הדו-קרב על הכתר

פתיחה טובה לאלופת ישראל וסגניתה באליפות אירופה למועדונים. סגנות ישראלית בסרביה. ישראלים צעירים בבאטומי. טל בראון עם שידור אליפות העולם . יוליה שווייגר בבונדסליגה ועוד . ישראלים בזירה הבינלאומית גם בסתיו.






מחר יום שישי ייפתח בניו- הדוקרב על הכתר העולמי בין האלוף המכהן, הנורווגי מגנוס קארלסן, לטוען לכתר, מנצח תחרות המועמדים הרוסי סרגיי קריאקין. העימות המסקרן בן 12 הקרבות על קרן פרסים בת מיליון יורו, יימשך עד ל-30 בנובמבר וצפוי למשוך יותר ממיליארד צופי טלוויזיה וגולשי אינטרנט מכל רחבי תבל. " אני וכל תושבי ניו-יורק מקדמים בברכה את חזרתה של אליפות העולם בשחמט לעיר ניו-יורק" הכריז ראש העיר סיל דה בלאסיו " היש מקום טוב יותר מאשר העיר שהפארקים שלה מארחים תדיר חובבי שחמט?" 

והנקודה הישראלית: רב אמן טל בראון יפרשן את כל תריסר משחקי אירוע השיא של השחמט העולמי  בערוץ שלו ב-Twicth העונה לשם Chess juice ומזמין את כל חברי הערוץ לצפות בשידורים.      

מדי סיבוב יופיעו גם פרשנים אורחים. בין השאר, גם רבי האמנים דניאל נרודיצקי, אביטל בורוחובסקי ורונן הר-צבי והאמנים הבינלאומיים אורי קובו, אסף גבעון, ניצן שטיינברג, עומר רשף, אלון מינדלין ואחרים.   

http://chess.avatichi.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=22748&start=0&sid=d9eaf78c13e5c61f77c695d7618ec57c

הקישור לערוץ יוטיוב של טל:

https://www.youtube.com/c/GMtalBaron

צמד הק'  של שנות האלפיים: קארלסן –קריאקין 

פתיחה טובה לאשדוד ובאר-שבע באליפות אירופה

העיר הסרבית נובי סאד, בירת מחוז וויוודינה, אירחה כבר אירועי שחמט בינלאומיים רבים ששיאם באולימפיאדת 1990. בסוף השבוע נפתחה בה התחרות השנתית על גביע אירופה למועדונים. בתחרות הפתוחה נוטלות חלק  62 קבוצות מכל רחבי היבשת ובכללן גם אלופת ישראל באר-שבע וסגניתה אשדוד. את הדירוג המוקדם מובילה "סיבריה" עם ולדימיר קראמניק, אניש גירי, אלכסנדר גרישצ'וק, יבגני טומאשבסקי, לי צ'יאו, אנטון קורובוב, סרגיי רובלבסקי ודמיטרי בוכארוב (ממוצע מד-הכושר -2745). 

אשדוד מדורגת במקום השביעי עם האוקראיני וסילי איבנצ'וק בראש הרכב בינלאומי הכולל את הספרדי פרנסיסקו ואלחו פונס, האוקראינים אנדריי וולוקיטין ואלכסנדר מויסיינקו, הבולגרי קיריל גורגייב והישראלים הם איליה סמירין,ארתור קוגן וויטאלי גולוד והקפטן הוא משה שלו. באר-שבע מדורגת במקום ה-12 עם הרכב ישראלי למהדרין הכולל את יבגני פוסטני, מיכאל רויז, אלכסנדר חוזמן, אלון גרינפלד, ויקטור מיכלבסקי, איליה חמלניקר ואיליה סידורנקו. הקפטנית היא אילנה דויד-גלאז.

עוד 3 ישראלים בולטים (לוחות ראשונים בקבוצותיהם הישראליות בימים כתיקונם) מככבים בקבוצות אירופיות בכירות: בוריס גלפנד על הלוח השלישי של הקבוצה האיטלקית פדובה המדורגת שלישית (אחרי ואשייה-לגראב וארוניאן); מקסים רודשטיין (שחקן באר-שבע!) על הלוח השישי של הקבוצה הרוסית מדני ווסאדניק המדורגת רביעית ואמיל סוטובסקי (שחקן אשדוד!)  על הלוח השישי (וגם בתפקיד הקפטן) של הקבוצה האזרית אודלאר  ׁ יורדו המדורגת תשיעית. שני ישראלים אחרים מופיעים בהרכבן של קבוצות נמוכות בדירוג: אב"ל מיכאיל קוסטרומין בקבוצה הרוסית לוג פוקר-שחמט (מקום 45) וויאצ'סלאב סמסונוב בקבוצה הרוסית אזרלו ואלווריקסטה (מקום 48). 

