אליפות ישראל לקבוצות עד גיל 8, קריית אונו 2017

אליפות ישראל לקבוצות עד גיל 8 נערכה בקריית אונו בחופשת ל"ג בעומר, יום ב' 15.5.17. היתה זו התחרות הראשונה במועדון השחמט החדש של קריית אונו הממוקם בצפון העיר (יצחק רבין 32). השתתפו 25 קבוצות, כל אחת עם 4 שחקנים ואופציה לשני מחליפים, המורכבות מילדים שנולדו משנת 2009 ואילך. הייצוג הבולט ביותר היה של המועדון המארח – 6 קבוצות, כאשר מועדונים נוספים ששלחו יותר מקבוצה אחת הם פתח תקוה, ראשון לציון, רמת גן (3 כ"א) וכפר-סבא (2). הקבוצות האחרות ייצגו את מועדוני אשקלון, הרצליה, חיפה-נשר, ירושחמט, פורת, צפריר רחובות, שחמט לכל (גני תקוה/מתן) וצפת, בהופעת בכורה במסגרת זו. כתבתו של עודד רוס






התחרות התקיימה בשיטה השוויצרית, 5 סיבובים בקצב 20+5. בכל לוח נערכו ארבעה מפגשים עם סדר לוחות קבוע, אותו מסרו הקבוצות מראש. שיטת ההכרעה היתה צבירת נקודות אישיות ולכן לכל נקודה בתחרות חשיבות רבה. כל השחקנים הבולטים בארץ בגילאים אלה נטלו חלק.

על הנייר התחרות נראתה צמודה כפי שלא היתה תחרות מסוג זה כבר זמן רב. ההפרש בין חמש הראשונות בדירוג – פתח תקוה, קריית אונו, ראשון לציון, רמת גן וכפר סבא – היה קטן מאוד. בראשון לציון ופתח תקוה שיחקו (בהתאמה) אלוף הארץ עד גיל 8 וסגנו, אוראל ריבשטיין ונועם אוסטרובסקי-ברמן, המדורגים בפער ניכר מהבאים אחריהם, אך הרכבי שלוש הקבוצות האחרות נראו מאוזנים יותר עם עדיפות בלוחות 3-4.

אלא שכבר בסיבוב הראשון נתקלו המדורגות הראשונות בקשיים – קריית אונו ג' וראשון לציון ב' חילצו תיקו 2-2 מפתיע מפ"ת א' וכפ"ס א' (בהתאמה), בעוד שהקבוצה הבכירה של קריית אונו, שנקראה הפעם קריית אונו 5, גברה בקושי 1.5-2.5 על פ"ת ב'. ר"ג א' וראשל"צ א' אמנם צברו את מלוא הנקודות, אך בסיבוב השני נוצחו הרמת גנים 3-1 על ידי הקבוצה המפתיעה בצמרת התחרות, ירושחמט.

כבר לאחר סיבוב זה לא היתה קבוצה עם מלוא הנקודות, ומה שנדיר אף יותר, גם לא קבוצה עם פחות מ-2 נקודות, דבר המעיד על המאבקים הקשים ושוויון הכוחות גם בלוחות הנמוכים.

התוצאות הצמודות נמשכו גם בסיבוב השלישי. הירושלמים הפתיעו שוב עם 2-2 מול ראשון לציון; פ"ת ורמת גן זכו לנצחונות מינימליים על כפר סבא וקריית אונו, ואף מפגש בסיבוב זה לא הסתיים בתוצאה גבוהה מ-1-3.

בסיבוב הבא נפתח לבסוף פער בצמרת – אלוף הארץ גבר על סגנו וראשל"צ ניצחה 1-3 את פ"ת, ולעומת זאת ירושחמט נבלמו עם 2-2 נוסף מול ר"ג ב'. הקבוצה המארחת הבכירה ספגה הפסד מינימלי נוסף, הפעם להרצליה, והתרחקה מאוד מהצמרת.

הגרלת הסיבוב האחרון נראתה כך (ניקוד בסוגריים):

ר"ג א' (10) – ראשל"צ א' (12)

ירושחמט (11) – ראשל"צ ב' (10)

פ"ת א' (9.5) – ר"ג ב' (9.5)

לכאורה ההגרלה הקלה יותר נתנה לירושלמים סיכוי למהפך בצמרת, אך בפועל קבוצת המשנה הנחושה של ראשון לציון השיגה מולם 2-2 (תיקו שלישי רצוף לירושלמים), ועזרה לקבוצה הבכירה של המועדון לזכות בתחרות עם 1-3 משכנע על רמת-גן שדורגו מעליהם במרבית הלוחות. פתח תקוה הביסו 0.5-3.5 את רמת גן ב' וסיימו כסגנים בזכות שובר שוויון עדיף במקצת על ירושחמט. ניצחון חלק של קריית אונו 5 על שחמט לכל הספיק רק כדי להקפיץ אותם מהמקום ה-12 לרביעי.

טבלה סופית, הצמרת:

ראשון לציון א' 15 (מ-20)

פתח תקוה א' 13

ירושחמט 13

קריית אונו 5 12.5

כפר סבא א' 12

ראשון לציון ב' 12

תוצאות מלאות בקישור הבא:

http://chess-results.com/tnr280627.aspx?lan=1&wi=821&turdet=YES

הרכבי הקבוצות המנצחות:

ראשון לציון א': אוראל ריבשטיין, גיא טבשי, כפיר בוחניק, אדם דוד ירוסלבסקי, תומר שטרנפלד

פתח תקוה א': נועם אוסטרובסקי-ברמן, אסף גולדשטיין, דניאל קטורזה, נועם סלוצקי, שון מלכין

ירושחמט: אסף קמינצקי, נועם הלוי אלקבץ, יהל דוד קירש, הלל כהן-רביבו

לוחות מצטיינים (פרט לקבוצות הזוכות):

לוח 1: בר אנגל (הרצליה) 5/5, יונתן נפומניאצ'י (צפריר רחובות) 4/5, עידו ויקס (רמת גן ב') 4/5, שירה מיכאלי (אשקלון) 4/5, הראל שלו (כפר סבא ב') 3/3

לוח 2: דניאל אושה (קריית אונו ד') 5/5, אריאל מיכאלי (אשקלון) 4.5/5

לוח 3: איתי אדומי (רמת גן ג') 4/4, הראל פז (קריית אונו ג') 4/5, איתן רובינשטיין (קריית אונו א') 4/5, מודי קאסם (כפר סבא א') 4/5, יהלי שרגיל בן-סירה (פתח תקוה ב') 3.5/4

לוח 4: יונתן ברוך (קריית אונו ב') 4/5 (ראוי לציון גם אריאל סעידי בן ה-5.5 מקבוצת קריית אונו א' שצבר 3.5/5).

בפרס הקבוצה המפתיעה זכתה ראשון לציון ב' שדורגה 17 מתוך 25 הקבוצות לפי מד-הכושר, וסיימה במקום השישי המכובד. הרכבם: יהונתן אזולאי (5/5), שקד נאוי ורניק, יונתן טואטי, כפיר וייס, איתי חייקין.

צוות הארגון בראשותו של מנהל המועדון ניר רשף: הח"מ (שופט ראשי), דן טרטטוביץ', אמיר אייל ויוסי ללנה. תודה למדריכים אירנה לן, מאיר פז, טל חיימוביץ ואסי פילוסוף ולאנשי הצוות משה אמיתי, מיכל קורן אהרון, אביבה כחלון ונועה ישראל.