יצאו מלכים !

במהלך חג חנוכה אירחה אלקנה את מוקדמות אליפות ישראל בשחמט לילדים ונוער. 220 שחקנים ושחקניות הגיעו השתתפו בתחרות ודיווחו על חוויה מרשימה. אפילו המתנגדים שהגיעו התרשמו. וגם הצלחה מקומית מרשימה, נורית פוגלר משערי תקווה זכתה במקום השני עד גיל 9 לבנות ועלתה לגמר אליפות ישראל.






מאות רבות של שחקנים, מאמנים, מנהלי מועדונים והורים הגיעו להשתתף בחגיגת השחמט שהתקיימה בחג החנוכה באולפנת השומרון באלקנה. מועדון השחמט של אלקנה, בראשות חגי פרנק זכה לארח את משחקי המוקדמות באליפות הארץ לנוער, כאשר רק לפני שנה וחצי זכתה אלקנה לארח את גמר אליפות הארץ לילדים ונוער. 

במסדרונות האולפנה התרוצצו קרוב ל-300 ילדים, הורים ומאמנים שדיווחו אחד לשני על הדירוגים והמיקומים המעודכנים. ילדים חישבו מהלכים, ספרו נקודות וחישבו את הסיכויים שלהם להיות בין שלושת המקומות הראשונים בכל טורניר – מה שיזכה אותם בגביעים ובכרטיסים הנחשקים לגמר אליפות הארץ.

דניאל פורת, יו"ר איגוד השחמט הנכנס, נכח במהלך היום באלקנה והתרשם מהאירוח המרשים "אלקנה ארגנה כאן תחרות מכובדת ויפה ולא ציפינו לפחות. למועדון השחמט אלקנה, בראשות חגי פרנק, יש את ניסיון העבר שהוכיח עצמו גם השנה". פורת התייחס לקשים שקדמו לתחרות: "אני יכול להבין את אלו שחוששים בגלל המציאות הביטחונית בארץ, לכן הקמנו ועדת חריגים שבחנה את הבקשות. לא דנו בבקשות על רקע אידאולוגי אלא בבקשות שנבעו מחשש בטחוני ואפשרנו להם להתחרות במחוז אחר. חלק מהבקשות נבע פשוט מבורות של אנשים שלא ידעו איפה זה אלקנה. היו גם מתמודדים שהיו אמורים להתחרות במחוז אחר וביקשו להתמודד כאן – דוגמת מועדון אליצור נתניה שהעדיפו להגיע לאלקנה ולא לנסוע לחיפה". 

אורלי וגמן, אמו של רוי בן השבע מקרית אונו, ספרה לנו דקות לפני תחילת טכס הסיום "התנגדתי בהתחלה לקיום התחרות באלקנה. מאוד הלחיץ והפחיד אותי לנסוע לכאן במצב הביטחוני והאירועים בימים אלו בדרכים ביהודה ושומרון. עכשיו אני יכולה להגיד שגיליתי שזה לא כל כך נורא. זה ממש קרוב. היו הורים ממועדון השחמט שלנו שוויתרו בסופו של דבר על ההגעה לתחרות. אני לא יודעת אם זה מסיבות אידאולוגיות או מפחד, אני לא נכנסת לסיפור הזה. אני שמחה שהגעתי ומבחינתנו אנו מסכמים את האירוע בכך שהיה לנו כיף. תוסיף לזה את העובדה שעלינו לגמר". רוי שומע את אמא מדווחת בגאווה על ההישג וממהר להשלים פרטים "הייתי צריך עוד נקודה וחצי בוכהולץ ואז הייתי לוקח את המקום הראשון". רוי בן השבע אומר שהוא פשוט נהנה מתחרות השחמט הארצית הראשונה בה השתתף בחייו "זה יותר אתגרי ושיחקנו מול ילדים ממקומות אחרים בארץ שלא הכרנו".

גזבר האיגוד ויו"ר מועדון הפועל פ"ת, ניר מנדלבוים, שנכח בתחרות הסביר כי רוי השתתף וזכה במקום השלישי בטורניר שהתרחש לראשונה בארץ ובאלקנה – טורניר עד גיל 7.  "התחרות הביאה לנו הרבה הפתעות ודרמות שקשה היה לצפות ולהעריך אותן בתחרויות של ילדים בגיל  ההתקדמות אצלם מאוד מהירה. לדוגמא בטורניר עד גילאי 9, חנן כהן שדורג במוקדמות במקום  ה- 32 סיים במקום הראשון עם 5.5 נקודות".

