שלל מדליות ישראליות בחלקידיקי

נבחרות הוותיקים של ישראל הצטיינו באליפות אירופה לסניורים ביוון. שלל הופעות ישראליות מוצלחות ברחבי אירופה.ישראלים חוזרים לזירה הבינלאומית לקראת האביב.






נבחרת הותיקים של ישראל (50+) זכתה במדליית הזהב באליפות אירופה שננעלה בשבוע שעבר בחלקידיקי (יוון). שמונה קבוצות בלבד נטלו חלק באירוע שנבחרת ישראל, בהרכב חזק בן ארבעה רבי אמנים,  שלטה בו לכל אורך הדרך ללא עוררין בנצחה בכל מפגשיה. הדירוג הסופי: ישראל 14 (ו-25.5 מתוך 28 נקודות לוח), איטליה 11, לב פינלנד 10, נשות רוסיה 8, יוון, וולס 9.5, נורווגיה 5.5 ופינלנד ב' 3.5. השחקנים הישראלים רשמו גם את ההישגים האישיים המצטיינים: רם סופר עם 6.5 נק', יהודה גרינפלד(ניצח בכל ששת קרבותיו ובנקודה ללא קרב בסיבוב האחרון), אלכס חוזמן ואלון גרינפלד 6 כל-אחד. 

באליפות לגילאי 65+ נטלו הישראלים את מדליות הכסף. בקטגוריה הזאת השתתפו עשר קבוצות אבל רק הרכבי שתיים מהן עמדו בציפיות . ניצחה רוסיה (בהרכבה רבי האמנים יבגני וסיוקוב,יורי בלאשוב וניקולאי פושקוב והאמנים הבינלאומיים ולדימיר ז'לנין וניקולאי מישוצ'קוב) עם 18 נקודות, לפני ישראל 16, שוויץ 12,וולס 11 ועוד. במפגש שהכריע את גורל המדליות גברה רוסיה על ישראל 2.5: 1.5. המצטיין באירוע היה שחקן הלוח הראשון של ישראל, האמן הבינלאומי נתן בירנבוים עם 8.5 נקודות בתשעה קרבות. האמנים הבינלאומיים בוריס מריאסין ולאון לדרמן צברו 7.5 נקודות כל-אחד ובוריס גוטקין 5.5. 

חלקידיקי אירחה במקביל גם את אליפות העולם לחובבים בה השתתפו 160 שחקנים מ-49 פדרציות בשלוש קטגוריות מד-כושר. רק שני ישראלים נטלו חלק באירוע כולו, בקטגוריה של עד 1700. מאיר ראם נטל את מדליית הארד עם 6.5 מ-9 ורמי ראם סיים חמישי עם 6 נקודות. 


הנבחרת המנצחת בטקס ההכתרה והשחקנים המצטיינים רם סופר ויהודה גרינפלד 

ר"א רם סופר

ר"א יהודה גרינפלד

ר"א אלכסנדר חוזמן

אב"ל נתן בירנבוים וחבריו לנבחרת ישראל 65+ בהכנות האחרונות לפני המשחק מול וילס

ניצחון ישראלי בגיאורגיה

רב האמן הישראלי אמיל סוטובסקי זכה בטביליסי בירת גאורגיה לניצחון מרשים בתחרות הבינלאומית החזקה לכבוד יום הולדתה ה-75 של אלופת העולם לשעבר נונה גפרינדשווילי. 69 שחמטאים מתשע מדינות השתפו בתחרות הראשית מהם 18 רבי אמנים. אמיל חילק את הבכורה עם רב האמן הארמני הובהאנס גבוזיאן 7 נקודות מ-9 כל אחד, לפני רבי האמנים יבגני רומאנוב (רוסיה) וסרגיי ז'יגאלקו (בלארוס) 6.5 כל-אחד. שמונה שחקנים צברו 6 נקודות כשהידועים שבהם הם הגאורגי ר"א באדור ג'ובאבה והבולגרי ר"א קיריל גאורגייב.הישראלי צלח את האירוע ללא הפסד והוכרז כמנצח התחרות הודות לעדיפות באיכות נקודותיו. שני ישראלים צעירים השתתפו בתחרות: ר"א אביטל בורוחובסקי דורג במקום ה-19 עם 5.5 נק' ואב"ל אלון מינדלין במקום ה-28 עם 5 נקודות.  

נונה גפרינשווילי היתה אלופת העולם השישית בשנים 1962- 1978 והאישה הראשונה שהוענק לה התואר רב-אמן. היא ייצגה את ברית המועצות ואת ארצה ב-12 אולימפיאדות. 




