוותיק שלמה סמילטינר האמור לחגוג את יום הולדתו המאה בנובמבר הקרוב. משפחת לרנר, תרמה לקרן הפרסים. בין המשתתפים בעלי תארים בינלאומיים. 

התחרות מתקיימת בשלוש רמות, בשיטת משחק מהיר (כשעה לכל שחקן) כפול, כאשר לכל מפסיד יש אפשרות לבדוק מידית אם ההפסד היה מקרי או לא.

השיטה: נוק-אאוט (במקרה של שוויון  בזק כפול ולאחר מכן, ארמגדון) כאשר המפסידים עוברים לתחרות שוויצרית, תוך כדי קבלת פיצוי מתאים של נקודות משלב הנוקאאוט. כבר בסיבוב הראשון נזקקנו למשחק ארמגדון בין הוותיק ישראל גריליקוב ובין הצעיר נימי כספי שהוכרע לטובת בעל הניסיון.

 

4.   תחרות סוף השבוע המסורתית

גם השנה מתקיימת בפעם ה-33 ברציפות תחרות הסופשבוע לזכרם של האחים לבית קפלן בשלוש רמות, בין ה-6-8 באוגוסט.

5. משחקי הליגה והגביע

שתי קבוצות כפר-סבאיות צלחו את משחקי המבחן ונשארו בליגה הארצית ובליגה א', בעוד במשחקי הגביע בראש העין הפתיעה מאד קבוצת כפר סבא ג', שסיימה במקום השלישי, אחרי "שתי הגדולות", יחד עם קבוצות כפר סבא א' וראשל"צ.

 כל זאת, מלבד פעילות הדרכה אינטנסיבית קבוצתית, 3 שעות כל יום בחודש יולי וקייטנת קיץ  עם 48 משתתפים המשלבת שחמט עם פעילויות מהנות אחרות. מה עוד אפשר לבקש ממועדון שחמט?!

picture of hiv rash jasonfollas.com pictures of aids