שגיא אופק, אבא של עמרי בן השמונה ממתן שזכה במקום השני עד גיל 9, סיפר לנו "השנה היה הרבה יותר שקט ורגוע באלקנה מאשר מלפני שנה וחצי אבל בעיקר בגלל שזה המוקדמות ולא הגמר כמו אז ולכן היה פחות לחץ. התחרות באלקנה הייתה מכובדת ומסודרת וסיפקה לאופק חוויה מדהימה. הוא הרגיש שההשקעה שלו באימונים השתלמה". אופק, שמשחק במועדון "שחמט לכל', מסביר ברהיטות ובבגרות את הנאתו והשקעתו במשחק המלכים : "היה מאוד כיף. המשחקים היו טובים, ניצחתי בחמישה מהם ובמשחק אחד השגתי תיקו מה שהביא ל5.5 נקודות. אני מתאמן בבית הרבה ופעמיים בשבוע אני בחוגי שחמט. לפני חודשיים חזרתי מאליפות העולם – ששם זו הייתה חוויה ענקית. ממש ממש כיף". שגיא לא מספיק לסיים את המשפט ורץ מלא שמחת חיים לשיחת סיכום עם חבריו למועדון.

היום המיוחד הסתיים בחלוקת הגביעים והכרזת המנצחים שיעלו לגמר אליפות הארץ בחופשת הפסח.  את הפרסים העניק חבר המועצה, דר' נחשון מרגליות, יו"ר אליצור אלקנה שאול שפורן לצד יו"ר איגוד השחמט הנכנס דני פורת ויו"ר ועדת הנוער ליאור איזנברג. 

בתחרות הפתוחה עד גיל 7 זכו:

1)יואב דוכן מרמת גן.

2)אלעד כהן מקרית אונו.

3)רוי וגמן מקרית אונו.

בתחרות הפתוחה עד גיל 9 זכו:

1) חנן כהן מפתח תקווה

2) עומרי אופק ממתן.

3) עופר גפן מגני תקווה.

בתחרות הפתוחה עד גיל 11 זכו:

1) יאיר הופמן מפתח תקווה 5.5 מ6 

 2) אדם גלייזר מראשון לציון 5 נק' 

3) נועם פורטנוי מגבעתיים.  5 נק' 

4-6) דוד ורני, יובל יניב, אמיר לביא,  5 כ"א.


בתחרות הפתוחה עד גיל 13 זכו:

1) איתן רוזן בן 9 מראשון לציון. 5 מ6.

 2) ישעיהו צדקיה מפתח תקווה. 5

3) עמית מלאך  4.5 מכפר סבא.

4) אביב טילינגר  4.5 מכוכב יאיר

בתחרות הפתוחה עד גיל 15 זכו:

1)  עידן אדר מרמת גן 5 מ6.

 2) אסיף סלומון בן 11 מפתח תקווה 4.5

3) אורי כוכבי  מרמת גן 4.5

4) עדן וטורי  מרמת גן 4.5



בתחרות לבנות עד גיל 9 זכו:

1) הילה גפני מפתח תקווה: 6 מ6.

       2) נורית פוגלר מאליצור אלקנה: 4.

       3) רננה קן דרור מקרית אונו: 4 .  מצטיינת עד גיל 7!

בתחרות לבנות עד גיל 13 זכו:

1-2) שירה ניימן מנתניה ויעל כהן מפתח תקווה.

3)ליאור וטשטין מרמת גן

4)מצטיינת עד גיל 11: שני אלמוג משוהם.

בסיום התחרויות דיווח חגי פרנק, כי הפרויקט סיים ברווחיות יפה, הרבה בזכות הניהול הכספי המיומן של מנהלת מתנ"ס אלקנה איריס איזנברג. "האושר הגדול ביותר שלי הוא זכייתה של תלמידתי נורית פוגלר משערי תקווה במקום השני לבנות עד גיל 9". השקעה של שנתיים וחצי קצרה הצלחה מזהירה.  נורית שהתחילה אצלי בחוג בשערי תקווה, מתאמנת ומשחקת כיום במועדון אלקנה שלוש פעמים בשבוע וגם מתאמנת הרבה בבית מול המחשב, משחקת בליגה ובתחרויות וכל הכבוד לה על ההישג המרשים. ההשקעה הרבה של נורית בשחמט הביאה להישג המרשים. חשוב לי להודות גם להורים שלה מיכל ואוהד שמסיעים אותה לאימונים, לתחרויות ולליגות במסירות רבה. תודה גדולה מגיעהלצוות המאמנים של מועדון אלקנה שהשתתף בהכנה של נורית לתחרות: איליה, מישאל ואורי. אני מקווה ב"ה לראות אותה במקום גבוה בגמר בפסח ועולה לשלב הבא בחו"ל.


באדיבות: מקומון שער השומרון.