האיש והאגדה : המנצח אמיל סוטובסקי והאלופה האגדית נונה גפרינדשווילי. 


ישראלים בליגות האירופיות

הפתעה נפלה בבונדסליגה הגרמנית הראשונה כשקבוצת סולינגן הצליחה אחרי שנים רבות להדיח את האלופה ה"נצחית" באדן באדן ולכבוש את התואר עם 28 נקודות קבוצתיות, לפני באדן באדן 27, וורדר ברמן 25 ובמקום הרביעי ( מבין 16) שוואבישה האל, קבוצתם של רבי האמנים הישראלים הבכירים מקסים רודשטיין ויבגני פוסטני, עם 20 נקודות. .מקסים שותף בשמונה מפגשים וצבר 5.5 נקודות (4+ 3= 1-). יבגני צבר 5.5 מ-7 (4+ 3= 0-).  

קבוצתו של ר"א ויטלי גולוד, מולהיים נורד, סיימה שביעית עם 17 נקודות. ויטלי שותף בשני מפגשים וצבר חצי נקודה. 

בליגה הצ'כית הראשונה ניצחה ס.ק. נובובורסקי עם 33 נקודות. קבוצתו של מקסים רודשטיין, ראפיד פרדוביצה, סיימה רביעית עם 17 נקודות. 

בסיבוב האחרון של הליגה ההולנדית השנייה היה כתבכם שותף לניצחונה הסנסציוני 6: 4 של קבוצתו זה 15 שנה מן העיר ואחנינגן מול מנצחת הליגה השנייה מחרונינגן על שלל כוכביה ובהם ארבעה רבי אמנים. ואחנינגן כיפרה בניצחון הגדול בתולדותיה על עונה מתסכלת למדי וסיימה רביעית.  


ישראלים ברחבי היבשת

מץ: המהדורה ה-34 של התחרות הבינלאומית הפתוחה בעיר הצרפתית ניצחו במשותף רבי האמנים מיכאל ברודסקי, וולדימיר אונישצ'וק (שניהם מאוקראינה) ומריוס מאנולקה (רומניה) עם 6.5 מ-9 כל-אחד . 34 שחמטאים (לרבות 12 רבי אמנים) השתתפו בתחרות הראשית ובכללם שני ישראלים: ר"א תמיר נבאתי דורג רביעי עם 6 נקודות ואב"ל אילון נקר עם 5 במקום ה-11.

לונדון: בבית ספר ווסטמינסטר שבמרכז לונדון ארגנו איילת ורון אוריאלי תחרות מהירה לרגל יום הולדתו העשירי של בנם מיכאל שהיה שחמטאי וספורטאי ונפטר מהתקף קצרת (אסטמה). 47 שחמטאים אנגליים השתתפו באירוע והמנצחים היו כוכבי העבר רבי האמנים ג'וליאן הודג'סון ומאתיו סאדלר והאמן הבינלאומי מלקולם פיין עם 4.5 מ-5 כל-אחד. בין המשתתפים היה גם הישראלי איתן אילפלד, שחקן מועדון הרצליה לשעבר, שצבר 3.5 נקודות. 

נובי סאד: בתחרות אמנים סגורה בבירת החבל הסרבי וויוודינה ניצחו בצוותא הסרבי נובאק צ'ברקאפה והרוסי ולדימיר מינקו עם 6.5 נקודות  מ-9 כל-אחד. שני אחים ישראלים השתתפו באירוע: דויד גורודצקי דורג רביעי עם 5.5 נקודות ואחיו מתן תשיעי עם 2.5.  

בודפשט: במהדורת אפריל של תחרות "השבת הראשונה" השתתפו שני ישראלים. בתחרות האמנים ניצח הסרבי אב"ל דז'אן פאבלוביץ'עם 8 מ-11. הישראלי אלכסנדר זלאטין חתם את הטבלה עם 3 נקודות. בתחרות לשיפור מד הכושר סיים יואב מיליקוב שלישי עם 5.5 מ-10.


בונקר מחניק משהו 

לעמדה שלפנינו הגיע הקרב בין ליאם טל-שחר ליהלי סוקולובסקי מאליפות ישראל האחרונה עד גיל 10:


 הלבן ביצר את עמדתו לדעת ונתקל בתגובה נמרצת שאילצה אותו להניח את נשקו ללא דיחוי. מהו המסע החזק ביותר של השחור בעמדה? (ותודה לעידו בן-ארצי). 

                                                      

 חדשות ותגובות: 

[email protected]