הרכב נבחרת ישראל לאולימפיאדה- דבר יו"ר האיגוד דני פורת






 

לציבור השחמטאים שלום,

 

ברצוננו להבהיר את העובדות והנסיבות שהביאו לקביעת הרכב נבחרת הגברים לאולימפיאדת באקו שתפתח ב1.9.2016

 

הנהלת האיגוד רצתה ורוצה לשלוח לבאקו את נבחרות הגברים והנשים החזקות ביותר.

 

בשלהי 2015 אישרה הנהלת האיגוד בראשות משה שלו את התקציב לשנת 2016. עקב הגרעון החמור, כלל תקציב זה קיצוץ רוחבי ברוב הסעיפים בשעור של כ 20%. כך נדרשו נותני שרותים למיניהם, מנהלי תחרויות, שופטים, מאמנים ומדריכים הפועלים עבור האיגוד לקצץ בשכרם בשעור זה. גם שחקני הנבחרות "העומדים בראש המחנה" התבקשו לקצץ בשכרם אם כי בשעור נמוך יותר(עקב היותם מקצוענים המתפרנסים משחמט).

 

לא אלאה אתכם בתהליך המשא ומתן, אך בסופו של דבר הסכימו ארבעה מתוך חמשת שחמטאי הנבחרת לתנאי השכר שהוצעו להם כולל בוריס גלפנד שלא נדרש לקצץ בשכרו. רק אמיל סוטובסקי סרב להסכים לתנאים שהוצעו לו, ופרש מהרכב הנבחרת בערב חג השבועות.

לאחר שנראה היה שהמשא ומתן עומד להסתיים בחיוב, ונקבע ההרכב הסופי עם צרופו של תמיר נבאתי, החל בוריס גלפנד להעניק ראיונות רבים במדיה, תוך הטחת ביקורת קשה על ראשי האיגוד ועל אופן ניהול המשא ומתן. בעוד ביקורת היא בהחלט מעשה לגיטימי, כללו דבריו עובדות לא נכונות וגם רמיזות הזויות וחמורות. גם אם נעשו טעויות על ידינו, הן בודאי נעשו בתום לב,והנסיון להטיל רבב בכוונותינו ולהשמיץ אנשים באופן אישי הוא מעשה שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום.

 

למרות הדברים הקשים שנאמרו החליטה הנהלת האיגוד לאשר את התנאים שסוכמו עם כל חמשת השחמטאים , אך זאת תוך דרישה ממר גלפנד לחזור בו רק מאותם דברים שאמר ושהוכח לו כי הם חסרי בסיס.

מר גלפנד אף סרב להפגש איתי על מנת למצוא דרך לצאת מהסבך. למרות המאמצים הרבים שנעשו דרך מספר מתווכים, סרב מר גלפנד לחזור בו וחבל.

אנו מצטערים מאד על בחירתו של מר גלפנד, אך האמת ודרך ארץ הם ערכים חשובים ביותר, ואין שחקן העומד מעל הנבחרת הלאומית.

לצערי בחר גם איליה סמירין לפרוש מהקבוצה בעקבות גלפנד יחד עם הקפטן אלכס כספי.

 

הקפטן החדש שנבחר מרק ברקוביץ בחר בשחקנים מיכאל רויז וטל בראון שהצטרפו למקסים רודשטיין, יבגני פוסטני ותמיר נבאתי להשלמת הרכב הנבחרת. הנהלת האיגוד מאמינה בחזקם המקצועי של שחמטאינו היוצאים ליצג את המדינה, והנבחרת תצא למחנה אימונים קצר לפני האולימפיאדה.

נתייצב כולנו מאחורי הנבחרת, ונאחל לשתי הנבחרות שלנו, הנשים והגברים הצלחה רבה באולימפיאדת באקו.

 

דניאל פורת

יו"ר הנהלת האיגוד