משחק סימולטאני בשיתוף עם מפעל הפיס והכפר הירוק

ביום רביעי התקיים יום עיון על שחמט בבתי ספר בכפר הירוק, במסגרתו התקיים משחק סימולטאני שנתנו רב האמן מיכאל רויז, והאב"ל אלון מינדלין. להלן כתבה שפורסמה בynet על האירוע






http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4806127,00.html

"יום שחמט" בכפר הירוק

ביום רביעי האחרון התקיים בכפר הירוק "יום שחמט" בשיתוף מפעל הפיס, האיגוד הישראלי לשחמט והמרכז הישראלי לקידום השחמט.

ה"יום"נפתח במשחק שחמט סימולטאני שקיימו, רב-אמן מיכאל רויז, חבר נבחרת השחמט של ישראל,והאמן הבינלאומי אלון מינדלין, חבר הנבחרת הצעירה של המדינה בענף זה,  כנגד ארבעים מתלמידי בית הספר, הלומדים באקדמיה לשחמט, הפועלת כבר יותר משנתיים בכפר הירוק.

במשך שעתיים עברו השחמטאים הבכירים מלוח ללוח וניהלו קרבות, מתישים לעיתים, כנגד השחמטאים הצעירים. לא פחות משישה תלמידים הצליחו לסיים את משחקיהם בתיקו: הבנים איתי וסטרייך, אלעד גונדרס, יפתח קוטלר, תומר פיינמן ונימי כספי והבת טל פרי!

כיתות כיתות,ובסה"כ מאות תלמידים ומורים, באו לחזות ב"פלא" הזה של שחקן אחד(במקרה הזה שניים) המתמודד נגד רבים. בין האורחים המכובדים שהגיעו מבחוץ יש לציין את ראשי הגופים שהיו שותפים לארגון האירוע ולמימונו: האלוף במילואים עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס, מר דניאל פורת, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, ומר גנאדי בורשבסקי, יו"ר המרכז הישראלי לקידום השחמט. גם האורחים וגם המארח, ד"ר קובי נווה (סיסקו), מנכ"ל הכפר הירוק, ציינו את תרומתו הגדולה של משחק השחמט לפיתוח החשיבה, היצירתיות,הדמיון, הריכוז ותכונות נוספות בקרב התלמידים.

בתום המשחק נערך כנס בנושא "שחמט בבתי ספר באירופה ובישראל" ובו נשאו דברים אלמוג בורשטיין, שופט שחמט בינלאומי ונציג ישראל באיגוד השחמט האירופי, רמי טל, מנהל פרויקט "שחמט לכל ילד" של מפעל הפיס והאיגוד הישראלי לשחמט, רב-אמן רם סופר, מאמן ראשי באקדמיה לשחמט של הכפר הירוק, וגב' ליאת שדה, מנהלת "בראש חושב" – המרכז הישראלי לפיתוח החשיבה.

כל השותפים ל"יום השחמט" בכפר הירוק הביעו את משאלתם שהאירוע הזה יהווה את תחילתה של מסורת ארוכה של "ימי שחמט" ואירועי שחמט אחרים בכפר הירוק.

כבר ביום חמישי הקרוב, ל"ג בעומר, 26 במאי 2016, יתקיים בכפר הירוק אירוע שחמט נוסף – אליפות ישראל לקבוצות ילדים עד גיל 8.