ארד לנועם גדסי באליפות אירופה!

צעירת המשלחת הישראלית לאליפות אירופה בפורץ' (קרואטיה), נועם גדסי מכפר-סבא, העניקה אמש לישראל מדליית ארד בקטגוריית בנות השמונה!






צעירת המשלחת הישראלית לאליפות אירופה בפורץ'(קרואטיה), נועם גדסי מכפר-סבא, העניקה אמש לישראל מדליית ארד בקטגורייתבנות השמונה!

 בקטגוריהזו השתתפו 49 בנות מ-27 מדינות והמנצחת היתה האוקראינית ורוניקה ורמיוק שגילתהעליונות מוחלטת וגברה על כל תשע יריבותיה. במדליית הכסף זכתה ההונגריה אמינה מולי מרקוס עם 7.5 נקודות ונועם, עם 7נקודות, נטלה את הארד. בין השאר הקדימה את כל הבנות הרוסיות, הגאורגיות והפולניותשהשתתפו בתחרות וייצגו מעצמות מובהקות של שחמט הנשים והנערות. הישגה של נועם ראוילהערכה יתרה במיוחד לנוכח ההפסד הטכני השערורייתי שנפסק לה, כמו לכל חברי המשלחתבסיבוב השלישי, בעקבות אי הופעתם הקולקטיבית למשחקים מפאת קדושת יום הכיפורים. נועם,שחקנית מועדון כפר-סבא, היא אלופת ישראל לבנות גילה וגם חברה בנבחרת מועדונה לבניםעד גיל 8. הוריה דויד ושירה פעילים במועדון.דויד גדסי, לשעבר שחקן נוער מבטיחבעצמו, הוא אף חבר הנהלת איגוד השחמט.  

838 נערים ונערות מ-41 מדינות התמודדו ב- 12קטגוריות גילאיות מגיל 8 עד גיל 18. את ישראל ייצגו 13 שחקנים בקטגוריות הגילאיותהשונות.גם המצטיינים הבאים במשלחתנו היו...הבנות! רונית לויטן צברה 6 נקודות ביןבנות ה- 12 (מקום עשירי מבין 65 בנות) ומיכל להב 5.5 בין בנות ה- 16 (מקום 15מבין 52 בנות). את התוצאות הישראליותהמלאות אפשר לראות כאן:


http://www.chess-results.com/tnr180039.aspx?lan=17&art=25&fedb=ISR&turdet=YES&flag=30&wi=984  

צילום:יואב ניס (פייסבוק).                                                                                                                

אלון גרינפלד חילק את הבכורה בגרמניהרב האמן הישראלי אלון גרינפלד חילק את הבכורה בתחרות רבי אמנים ליובל גוטמן בצוותא עם היווני ר"א סטאלוס האלקיאס. 10 שחקנים מהם 8 רבי אמנים התמודדו בתחרות בה צברו השניים 6 נקודות מ-9 כל-אחד ללא הפסד (3+ 6=).במקום השלישי סיים הישראלי ר"א ויקטור מיכלבסקי עם 5. הוא החמיץ הזדמנות לחבור לצמרת הגבוהה לאחר שנוצח בסיבוב האחרון בידי הרוסי ר"א אלכסנדר קרפאצ'ב.
התחרות נערכה בעיר לינגן לרגל חגיגות ה-70 לרב האמן הישראלי לשעבר לב גוטמן, המתגורר זה שנים רבות בגרמניה. במסגרת הפסטיבל נערכה גם תחרות מהירה (44 משתתפים) בה ניצח ההונגרי ר"א מישה פאפ עם 7.5 נק' מ-9, לפני אלון גרינפלד 7. אחריהם עם 6.5 כ"א סיימו רבי האמנים מיקולאס מאניק (סלובקיה) ווייסטורס מאיירס (לטביה) ואיליה שניידר (גרמניה) 6.5 כ"א. ויקטור מיכלבסקי הסתפק במקום ה-13 עם 5.5 נק' וחתן השמחה לב גוטמן במקום ה-15 עם 5.
תחרות הבזק (41 משתתפים) נסתיימה בניצחונו של אב"ל איליה שניידר 12.5 מ-15 לפני הצ'כי אב"ל וויטך פלאט  11.5. מיכלבסקי סיים תשיעי עם 8.5 וגרינפלד לא השתתף. בהחלט חומר למחשבה למבקשים לכבד שחקנים ותיקים כשהם יכולים עדיין ליהנות מן המחווה ואף ליטול בה חלק פעיל. 
החל מסוף השבוע ישתתף אלון (בצד ישראלים אחרים ורבים מטובי שחמטאי היבשת) בתחרות הפתוחה רבת העוצמה של פסטיבל ה"פוקר סטאר" בדגלאס בירת האי מאן.  
 האתר הרשמי של תחרות לינגן עם טבלאות וקרבות:
  http://gm-turnier.de/       

