ניצחון ישראלי בפינלנד

ניצחון ישראלי משכנע בתחרות רבי אמנים בפינלנד. מרסל אפרוימסקי רבת אמן! מדליית כסף לרודשטיין בליגה הצרפתית. יוליה שווייגר דורגה בצמרת אליפות אירופה לנשים. נבאתי וראזניקוב מובילים בתחרויות איטלקיות פתוחות. טל בראון מככב באינטרנט. ישראלים בתחרות הפתוחה בשיקגו.






אלוף ישראל לשעבר, רב אמן אלון גרינפלד זכה בבכורת תחרות רבי אמנים סגורה שנסתיימה אמש בהלסינקי בירת פינלנד.המנצח צלח את התחרות עם 7.5 נקודות בתשעת קרבותיו ללא הפסד בהקדימו בנקודה תמימה את הרוסים ר"א וסילי ימלין 6.5 (שהיה מנצח התחרות ב-2014 ושותף לבכורה אשתקד) וא"פ אנדריי יפישנקו 6 (ציון לאב"ל), אב"ל מיכאל אגופוב (פינלנד) 5.5, ר"א מייליס קאנפ (אסטוניה) 5 ועוד. 

השחקן הישראלי בן ה-52, שהוא גם מאמן מבוקש ובעל שתי מדליות אולימפיות כקפטן הנבחרת, נהנה מקריירה תחרותית רצופה ומוצלחת בת למעלה מארבעה עשורים.   

לפנינו מיניאטורה חמודה מן הסיבוב השלישי מול אמן בינלאומי מקומי:

לבן: אלון גרינפלד שחור: טפאני סמאלוואו

פתיחה אנגלית

1.פו3 פו6 2.ג4 ה6 3.פג3 רב4 4.ז4 ח6 5.מהג2 ג5 6.א3 רא5 7.צז1 ד5 8.ז5 ח:ז5 9.צ:ז5 00 10.ב4 ג:ב4 11.א:ב4 ר:ב4 12.רב2 ד:ג4 13.צא4 א5 14.פה4 פבד7 15.מה:ג4 ה5 16.פ:ה5 פ:ה5?! (נכון 16...פב6) 17.ר:ה5 צא6? (נחוץ 17...רה7)


.צ:ב4! א:ב4 19.מה:א6!! ב:א6 20.פ:ו6+ מח8 21.צח5 מט. 


מרסל אפרוימסקי- רבת אמן!


לשחמט הנשים הישראלי נוספה בסוף השבוע רבת-אמן כאשר באליפות הפתוחה של הונגריה שנסתיימה בזלאקארוש השלימה האמנית הבינלאומית הישראלית הצעירה מרסל אפרוימסקי את חובותיה לתואר הגבוה ביותר המוענק בשחמט נשים.

 113 שחמטאים בני 23 ארצות השתפו במהדורה ה-35 של האירוע שנהנה מהרכב חזק במיוחד. לא פחות מ-30 רבי אמנים ו-37 אמנים בינלאומיים התמודדו בו והמנצח היה הסרבי ר"א איבן איבניסביץ'עם 7 נקודות בתשעה משחקים לפני רבי האמנים לוונטה ואידה (רומניה), פרנץ ברקש (הונגריה), ולדימיר אונישצ'וק, מרטין קראבציב וזאהר יפימנקו (שלושתם מאוקראינה) 6.5 כל-אחד. עם קבוצת צוברי 6 נקודות נמנה גם האמן הבינלאומי הישראלי הצעיר עידו בן-ארצי (22), שהתמודד מול לא פחות מארבעה רבי אמנים . הוא אמנם נוצח בידי ההונגרי ויקטור ארדוש והרוסי יבגני רומאנוב אבל גבר על ההודי סונדאר שיאם ועל ההונגרי אטילה צ'בה ובסיבוב האחרון גם על רבת-אמן קלאודיה קולון מפולין. ביצועו התחרותי עמד על 2508 נקודות. 

מרסל (21) התמודדה עם בעלי תארים בינלאומיים בכל תשעת סיבובי התחרות. היא פתחה מצוין עם 3.5 נקודות בחמשת הסיבובים הראשונים ואחרי שני הפסדים מול רבי האמנים סונדאר שיאם (הודו) ואדם הורבאט (הונגריה), התעשתה עם שני תיקו בסיום (בסיבוב האחרון מול ר"א אטילה צ'אבה) כדי לעמוד לא רק בכל הנדרש לתואר הנשי הרם אלא גם את הציון השלישי והאחרון לתואר אמן בינלאומי ה"גברי" אשר לשם קבלתו היא זקוקה עדיין לשיפוץ מד הכושר שלה. ברכות! 

