אנדריי גורבאנוב- אלוף כפר-סבא בשח-מהיר

בשבת שעברה נערכה במועדון כפר-סבא התחרות הרביעית לזכרו של שחר ארד, שנספה בתאונה והוא בן 28 בלבד.






                                                                                                         הקהל עומד לזכרם של שחר ארד ולאוניד גופשטיין ז"ל.


מאת יוחנן אפק

                                                       

קדמו למשחקים דברי זכרון וברכה מפי יהודה בן-חמו ראש העירייה, קלמן שחם מבעלי החברה התומכת באירוע, אריק אלדר מנכ"ל האיגוד הישראלי לשחמט ורחלי אחותו של שחר ארד. יו"ר המועדון המארח עמירם קפלן פתח את האירוע בדברי תמיכה במשפחה ובתודות מקרב לב לחברת אלטשולר-שחם על הסיוע הנדיב לאירוע שכבר היה למסורת יפה. 

במעמד זה הוענקו פסלוני הוקרה לשניים מטובי שחקניו הצעירים של המועדון שהשיגו את הציון האחרון לתואר אמן בינלאומי- אלון מינדלין בן ה-18 ואריאל ארנברג בן ה-14. 

153 שחקנים התמודדו בשתי רמות מד-כושר בחמישה סיבובי שח-מהיר בני 20 דקות ותוספת 5  שניות למסע. . 78 שחמטאים נטלו חלק בקטגוריה הראשית, 13 מהם היו רבי-אמנים ושבעה אמנים בינלאומיים. בקבוצת צוברי 3.5 נקודות סיימו גם פייבוריטים כרבי האמנים סמן דבויריס, דן זולר ותמיר נבאתי.  

תוצאות התחרות מפתיעות כיוון שאיש מבין ארבעת הראשונים בדירוג מד הכושר המוקדם לא נמנה עם החולקים בבכורה: האמן הבינלאומי אנדריי גורבאנוב ממועדון נשר ורבי האמנים  יהודה גרינפלד וויטאלי גולוד צברו 4.5 נקודות כל-אחד עם גורבאנוב (רק מקום 18 בדירוג המוקדם) כמנצח הרשמי הודות לעדיפות באיכות נקודותיו. בדרכו אל התואר גבר מנצח התחרות על דבויריס ועל אלון גרינפלד ובסיבוב הנעילה נפרד בתיקו משותפו לבכורה יהודה גרינפלד.  השלושה הקדימו בחצי נקודה את רבי האמנים מיכאל רויז, איליה סמירין ואלון גרינפלד, האמנים הבינלאומיים אסף גבעון, וולודימיר יאקימוב ומיכאל קלנבורג ואמן פיד"ה דויד גורודצקי 4 כל-אחד. 

כשחקן המצטיין של המועדון המארח הוכרז אב"ל אסף גבעון שדורג חמישי עם 4 נקודות ותיקו בשני הסיבובים האחרונים עם רויז ונבאתי. מצטייני מד הכושר הם קונסטנטין קלבנסקי 3.5 , רועי ששון ואמנון מגן 3 כ"א. הגמלאי המצטיין הוא ארקדי סלונימסקי 3 וכשחקנית המצטיינת הוכתרה אירמה בזשווילי שצברה 4 נקודות בתחרות המשנית.  

תוצאות מלאות אפשר למצוא כאן: 

http://www.chess-results.com/tnr200612.aspx?lan=17&art=1&rd=5&wi=821 

בקטגוריית המשנה של האירוע השתתפו 76 שחקנים והיא נסתיימה בניצחונם המשותף עם מאזן מושלם של שני שחמטאים צעירים: נתנאל לוי ממועדון ראשון-לציון ואורי כוכבי מרמת-גן 5 נקודות כל-אחד. נתנאל הוכרז כמנצח הרשמי הודות לעדיפות באיכות נקודותיו. השניים הקדימו בנקודה תמימה שבעה שחקנים  מביניהם דורג שלישי אשר אלפרוביץ'. אדם ז'מאלוב, אף הוא עם 4 נקודות, הוא מצטיין המועדון המארח בקטגוריה זו בעוד ש  ניר בראון וראם שרמן זכו בפרסי מד הכושר. 

תוצאות מלאות ניתן לראות כאן:

 http://www.chess-results.com/tnr200614.aspx?lan=17&art=1&rd=5&wi=821


התחרות התנהלה באוירה נעימה ונווטה בידיהם האמונות של לאון לנדה, מיכאל שקליאר ואלה צ'רנילבסקי.  

במועדון כפר-סבא עונת הפעילות כבר בעיצומה. בסוף השבוע הזה מתמודדת קבוצת הנוער של המועדון עם קבוצת רחובות על אליפות הליגה העילית לנוער. בשבת הבאה יערוך המועדון את אליפות הבזק שלו לזכרו של נתן בלומקין. באמצע ינואר יחלו משחקי ליגות הבוגרים. 

להכנת כתבה זו תרמו תרומה חשובה לאון לנדה ( מידע) ויואב ניסנבוים (צילומים).   


מנצח התחרות, אב"ל אנדריי גורבנוב

בכיר המשתתפים, ר"א איליה סמירין מול דן פולג הצעיר

אחותו של שחר ארד בנאום בטקס פתיחה

אלון מינדלין - אמן בינלאומי טרי

ר"א יהודה גרינפלד. סגנות מכובדת

מנצח המשנית  נתנאל לוי ממועדון ראשון לציון