גמר ליגת נשים בשחמט 2016

נכתב על ידי אילנה דוד






                                     ליגת נשים בשחמט 2016

                                            נכתב על-ידי אילנה דוד

 

   בין התאריכים-2.7-1.7. התקיימה במועדון השחמט באר שבע ליגת נשים  2016. בפעם השנייה הליגה נערכה במתכונת מרוכזת: שלושה סיבובים בשיטת ליגה בשני ימי משחקים, כאשר השחקניות לנו במלון "לאונרדו" בבאר שבע וזכו לאירוח מפנק. האירוע נערך בשיתוף עיריית באר שבע, חברת "כיוונים" ומועדון השחמט המקומי. את התחרות ארגנה וניהלה אילנה דוד, מנהלת מועדון השחמט באר שבע, שפט מיכאל קליינבורג, שופט לאומי.

 בליגה הנוכחית השתתפו 4 קבוצות שייצגו את מועדוני השחמט אשקלון, באר שבע, הרצלייה וראשון לציון. קרבות עזים התנהלו על לוחות השחמט, אך האווירה לאורך כל התחרות הייתה נעימה וידידותית. כבר בסיבוב הראשון נרשמו מספר הפתעות, כאשר הקבוצה של באר שבע ניצחה את הקבוצה של אשקלון בתוצאה 4-0.

לפני הסיבוב האחרון  התייצבו בראש הטבלה  הקבוצות של מועדון באר שבע ומועדון הרצליה,  הקבוצה של ראשון לציון היתה מדורגת שלישית. לאחר שבאר שבע והרצלייה נפרדו בתיקו והקבוצה של ראשון לציון ניצחה את אשקלון 4-0  התקבל הדירוג הסופי: מקום ראשון –קבוצת ראשון לציון אשר צברה8.5    נקודות.מ קום שני – שלישי חילקו קבוצות מבאר שבעו מהרצלייה עם 7.5 נקודות,  כאשר שובר שוויון היה לטובתה של הקבוצה  הבאר שבעית .בשורות קבוצת האלופה שיחקו מרסל אפרוימסקי, מדיבני מאקה, מיכל להב, עדי ושלומית פדרובסקי.את מועדון  השחמט באר שבע יצגו יוליה נידיטש, ליליה אובצקין, לנה ברוסילובסקי ואלכסנדרה אלכסנדרוב. את מועדון השחמט הרצלייה ייצגו אירנה לן, טטיאנה יעקובלבה, אביטל חייטוביץ ומרינה ליאן.למקום הרביעי הגיעה הקבוצה של מועדון השחמט אשקלון עם0,5 נקודה, ובהרכבה צ'קשוילי ליה, בזישוילי אירמה, נובק מאיה, קבשה אביטל ומושב לינור. התחרות עברה ללא תקלות ולהנאת השחקניות,המאמנים והמלווים.

בטקס הסיום, יו''רועדת נשים  גב' יוליה גיטין בירכה את השחקניות והמארגנים וציינה שחוויית התחרות הייתה ייחודית, נעימה ומכובדת. אילנה דוד – מנהלת מועדון השחמט באר שבע  וקפטן נבחרת הנשים ויוליה גיטין ציינו את הישגיהן המרשימים של יוליה שוויגר –נידיטש  ושל  מרסל אפרוימסקי- קבלת תואר רב אמן לנשים  ואמן בינלאומי לגברים והעניקו לבנות שי. ד''ר שלמה קנדלשיין, יו''ר מועדון השחמט הרצלייה, הביע את שביעות רצונו מהמתכונת של האירוע ומארגון התחרות.

שלושה קבוצות  הזוכות קיבלו גביעים, מדליות ותעודות.

כולנו תקווה שבשנים הבאות נצליח לשמר את המתכונת המוצלחת  הזו ולהביא להגדלת מספר הקבוצות המשתתפות בליגת נשים לשחמט.