WGM מרסל אפרוימסקי


 מדליית כסף לרודשטיין 

הליגה הצרפתית העליונה, ה"טופ 12", מן החזקות ביבשת האירופית, נערכה בדראנסי  ב-11 סיבובים רצופים ונסתיימה בניצחונה של קבוצת הפרבר הפריזאי קלישי 32 נקודות, לפני בישווילר 30 ופילידור מילוז 26. בישווילר הסגנית היא קבוצתו של רב האמן הישראלי מקסים רודשטיין ששיחק על הלוח השני אחרי הצרפתי אטיין באקרו ולפני הגרמני ארקדי ניידיץ', הצרפתי רומיין אדוארד והשוויצרי יאניק פלטייה. מקסים שותף בכל 11 מפגשי קבוצתו גבר על רבי האמנים אלברטו דויד, פאלאץ, נטאף ורלאנג' ועל אב"ל היימן, נפרד בתיקו מרבי האמנים פטקוב, דונצ'נקו, דודא, סלגאדו, מישטה ונחל הפסד בודד מול מקסים ואשייה-לגראב. 

רב האמן הישראלי ארתור קוגן שותף אף הוא ב-11 מפגשי קבוצתו מארחת המשחקים דראנסי שסיימה עשירית עם 16 נקודות, לרוב על הלוח הראשון והשלישי ניצח את רבי האמנים הושאר וסולודובניצ'י  נפרד בתיקו מרבי האמנים פיר,חאמדוצ'י, סומתס, קראסנקוב ואב"ל היימן ונוצח בידי באקרו, דודא, רוזנטאליס וגראמיאן.  


יוליה בצמרת אליפות אירופה

אליפות אירופה לנשים נסתיימה במאמייה שברומניה בניצחונה של אלופת העולם לשעבר רב-אמן האוקראינית  אנה אושנינה. האלופה הטרייה צברה 8.5 נקודות ב-11 סיבובי האליפות כמו שותפתה לבכורה, הספרדיה אב"ל סברינה ווגה שהיתה ללא ספק הפתעת האירוע. במדליית הארד זכתה אלופת העולם לשעבר הבולגריה ר"א אנטואנטה סטפנובה שחילקה את המקום השלישי עם הארמנית אב"ל לילית מקרטצ'יאן 8 כל-אחת. הנציגה הישראלית היחידה באליפות היתה האמנית הבינלאומית יוליה שוויגר שדורגה במקום ה-12 עם 7 נקודות. יוליה פתחה יפה עם ארבעה ניצחונות אך אז נבלם מאוצה מול סוללה של יריבות חזקות ובכל זאת הצליחה לשמור על ביצוע תחרותי נאה ועם מקום בצמרת התחרות.  

באליפות השתתפו 112 שחקניות מ-27 פדרציות אירופיות ובכללן 4 נושאות את התואר רב-אמן, 30 הן רב אמניות, 31 בעלות תואר אמן בינלאומי ו-19 אמניות בינלאומיות.

בחודש הבא אמורה יוליה להגיע לירושלים כדי להשתתף עם בעלה, שחקן הצמרת העולמית, ארקדי ניידיץ' בתחרות הבינלאומית הפתוחה לזכר יפת. גם האלופה הטריה, אנה אושנינה הבטיחה את השתתפותה בתחרות בירושלים. 

האתר הרשמי של אליפות אירופה: 

http://ecuwomen2016.ro/

WIM יוליה שוויגר


ישראלים מובילים באיטליה 

שני רבי אמנים ישראלים צעירים מתמודדים בימים אלה בתחרויות פתוחות בארץ המגף. תמיר נבאתי, אלוף ישראל לשעבר, הוליך בתום הסיבוב הרביעי את הדירוג בתחרות הראשית של הפסטיבל הבינלאומי השלישי של אורטיסיי עם מאזן מושלם. בין ארבעת מנוצחיו היו אמני פיד"ה אנדרה ספורנברגר (איטליה) וקארה קריסטנסן (דנמרק) וגם רב האמן האוקראיני הותיק ואלרי נווארוב. בסיבוב החמישי נפרד תמיר בתיקו מן הסרבי החזק ר"א  רוברט מרקוס ולאחריו הוא מחלק את ההובלה עם המדורג מספר אחת, הגרמני-רומני ליוויו-דיטר ניסיפיאנו הוותיק ועם האמן הבינלאומי ההולנדי הצעיר ארתור פייפרס 4.5 כל אחד.  

