פסטיבל "שח פורים" ע"ש דני גלזר ז"ל

פסטיבל "שח פורים" לנוער בהרצליה ע"ש הטייס סגן דני גלזר ז"ל בחסות מר משה פדלון ראש עיריית הרצליה






מספר שיא של משתתפים בהיסטוריה של פסטיבלי "שח-פורים" לנוער במועדון השחמט הרצליה ,לזכרו של הטייס סגן דני גלזר ז"ל,נשבר ביום שישי  האחרון,25.3.2016,בפסטיבל ה-34 במניין-70 שחקנים! 

בטקסי הפתיחה והסיום השתתפו אחיו של דני ז"ל-מיכאל ובני עם בני משפחותיהם,משה שפר יו"ר ארגון "יד-לבנים" הרצליה,גיל בורחובסקי מנכ"ל איגוד השחמט וקהל הורים רב שצפה לכל אורך המשחקים בילדיהם . 

ד"ר שלמה קנדלשיין יו"ר המועדון העלה קווים לדמותו של דני ז"ל שהיה בוגר בית ספר "נוף-ים" בהרצליה ותיכון חדש בתל-אביב וציין את הוריו של דני-אביבה וגבי ז"ל שלוו את התחרויות שנים רבות. 

דני היה טייס קרב מצטיין ונפל בעת מילוי תפקידו בחודש דצמבר 1980.הצטיין גם בענפי ספורט אתגריים-גלישה אווירית ,גלישת גלים וסקי מים. 

נערכו 4 אירועי שחמט לנוער -כל תחרות 5 סיבובים שהניבו את התוצאות הבאות: 

*תחרות שח-מהיר קבוצתית על 4 לוחות(למד כושר ישראלי ולמד כושר בינלאומי בשח-מהיר)המנצחת "אטיוד"רמת-גן עם 14.5 נק' מ-20(72.5%)-הרכב הקבוצה המנצחת: אור גלובוס,אייל גביזון,עמית לנדאו,אורי כוכבי ואורי יניב. מקום שני כפר-סבא 12.5,"הפועל" פתח-תקוה 9.5,ירושחמט ירושלים והרצליה 9 כ"א,קריית אונו 5.5(27 שחקנים)

השחקן המצטיין בתחרות היה נימי כספי(כפ"ס)עם מקסימום 5הנק'!כן הצטיינו: נבו בן-שלמה(כפ"ס)4,אלישע לוקין (ירושחמט)ויהב עמנואל(הרצליה)3.5 כ"א. 

*בתחרות "שח-מהיר" למד כושר ישראלי(8)) ניצחו ברק לוטן ותמיר שפירא (הרצליה)עם 3.5 נק' כ"א(ברק ראשון לאחר הכרעה בשובר שוויון של משחק נוסף 10 דקות לכל שחקן),גיא תומר,דוד קרייסברג ונתן אברהם 3 נק' כ"א. 

בתחרות העממית הפתוחה-לא למד כושר(29)ניצח ג'וי אשכנזי שצבר את מלוא 5 הנק'! והקדים את טל דוידוב,נמרוד רייף ,יואל טורקניץ ויועד מרקוס 4 כ"א,ליאור דרוול וכפיר עפרון 3.5 כ"א. 

*בתחרות הבנות-לא למד כושר(6)ניצחה יערה שולמן (הרצליה)שצברה את מלוא 5 ה-נק' ,שניה רננה קן-דרור(קרית אונו)4, ושלישית ליה שפרקין(הרצליה)3. 

בני גלזר אחיו של דני ז"ל העניק בטקס הסיום את הפרסים לקבוצות ולשחקנים המצטיינים-גביעים,מגינים,מדליות וספרי שח. 

פרסים לשחקנים שהגיעו בתחפושת שחמט- יערה שולמן ,נגה אהרון וליאור דרוול. 

התחרויות אורגנו ונוהלו בצורה מעולה ובאווירה ספורטיבית במשך 5 שעות,ע"י השופט הראשי-עידן לביא-שופט פיד"ה,בסיועם המסור והמיומן של משה מאור,בריאן טאורס,יונתן בלאט ושלמה קנדלשיין. 

התוצאות המלאות של ארבעת התחרויות נמצאות בתוכנת CHESS RESULTS 

תודה לכל המשתתפים בפסטיבל השח המסורתי לנוער בפורים,המהווה נדבך חשוב וראוי בהנצחתו של חברנו הטייס דני גלזר ז"ל. 


תחפושות שחמט פורים בתחרות

רמת גן מקום ראשון

כפר סבא מקום שני
תחרות המלכות
מבט על אולם התחרות
מבט על אולם התחרות

עידן לביא שופט התחרות מעניק את הגביע לג'וי אשכנזי מנצח התחרות העממית

שולחן הנשיאות בטקס הפתיחה ,מימין- עידן לביא, ד"ר שלמהקנדלשיין, משה שפר,מיכאל גלזר, משה מאור


"מלכת אסתר" -יערה שולמן מנצחת תחרות הבנות