בסיבוב הפתיחה גברה אשדוד כמעט ללא קושי 4.5: 1.5  על סיסא ההולנדית מן העיר כרונינגן. איבנצ'וק ניצח על הלוח הראשון את אלוף הולנד (לבוגרים!) ר"א יורדן ון פורייסט בן ה-17 אבל בלוח השני הופתע וולוקיטין כשנוצח בידי אחיו לוקאס ו-פורייסט בן ה- 14 5: 1. אשדוד ניצחה שוב בסיבוב השני 4.5: 1.5 אבל הפעם את הקבוצה הרומנית החזקה לוקסטן טימישווארה. מויסיינקו, גאורגייב וגולוד גברו בלוחות האחוריים על ברסקו, גרונברג ותומא.על הלוחות הראשונים נסתיימו בתיקו הקרבות איבנצ'וק- לופולסקו, וואלחו-פונס- פארליגראס וסמירין- נוודניצ'י.   בסיבוב השלישי נפרדה אשדוד בתיקו 3:3 מן המועדון הוותיק של ציריך. איבנצ'וק, ואייחו, וולוקיטין ומויסיינקו חילקו את הנקודות עם ון-ואלי, בואר, סטוגר ופוגט. סמירין נוצח בידי יאניק פלטייר אבל קיריל גאורגייב גמל בניצחון על א"פ שוויצי בשם יונתן רוזנטל. הסיבוב הרביעי ראה שוב ניצחון אשדודי גבוה בשיעור 5.5: 0.5 על דונאיסקה סטרדה הסלובקית (והחמושה עד צוואר בשחקני חיזוק הונגרים): איבנצ'וק, ואייחו, וולוקיטין, גאורגייב וקוגן ניצחו ורק סמירין הסתפק שוב בתיקו מול צ'אבה. 

באר-שבע פתחה בניצחון 5: 1 על "סקאקקלובן נורדקאלוטן" מדנמרק. פוסטני , רויז, מיכלבסקי וסידורנקו ניצחו ורק חוזמן וגרינפלד הסתפקו בתיקו. בסיבוב השני נפרדה באר-שבע בתיקו 3:3 מאודלאר יורדו האזרית: פוסטני וחוזמן הפסידו למאמדוב ולגוסיינוב אבל גרינפלד ומיכלבסקי גמלו בניצחונות על ארקדי ניידיץ' וספארלי. רויז וחמלניקר סיימו בתיקו עם רדג'אבוב ו...סוטובסקי בסיבוב השלישי  שוב סיימו הבאר-שבעים בתיקו עם מועדון ואלרנגה: מיכלבסקי גבר על אב"ל הולם ,גרינפלד נוצח בידי ר"א בוסיוצ'יץ' פוסטני, רויז, חוזמן וחמלניקר סיימו בתיקו עם רבי האמנים פרדוייביץ', רומאנוב, טארי ואב"ל כריסטיאנסן.   בסיבוב הרביעי גברה באר-שבע על מועדון  אוסלו הנורווגי 4.5 : 1.5 עם ניצחונות של פוסטני,רויז,חמלניקר וסידורנקו, תיקו של גרינפלד והפסד של מיכלבסקי. 

 ושחקני החיזוק הישראלים הבכירים? גלפנד ורודשטיין תרם 2.5 נקודות בשלושה ממפגשיהן של פדובה ומדני וסאדניק. סוטובסקי שיחק רק פעמיים בשורות אודלר יורדו וצבר 1.5 נקודות. 

בתום הסיבוב הרביעי צעדו בראש מדני ווסאדניק, קבוצתו הצ'כית של מקסים רודשטיין, ואלקלויד המקדונית (עם דינג לירן, אנדרייקין ואליאנוב) כשלזכותן מאזן מושלם בן 8 נקודות קבוצתיות, לפני אשדוד וסיביריה 7 כל אחת . 

לבאר שבע 6 נקודות קבוצתיות כמו גם לפדובה ואודלר יורדו, קבוצותיהם של גלפנד וסוטובסקי.  