86 שחמטאים מ-23 פדרציות ובכללם שמונה רבי אמנים ושבעה אמנים בינלאומיים, מתחרים בקטגוריה הראשית. 

אתר רשמי:   

http://www.server24chess.com/chessfriends.php

 בתחרות קאפ ד'אורסו בפורטו מנאו מתמודדים 122 שחמטאים מ-14 פדרציות ובכללם שבעה רבי אמנים וחמישה אמנים בינלאומיים. הישראלי דני ראזניקוב (2508) המדורג שישי, פתח את התחרות עם ארבעה ניצחונות, לרבות  בסיבוב הרביעי על המדורג שלישי, הפולני ר"א קז'ישטוף יעקובובסקי (2563). בסיבוב החמישי נפרד דני בתיקו מן המדורג מספר אחת, הרוסי קונסטנטין לנדה והוליך לבדו את הדירוג עם 4.5 נקודות לפני רבי האמנים ויטאלי סיווק (אוקראינה), סבינו ברונלו (איטליה) ודמיטרי פרוליאנוב (רוסיה) ואמני פיד"ה האיטלקים לוקה מורוני ופרנצסקו סוניס , יריבו של ראזניקוב בסיבוב השישי היום. 

אתר רשמי:   

http://portomannu.caissa.it


ישראלים בשיקגו

תחרות שיקגו הפתוחה נערכה בווילינג שבמדינת אילינוי בשמונה קטגוריות מד-כושר. בקטגוריה הראשית השתתפו השנה 112 שחמטאים מהם 26 רבי אמנים. הרוסי ר"א ולדימיר בלוס עם 7.5 נק' היה מנצח יחיד וגרף לכיסו 10.300 דולר בהקדימו בחצי נקודה את רבי האמנים וואסיף דורארבאיילי (אייזרביג'ן), הגברת  יו ווניון ויאנגי יו (שניהם מסין) 7 כל-אחד. לאלוף ישראל לשעבר ר"א בוריס אברוך, כיום מאמן מבוקש המתגורר באזור, היו לאחר הסיבוב השביעי 5 נקודות אבל אז נוצח בסיבוב השמיני בידי רב-אמן אוקראיני וויתר על משחקו האחרון. עם 5 נקודות סיימו גם הישראלים א"פ שחר גינדי ממועדון הרצליה  ויואב לדרר ממועדון באר-שבע. 

המהדורה ה-11 של אליפות יבשת אמריקה נערכה באל-סלבדור בהשתפות 81 שחקנים מ-15 פדרציות מהם 13 רבי אמנים ו-12 אמנים בינלאומיים. המנצח היה הפרואני ר"א אמיליו קורדובה עם 9 נקודות מ-11, לפני רבי האמנים אלכסנדר לנדרמן (ארה"ב)ואנטון קובאליוב (קנדה) עם 8.5 כל-אחד. הנקודה הישראלית באירוע הוא אלוף הארץ לשעבר ר"א סרגיי ארנבורג. שהסתפק במקום התשיעי עם 7. אגב, מייד אחריו בדירוג, במקום העשירי, גם הוא עם 7 נקודות, סיים האמריקני בן ה-13 ליאנג אוונדר שרשם ציון לתואר רב-אמן. 


דג גדול ברשת!

https://www.youtube.com/channel/UCUzhSlr-PyawQXk2RzSWO7g

רב האמן הישראלי הצעיר טל בראון (23) פתח ערוץ חדש ביוטיוב ומזמין את חובבי השחמט לצפות בשידורי משחקיו באינטרנט להאזין לפרשנותו ולהוסיף את השגותיהם. 

ראו-נא את מי הזדמן לו לדוג ממש לאחרונה:  








ויקטור קורצ'נוי 1931- 2016

למרות שהדיווח שלנו מוקדש בדרך כלל לישראלים בזירה הבינלאומית, אי אפשר שלא להצדיע כאן לאחד מגדולי השחמטאים בכל הזמנים שהיה בשנות השמונים של המאה הקודמת אורח קבוע ורצוי גם בזירה הישראלית. נוח על משכבך בשלום ויקטור ("האיום") קורצ'נוי! 


לתגובות ומידע: 

[email protected]