דו-קרב גלפנד – מורוזביץ

בוריס גלפנד, בכיר שחמטאי ישראל יתמודד בשבת, בציריך (שוויץ) מול רב האמן הרוסי הנודע אלכסנדר מורוזביץ' בדו-קרב בן שני משחקים (בשעה 15.00 ובשעה 18.00 שעון מקומי). אמיל ויוליה הצטיינו בגיברלטר. ועוד.






בוריס גלפנד, בכיר שחמטאי ישראל יתמודד בשבת הקרובה, בציריך (שוויץ) מול רב האמן הרוסי הנודע אלכסנדר מורוזביץ' בדו-קרב בן שני משחקים (בשעה 15.00 ובשעה 18.00 שעון מקומי). העימות המסקרן ייערך במקביל לצמד סיבובי הפתיחה של המהדורה החמישית של תחרות אתגר השחמט אותה מארגן המועדון המקומי , הנחשב לעתיק בעולם, בחסות מצנאט השחמט הרוסי אולג סקוורצוב. בתחרות הראשית ישתתפו שישה משחקני הצמרת העולמית: אלופי העולם לשעבר וישוונתאן אנאנד (הודו) וולדימיר קראמניק (רוסיה) וכן היקארו נקאמורה (ארה"ב), לבון ארוניאן (ארמניה), אניש גירי (הולנד) ואלכסיי שירוב (לטביה).ממוצע מד הכושר של המשתתפים
(2773) יוצר תחרות-על בקטגוריה 21.
הספונסר של התחרות, המעורב גם בארגון אירועי-על אחרים ברוסיה ובשוויץ, מקדם ובוחן כאן חידוש רציני לתחרויות שח קלאסי עתידיות: קצב של 40 דקות ועוד 10 שניות למסע לכל הקרב.
אפשר לצפות בשידור חי של המשחקים באתר הרשמי של האירוע:
http://www.zurich-cc.com/

אנאנד מול נקאמורה במהדורה הקודמת של האירוע

עוד אירוע חשוב שייפתח מחר,שבת, הוא המהדורה ה-32 של אחת התחרויות הפתוחה הגדולות באירופה בעיירה הצרפתית קאפל לה-גראנד. בין 145 המוזמנים למעלה מ-50 רבי אמנים וכן האמנים הבינלאומיים הישראלים עידו בן-ארצי, מרק ברקוביץ' ומאשה קלינובה. האתר הרשמי של התחרות: 

http://www.cappelle-chess.fr/open2016/default.php?page=17


אמיל ויוליה הצטיינו בגיברלטר

בגיברלטר נערך הפסטיבל המסורתי, מן הגדולים והאיכותיים מסוגו בעולם. 257 שחמטאים  מ-51 פדרציות ובכללם 74 רבי אמנים ו-50 אמנים בינלאומיים התמודדו בתחרות הראשית אשר נסתיימה בניצחונם המשותף של מקסים ואשייה לגראב (צרפת) והיקארו נקאמורה (ארה"ב) עם 8 נקודות מ-10 קרבות  כל-אחד (האמריקני ניצח 3: 2 בדו-קרב בן 5 סיבובים מהירים  על התואר), את המקום השלישי חילקו שישה רבי אמנים ובכללם הישראלי אמיל סוטובסקי שצלח את האירוע ללא הפסד. שותפיו להישג היו אטיין באקרו (צרפת), ס.פ. סתוראמאן והאריקרישנה פנטאלייה (שניהם מהודו), גוואין ג'ונס (אנגליה) ולי צ'יאו (סין) 7.5 כ"א. אמיל סבל מפתיחה איטית כאשר סיים את כל ארבעת משחקיו הראשונים בתיקו עם יריבים הנחותים ממנו ב-300 נקודות מד-כושר אבל בהמשך התעשת ולמעט תיקו אחד גבר על כל יריביו הנותרים ובהם רבי האמנים ארביד (הודו) ובאכמן (פרגואי), אלופת העולם לשעבר ר"א אלכסנדרה קוסטניוק ו…הישראלי א"פ אהוד שחר. הישג נאה מאוד רשמה גם האמנית הבינלאומית הישראלית  יוליה שוויגר אשר צברה 5.5  מ-9 (היא נעדרה מסיבוב אחד) ולמיטב הבנתנו גם ציון לתואר אמן בינלאומי. היא אמנם נוחה בידי רבי האמנים פלוריאן הנדקה (גרמניה) וגאטה קאמסקי (ארה"ב) אבל גברה בזה אחר זה על רבי האמנים סונדראיאן קידאמבי (הודו) וז'או קסו (סין) ונפרדה בתיקו מן הארגנטיני ר"א פדריקו פרז פונסה. עוד חמישה ישראלים התמודדו בקטגוריית העל: אב"ל אילון נקר צבר 6 נקודות, האמנים הבינלאומיים עידו בן-ארצי ואיגור ביטנסקי 5.5 כ"א, אודי וייסבוך ואהוד שחר 4.5 כ"א. בצד האירוע המרכזי נערכו עוד שתי תחרויות צ'לנג'רס בנות חמישה סיבובים. בראשונה שבהן (73 משתתפים)  דורג הישראלי אביר הר-אבן במקום ה-18 עם 3.5 נקודות. באחרת (77 משתתפים) צברה שלומית ורדי 3 נקודות. בתחרות החובבים המשנית (63 משתתפים) דורג הישראלי אורי פילצ'ין במקום השלישי עם 4 מ-5.



