פסטיבל "שח פורים" לנוער בהרצליה ע"ש הטייס סגן דני גלזר

מספר שיא של משתתפים בהיסטוריה של פסטיבלי "שח-פורים" לנוער במועדון השחמט הרצליה ,לזכרו של הטייס סגן דני גלזר ז"ל,נשבר ביום שני,שושן פורים ,13.3.2017,בפסטיבל ה-35 במנין-86 שחקנים!אשר השתתפו בארבעה תחרויות.






מועדון השחמט הרצליה 
פסטיבל "שח פורים" לנוער בהרצליה ע"ש הטייס סגן דני גלזר ז"ל
בחסות מר משה פדלון ראש עיריית הרצליה


בטקס הפתיחה ברך את המשתתפים מר משה פדלון ראש עיריית הרצליה,אשר הדגיש את ארוע ההנצחה החשוב המסורתי,לזכרו של הטייס דני ז"ל בן הרצליה והמספר המרשים של בני הנוער שהגיעו לתחרויות,וההורים הצופים.מר פדלון ציין את החשיבות הרבה שהוא מייחס למשחק השחמט הן כספורט תחרותי,והן ככלי לפיתוח החשיבה היצירתית אצל הנוער,המסייעת רבות בלימודיהם ובחיים בכלל.

ד"ר שלמה קנדלשיין נשיא המועדון העלה קווים לדמותו של דני ז"ל ,שהיה בוגר בית ספר "נוף-ים" בהרצליה ותיכון חדש בתל-אביב וציין את הוריו של דני-אביבה וגבי ז"ל שלוו את התחרויות שנים רבות,ואת אחיו מיכאל יבדל"א שנכח בטקס.

דני היה טייס קרב מצטיין ונפל בעת מילוי תפקידו בחודש דצמבר 1980.הצטיין גם בענפי ספורט אתגריים-גלישה אווירית ,גלישת גלים וסקי מים.


*תחרות שח-מהיר קבוצתית על 4 לוחות(למד כושר ישראלי ולמד כושר בינלאומי בשח-מהיר)המנצחת "הפועל"פתח-תקוה עם 13 נק' מ-20(65%)-הרכב הקבוצה המנצחת:אסיף סולומון,ישעיהו צדקיה, אייל נוי ,אלדר פרידלנד ובני אייזנברג. מקום שני "ירושחמט" ירושלים 11.5,מקום שלישי"כפר סבא 11.5,"אטיוד" רמת-גן 11, הרצליה 7,קריית אונו 6(28 שחקנים)

השחקן המצטיין בתחרות היה יוחאי ואזנה(לוח שלישי-ירושלים)שצבר 4.5 נק'מ-5. כןהצטיינו:עידו גורנשטיין(כפ"ס),נעם פורטנוי(רמת-גן)3.5 מ-4 כ"א.

*תחרות"שח-מהיר" יחידים(12)-למד כושר ישראלי ולמד כושר בינלאומי בשח-מהיר .המנצחת מאיה תדמור בת ה-16 מהרצליה עם 4 נק' מ-5,אשר הקדימה בשובר שוויון את תומר עובדיה ורועי שחמון 4 כ"א,בר אנגל ויהב אבישר 3 כ"א.

*בתחרות העממית הפתוחה-לא למד כושר(32)ניצח הילד הכשרוני בן ה-8 נדב אשרי מהרצליה,שצבר את מלוא 6הנק' מ-6! והקדים את הייק סנדרמן ונעם לב 5 כ"א,נמרוד רייף ותומר יונאס 4.5 כ"א,ליעד כץ,יובל אשכנזי וברק לוי 4 כ"א.

*בתחרות הבנות-לא למד כושר(14)ניצחה רננה קן -דרור (קרית אונו)שצברה 5נק' מ-6,והקדימה בשובר שוויון את מיקה קם(נתניה)5, דנה כוכבי (רמת-גן),טליה כספר(נתניה)וליה שפרקין(הרצליה)4 כ"א,תמר זיס ויערה שולמן 3.5 כ"א.

בני גלזר אחיו של דני ז"ל העניק בטקס הסיום את הגביעים והפרסים לזוכים.

התחרויות אורגנו ונוהלו בצורה מעולה ובאווירה ספורטיבית במשך 5 שעות,ע"י השופט הראשי-עידן לביא-שופט פיד"ה,בסיועם המסור והמיומן של משה מאור,אלעד לוין,יונתן בלאט,אורן מעיין,שיר בר-טל ושלמה קנדלשיין.

התוצאות המלאות של ארבעת התחרויות נמצאות בתוכנת CHESS RESULTS

תודה לכל המשתתפים בפסטיבל שח-פורים המסורתי לנוער ע"ש דני גלזר ז"ל.