תוצאות מלאות: 

http://www.chess-results.com/tnr246470.aspx?lan=1

אתר רשמי: 

http://euroclubcup2016.com/ 

שידורים חיים עם פרשנות של רבי אמנים גם כאן: 

http://www.chessdom.com/european-chess-club-cup-live-commentary

שחקני אשדוד בפעולה בסיבוב השלישי

פתיחה איטית לנשות ראשל"צ

14 קבוצות מתמודדות בגביע אירופה לקבוצות נשים. בתום הסיבוב הרביעי הוליכה את הדירוג, יחידה עם מאזן מושלם ועם 8 נקודות  קבוצתיות הפייבוריטית ,קבוצת מועדון מונטה-קארלו  בראשות אלופת העולם הסינית הו-ייפאן ועם האחיות האוקראיניות אנה ומריה מוזיצ'וק, השוודית הוותיקה פיה קרמלינג והקפטנית הצרפתיה אלמירה סקריפצ'נקו. את ישראל מייצגת האלופה ראשון-לציון עם מרסל אפרוימסקי, מיכל להב, מאקה מדיבאני, עדי פדרובסקי ושלומית ורדי (קפטן). הקבוצה שפתחה את הופעתה עם שלושה הפסדים רצופים ותיקו בסיבוב הרביעי מדורגת בינתיים אחרונה. קרן האור לפי שעה היא שחקנית הלוח הרביעי, אלופת ישראל לשעבר שלומית ורדי, עם 2.5 מ-3. 

תוצאות מלאות: 

http://www.chess-results.com/tnr246471.aspx?lan=1&art=0&turdet=YES&wi=984

שחקניות ראשון לציון בטקס הפתיחה

נבאתי- שני בסרביה

ערב פתיחת משחקי אליפות אירופה למועדונים בנובי-סאד נסתיימה בסובוטיצה שבסרביה תחרות פתוחה חזקה לזכר ד"ר בוריס קראדזיץ'. 102 שחקנים מ-17 מדינות ובכללם 12 רבי אמנים ו-13 אמנים בינלאומיים נטלו חלק באירוע. שני ישראלים היו בין המשתתפים: המדורג מספר 1 רב אמן תמיר נבאתי והאמן הבינלאומי הצעיר ניצן שטיינברג. המנצח היה רב האמן הסרבי ניקולא סדלאק עם 7.5 נקודות מתשעה קרבות, לפני נבאתי והאמן הבינלאומי ההודי סרינאת נראיאנאן עם 7 נקודות כל-אחד; רבי האמנים אלכסנדר זובוב (אוקראינה), דושאן פופוביץ' (סרביה) וארטיום טימופייב (רוסיה) וא"פ ראמיל פאיזרחמנוב (רוסיה) 6.5 כל-אחד. תמיר פתח את התחרות בסערה עם חמישה ניצחונות רצופים, לרבות על ניצן בסיבוב הרביעי, אך אז, בסיבוב השישי נחל הפסד יחידי וגורלי במאבק על הבכורה ,למנצח התחרות. בשליש האחרון ניצח נבאתי את ר"א בלאגוייביץ' ונפרד בתיקו משותפו לסגנות נראיאנאן וממיודענו האוקראיני זובוב ששיחק עונות אחדות בליגה הישראלית ובתחרויות סגורות.ביצועו התחרותי- 2662. ניצן דורג במקום השמיני, ראשון בקבוצת צוברי 6 נקודות, עם 6 ניצחונות, לרבות על ר"א פופוביץ, ושלושה הפסדים- למנצח התחרות ולצמד סגניו. לו היה גובר על ההודי בסיבוב האחרון היה הוא מחלק את הסגנות עם תמיר.ביצועו התחרותי: 2505. 

בסיבוב הרביעי רשם נבאתי ניצחון מיניאטורי: 

לבן: תמיר נבאתי שחור: בולאט מורטאזין

פתיחת לונדון

1.ד4 פו6 2.רו4 ד5 3.ה3 ה6 4.פו3 רד6 5.רד3 00 6. 00 ג5 7.ד:ג5 ר:ג5 8.פג3 פג6 9.ה4 ד:ה4 10.פ:ה4 פ:ה4 11.ר:ה4 מהו6 12.מהג1 ה5 13.רז5 מהד6 14.צד1 מהג7 15.ג3 מח8 16.ב4 רב6??

 17.רו6! השחור נכנע. האיום המיידי הוא 18. מהח6! אבל גם 18.ר:ז7+ או 18.מהז5 יכריעו. 


הדרבי הישראלי המרתוני שטיינברג-נבאתי מן הסיבוב הרביעי הגיע לאחר המסע  ה-112 לעמדה שלפנינו: 

לו היה הלבן ממשיך כאן למשל: 113. צג8 או אפילו 113.צ:ג2+ היה הקרב מסתיים בתיקו. במקום זאת בחר כאן הלבן במסע 113.צד6?? מהה1+ (זוכה גם מייד 113... פז4! 114.מז2 מהח2+ 115.מו3 פה5+ וכו') 114.מח2 מהו2+ 115.מח1 מהו1+ 116.מח2 מהו4+ 117.מח1 פז4 ! הלבן נכנע. מלכתו נלכדת או מתאלמנת. 

