אבנר מרט איננו

אמן השחמט אבנר מרט הלך ביום חמישי שעבר לעולמו באורח פתאומי בגיל 71 בעת ביקור אצל בנו ונכדיו בברלין. לוויתו תתקיים ביום חמישי 26/11/2015 בשעה 12:45 בבית העלמין ירקון, שער הגאולה.






אמן השחמט אבנר מרט הלך ביום חמישי שעבר לעולמו באורח פתאומי בגיל 71 בעת ביקור אצל בנו ונכדיו בברלין.

אבנר גדל ברמת-גן והצטרף למועדון השחמט המקומי בשנות החמישים המאוחרות בדור שעמו נמנו גם שחקנים צעירים כמשה כנען, משה שוורץ, דניאל מור,אהוד גרוס עמירם קפלן ואחרים.הוא היה הראשון בצעירי המועדון שהגיע לדרגת אמן והיה מן הבולטים בשחקני הנוער בארץ. בנעוריו שירת אביו כנספח צה"ל בארגנטינה ואבנר שלח לחבריו ולעיתונות רשמים מחיי השחמט התוססים בבואנוס איירס. את לימודיו התיכוניים סיים בבית הספר "אוהל שם" בעירו ולמד מתמטיקה ופיסיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. 

מרט שיחק כמה פעמים בתחרויות הבינלאומיות בנתניה ובגמר אליפות ישראל כשהישגו הטוב ביותר נרשם כבר במהדורת 1971, בה חילק את הסגנות אחרי המנצח עוזי גלר.הוא גם ייצג את ישראל באולימפיאדת הסטודנטים. גם כשהיה טרוד בעיסוקים מגוונים , לרוב בתחום ההייטק, הקפיד לטפח את תחביב נעוריו ונודע גם כשחקן בזק חזק. בעשור האחרון לחייו חזר לפעילות תחרותית ואף זכה לכמה וכמה הישגים נאים. ב-2010 סיים במקום השלישי באליפות ישראל לסניורים וגם חילק את בכורת תחרות יובל ה-70 לעיר קריית אונו. אשתקד אף העז ושיחק בוורשה באליפות אירופה בשח-מהיר ובזק. במרוצת השנים ייצג אבנר מועדונים שונים במשחקי הליגה ובכלל זה את גבעת שמואל ועירוני ת"א. באחרונה שב לייצג את עיר נעוריו במועדון "אטיוד" הרמת-גני ואף עזר לקבוצת המועדון הבכירה להעפיל לראשונה לליגה הארצית. 

מחוץ ללוח השחמט היה אבנר איש דעתן עם בקיאות מעמיקה בתחומים רבים ומגוונים ובמקורות. את דעותיו המוצקות והלא קונבנציונליות בנושאים שעל הפרק ביטא לעתים בחריפות אך במקוריות. 

הוא היה ללא ספק דמות לא שגרתית בהוויה השחמטית שלנו שתחסר למשפחתו ולחבריו. 


יהי זכרו ברוך! 


 יוחנן אפק