סוטובסקי מוביל בפויקובסקי

רב האמן הישראלי אמיל סוטובסקי מחלק את עמדת המוביל בתחרות רבי האמנים החזקה הנערכת בעיר פויקובסקי ונושאת את שמו של אלוף העולם לשעבר אנטולי קרפוב. בסיבוב השני גבר סוטובסקי בלבן על הלטבי מס' 1 אלכסיי שירוב והישראלי השני באירוע, ר"א איליה סמירין, נפרד בתיקו (בלבן) מאיגור ליסי. שאר התוצאות: חיסמאטולין- בולוגאן תיקו; אינרקייב-לזניצקה 1: 0; קורובוב-מורוזביץ'1- 0.
 בסיבוב השלישי נחל אמיל הפסד ראשון, בכלים השחורים, מידי הצ'כי ויקטור לזניצקה וסמירין נוצח בשחור בידי הרוסי אלכסנדר מורוזביץ' שאר תוצאות הסיבוב השלישי: ליסי- אינרקייב 1: 0; בולוגאן-קורובוב תיקו;שירוב-חיסמאטולין תיקו.
בתום השליש הראשון לסוטובסקי 2 נקודות והוא מוליך בראש הדירוג בצוותא עם בולוגאן, קורובוב וליסי. אחריהם: אינרקייב ולזניצקה 1.5 כל-אחד;  סמירין, מורוזביץ', שירוב וחיסמאטולין 1 כל-אחד. 

פתיחת עונה טובה לפוסטני בגרמניה

 החלו משחקי הבונדסליגה, הנחשבת עדיין לליגה החזקה בעולם. הקבוצה המובילה את הדירוג המוקדם וגם צועדת כמצופה בראש, היא עדיין באדן-באדן אותה מובילים לא פחות ולא יותר אנאנד, ארוניאן, אדאמס, וויטאצ'ק וסווידלר כשגם חמשת הלוחות הבאים הם חברי מועדון ה-2700+ או מתדפקים על שעריו.
רק שלושה ישראלים מככבים השנה בליגה הראשונה: שניים מהם משחקים בנבחרת המועדון שוואבישה האל (אותה מובילים הרוסי יקובנקו והסיני לי צ'יאו): מקסים רודשטיין בלוח השלישי ויבגני פוסטני בלוח החמישי. הישראלי השלישי הוא ויטאלי גולוד בלוח השמיני של נבחרת מועדון מולהיים (אותה מובילים וואשייה-לגראב ונווארה).  
. בסוף השבוע הראשון של העונה החדשה שותף מבין השלושה רק פוסטני, אשר סיים אותו בהצלחה עם 2.5 נק' מ-3 מפגשים וקבוצתו מדורגת שנייה. הוא נפרד בתיקו מן ההולנדי ר"א ארווין ל'אמי  ובשני הימים הנותרים גבר על האמנים הבינלאומיים  פליקס גראף (גרמניה)ואוליבר מיהוק (הונגריה).

קצרים

באקו: נבחרת החרשים וכבדי השמיעה של ישראל נפרדה בסיבוב השני של אליפות אירופה בתיקו 2:2 מנבחרת אייזרביג'ן (נצחונות לר"א יהודה גרינפלד ומרק פריימן והפסדים למיכאיל צ'רניאק ושאול שליו. בסיבוב השלישי נוצחה ישראל בידי גרמניה 1: 3 והיה זה שוב גרינפלד שהעניק לה את נקודת הכבוד. בתום הסיבוב השלישי מוליכה בראש פולין עם מלוא 6 הנקודות הקבוצתיות לפני קרואטיה 5, גרמניה 3,אוקראינה 2, ישראל ואייזרביג'ן 1 כ"א.
אמסטלויין:  107 שחמטאים ובכללם 10 רבי-אמנים השתתפו בסוף השבוע האחרון בתחרות מהירה חזקה בת שתי רמות במסגרת שבוע שחמט עשיר באירועים הנערך בעיר הסמוכה לבירה ההולנדית ואשר יש בה,אגב, קהילה יהודית וישראלית גדולה. את הבכורה חילקו רבי האמנים יאן סמייתס, אריק ון-דן דול ודויד קליין ואלוף הנוער ההולנדי הכשרוני לאי הינג טינג 6 נק' מ-7 כ"א. דויד קליין,תלמידו של כתבכם, המוכר גם מאליפות אירופה  בירושלים ואשר בילה לא מכבר בישראל גם במסגרת פרוייקט "תגלית", העפיל מן האירוע לגמר אליפות הולנד בשח מהיר שתיערך במקום בסוף השבוע הקרוב. כתבכם הסתפק בחלוקת המקום ה- 12 עם 4.5 נק' אבל בחברה טובה למדי. הוותיקים בין קוראינו יזהו בדירוג הסופי כמה וכמה שמות מוכרים גם מתחרויות עבר ישראליות-כאן:
 http://www.nkrapid.nl/index.php/brainwave-rapid-toernooi/eindstanden 

לתגובות ומידע:
[email protected]