ישראלים בסבב הקורסיקני

האי הצרפתי קורסיקה חגג שני עשורים לסבב התחרויות המסורתי שלו בניצוחו של ליאו באטסטי,לוחם לשעבר לעצמאות האי, שהפך למארגן בלתי נלאה. תחרות פתוחה בת 9 סיבובים שימשה כשלב מוקדם לתחרות נוק-אאוט מהירה אליה הצטרפו 8 רבי אמנים חזקים.בדו-קרב הגמר גבר הצרפתי מספר 1, מקסים ואשייה לגראב, על אלוף העולם לשעבר ההודי וישוונתאן אנאנד. בשלב המוקדם השתתפו 56 שחקנים, מהם 18 רבי אמנים ו-16 אמנים בינלאומיים. המנצח היה האוקראיני רב-אמן אנטון קורובוב עם 7 נקודות בתשעה קרבות, לפני בן-ארצו ר"א אלכסנדר מויסיינקו והרוסי ר"א מיכאיל אנטיפוב 6.5 כל-אחד. שני רבי אמנים ישראלים השתתפו בתחרות: ארתור קוגן ,משתתף ותיק באירוע הזה, דורג במקום ה-17 עם 5.5 נק' ואלוף ישראל ויקטור מיכלבסקי במקום ה-34 עם 4 נקודות. 

אתר רשמי: 

http://www.corse-echecs.com/Magistrale-victoire-de-Maxime-Vachier-Lagrave-_a2074.html

ילדים ישראלים בבאטומי

אליפות העולם לקאדטים נערכה בבאטומי שבגאורגיה בהשתתפות  722 שחקנים ושחקניות מ-60 מדינות בשש קטגוריות  לגילאי וגילאיות 8, 10 ו-12 שהתמודדו ב-11 סיבובים שוויצריים. הנה הם האלופים הצעירים הטריים: 

בנים 8- שאלגדי קורבנדונדייב (תורקמניסטן) 9.5 . הישראלים :יונתן אוריצקי  וגיא צירילמן  6.5 כל-אחד (139 משתתפים). בנות 8 –עיישה זאקירובה (קזחסטן) 9. מיכל גורנביין 5.5 ( 85 משתתפים); 

בנים 10- איליה מקובייב (רוסיה)9. בני אייזנברג 5.5, יהלי סוקולובסקי 5, ליעם טל-שחר וליעם קופאלוף 4.5 כל-אחד (150משתתפים);  בנות10- רושל וו (ארה"ב) 9.5. ( 112 משתתפות לישראל אין נציגה); בנים-12: קומאר ניקהיל (ארה"ב), (תלמידו של בוריס אברוך הישראלי) 9.5. שוהם כהן רביבו 6.5 (137 משתתפים); 

בנות- 12: ביבישרה (בלי פוליטיקה כבר אמרנו?) אסאובאייבה (רוסיה) 10.  רונית לויטן 5, שני אלמוג ודניאלה צימרין 3 כל-אחת (98 משתתפות). 

אתר רשמי: 

http://www.e2e4.ge

יוליה שווייגר בבונדסליגה

בגרמניה פעילה כבר שנים רבות ליגת נשים חזקה שנערכו בה (וגם בשלוש ליגות המשנה שלה) בסוף החודש שחלף שני סיבובי הפתיחה של עונת המשחקים החדשה. בכירת השחמטאיות הישראליות, האמנית הבינלאומית יוליה שווייגר- ניידיץ'היא שחקנית הלוח הראשון של קבוצת הנשים של מועדון העיר דייציזאו בבונדסליגת הנשים העילית. הקבוצה (כמו גם יוליה) פתחה את העונה עם הפסד להמבורג 2.5: 3.5 (יוליה נוצחה בידי הגרמניה מס' 1 אב"ל אליזבט פהץ) וניצחון על הארקסהיידה 4.5: 1.5 (יוליה גברה על א"פ אנה אנדרס). 

בסוף החודש הזה תשתתף יוליה בתחרות רבות אמנים סגורה בוורוצלב שבפולין. 

כתבכם סייע בסוף השבוע שחלף לקבוצתו ההולנדית וואחנינגן לגבור בסיבוב השלישי של ליגת המשנה על קבוצת אוטרכט במשחק חוץ בשיעור 5.5: 4.5  עם ניצחון אישי על א"פ פיטר ניוהאוז.

למידע ותגובות:  

[email protected]