אמיל סוטובסקי בדרך לניצחון בסיבוב התשיעי על אלופת העולם לנשים לשעבר אלכסנדרה קוסטניוק

שלומית ורדי


אלופי ישראל בגרמניה

206 שחקנים מ-16 מדינות  התמודדו בעיר נוישטדט אן דר ויינשטראסה בקטגוריה הראשית של תחרות פאלץ הפתוחה, השביעית במניין. 13 מן המשתתפים היו רבי-אמנים ובכללם אלופי ישראל בעבר אלון גרינפלד ותמיר נבאתי. המנצח היה הסרבי ר"א איבן איבניסביץ' עם 7.5 מ-9 לפני רבי האמנים אלכסנדר דאנין (רוסיה), ניקולה נסטורוביץ' (סרביה) וסבסטיאן בוגנר (שוויץ) 7 כל-אחד. אלון ותמיר נמנו עם קבוצה של בעלי תארים אשר צברו 6.5 נקודות כל-אחד.

ישראלים בארה"ב

28 שחמטאים נטלו חלק בחמשת סיבובי רמת העל של האליפות ה-54 של העיר בולטימור (מרילנד, ארה"ב). המנצח היה האמן הבינלאומי לי רואיפנג עם 4.5. שני דורג אלוף ישראל לשעבר סרגיי ארנבורג, רב האמן היחיד באירוע, בראש קבוצת צוברי 3.5 נקודות.
166 שחמטאים התמודדו בתחרות פתוחה בת 5 סיבובים  בעיר אשוויל (צפון קרוליינה, ארה"ב).בקטגוריה הראשית נטלו חלק 19 שחקנים והמנצח היה הפייבוריט רב האמן האירני אלשן מורדיבאדי עם 4.5 נקודות. הוא הקדים בנקודה את רב האמן האמריקני הוותיק אלכסנדר איוונוב, את הבאר-שבעי יואב לדרר  ואת בנג'מין בארי מון 3.5 כ"א.

 

ישראלים בליגות האירופיות


רבי האמנים הישראלים מקסים רודשטיין ויבגני פוסטני היו שותפים ביום ראשון האחרון לניצחון הענק בשיעור 7: 1 של קבוצתם שוואבישה האל על מולהיים נורד במיפגש מן הסיבוב של הבונדסליגה הגרמנית הראשונה. מקסים גבר בלוח השני על ר"א דניאל פרידמן ויבגני על הלוח השלישי ניצח את ר"א קונסטנטין לנדה. יום קודם לכן גברה שוואבישה האל בשיעור 5: 3 על דורטמונד. רודשטיין ופוסטני נפרדו בתיקו מן האמנים הבינלאומיים המקומיים לאון מונס ופטריק צלבל. לאחר הסיבוב השביעי צועדת שוואבישה האל במקום השלישי עם 12 נקודות קבוצתיות אחרי המובילות זולינגן ובאדן, שתיהן לפי שעה עם מאזן קבוצתי מושלם.
בדרכו חזרה מגיברלטר התמודד אמיל סוטובסקי בסוף השבוע האחרון בשני סיבובים נוספים של הליגה הצ'כית הראשונה ונוצח בשניהם על הלוח הראשון בידי רבי האמנים דויד שנגאלייה וקאמיל דראגון. 

פתרון העמדה מן הקרב אביב בר- חנן מרדכי מסקירתנו הקודמת: הדרך הכפויה, המשכנעת והמרהיבה לניצחון היתה:

38. צ:ו7! א3 39.מח2!! א2 40.צ:ב7! א1מה 41.ר:ד5+ מו8 42.פ:ז6+ מה8 43.רג6+ מד8 44.צד7+ מג8 45.פה7+ מב8 46.פד5! ואיום המט בשניים מכריע. אולי יש דואלים משניים וחילוף סדר מסעים אבל זה לא אטיוד. אלה החיים עצמם שמוחמצים לפעמים...
אם גם לכם מזדמנים משחקים מדהימים, עמדות מהסרטים או החמצות מסמרות שיער  שתרצו לחלוק או להתנחם עם כלל הציבור או סתם להדליף מידע מסווג על שחמטאים ישראלים בזירה הבינלאומית נשמח לתווך:
[email protected]
גם בפייסבוק.