אלכס כספי חילק את הבכורה באנדורה!

ישראלים הצטיינו בתחרות אנדורה: אלכס כספי חילק ראשון . ציון שני לרב-אמן ליבגני זנן. מושבה ישראלית צעירה בפרדוביצה ועוד ועוד.






האמן הבינלאומי הוותיק אלכס כספי זכה ביום א' לאחד ההישג הטובים בקריירה שלו כשחילק את המקום הראשון במהדורה ה-35 של התחרות הבינלאומית הפתוחה במדינת הננס אנדורה. 153 שחמטאים מ-18 מדינות ובכלל זה 13 ורבי אמנים ו-18 אמנים בינלאומיים התמודדו באירוע. משלחת ישראלית גדולה (17 משתתפים), רובה ממועדון ראשון-לציון, השתתפה בתחרות. ערב הסיבוב האחרון הוביל בה בביטחה האמן הבינלאומי הספרדי המפתיע מנואל גומז פנה עם 7.5 מ-8! הפסדו בסיבוב האחרון לשניים לחבור אליו: למנצחו,בן ארצו ר"א דניאל פורסן אסטבן ולאלכס שגבר אף הוא על בן-ארצו (ומועדונו) או ליתר דיוק על (אב"ל עידו) בן ארצי. אלכס, מורה ומחנך במקצועו, המשיך את כושרו המעולה ממשחקי המכביה, בה נטל כזכור את מדליית הכסף בתחרות האמנים, צלח את האירוע ללא הפסד. בין יריביו היו 3 רבי אמנים: הוא נפרד בתיקו מן הרוסי קונסטנטין לנדה ומן הישראלי טל בראון וניצח את האיטלקי דאניל דווירני בסיבוב הלפני אחרון. ביצועו התחרותי 2622(!) היה מעניק לו ציון שלישי ואחרון לתואר רב-אמן לו היה ממוצע מד-הכושר של יריביו גבוה מעט יותר.  

אלכס כספי (ראשון מימין) עם שותפיו לבכורה

יבגני זנן- ציון שני לרב-אמן!

שלושת המנצחים הקדימו בחצי נקודה את האמנים הבינלאומיים פ. איניאן (הודו) ואלפונסו ג'רז (ספרד) 7 כל-אחד. לא פחות משישה מבין עשרת צוברי 6.5 נקודות היו ישראלים האמנים הבינלאומיים יבגני זנן,ישראל כספי, עידו בן-ארצי ואורי קובו ורבי האמנים ארתור קוגן ודן זולר. מרשים במיוחד הוא הישגו של יבגני שעם יריביו נמנו 5 רבי אמנים ואף הוא סיים את התחרות ללא הפסד. הוא גבר על הצרפתים יאניק גוזולי וז'ן נואל ריף ונפרד בתיקו מן האיטלקי דווירני, רומיין אדוארד (צרפת) וסלבדור דל ריו (ספרד). ביצועו התחרותי העומד על 2600 נקודות בדיוק מעניק לו ציון שני לתואר רב-אמן!

בסיבוב השמיני השיג יבגני עמדת זכיה מול רב אמן צרפתי:

לבן: יבגני זנן שחור: ז'אן-נואל ריף

מסע נאה של יבגני כפה על יריבו כניעה מיידית. מהו? הפתרון בסוף הכתבה.

יבגני זנן 

שאר הישראלים: ר"א טל בראון 6, אב"ל ניצן שטיינברג והבנות עדי פדורובסקי (ראשונה 1850- 1999) ומיכל להב 5.5 כל אחד ואחת, א"פ דמיטרי שבלב (שהגיע לתחרות מניו-יורק), יעקב סוקולינסקי 5 כ"א (ראשון עד 1849), נדייז'דה פרון 4.5, שלומית ורדי ויהלי סוקולובסקי 4 כ"א.

לתחרות הפתוחה באנדורה קדמה תחרות בזק בת 67 משתתפים משמונה מדינות ובכללם 8 רבי אמנים ו-8 אמנים בינלאומיים (שהתמודדו על לוחות של 8 על 8...) ואפילו 8 ישראלים נמנו עם המשתתפים. צמד המנצחים היו רבי האמנים יאניק גוזולי (צרפת) וארתור קוגן (ישראל) עם 7.5 כל-אחד, לפני האמנים הבינלאומיים אלפונסו לורנטה (ספרד) וניצן שטיינברג (ישראל) 7 כל-אחד; רבי האמנים דן זולר (ישראל) ואוסקר דה לה ריווה (אנדורה) ואב"ל קוונטין לואזו (צרפת) 6.5 כל אחד; שאר הישראלים: אב"ל אורי קובו, דמיטרי שבלב (בהופעת אורח מארה"ב) 6 כ"א; אב"ל ישראל כספי 5.5; שלומית ורדי 4.5; עדי פדורובסקי 4.

עדי פדרובסקי

ישראלים בפרדוביצה

מהדורה נוספת של תחרות הענק הצ'כית הפתוחה נסתיימה בעיר פרדוביצה, גולת הכותרת במפעלותיו של גדול המארגנים המקומיים הד"ר יאן מאזוך. 24 אירועי השחמט היו רק חלק מעשרות תחרויות משחקי שולחן אחרים כמו ברידג', גו, דמקה בינלאומית, שבץ-נא, שש-בש, קוביה הונגרית ועוד. במרכז תחרויות השחמט עמדו 4 תחרויות מד-כושר פתוחות. בקטגוריה הראשית התמודדו 335 שחמטאים מ-38 מדינות עם 207 בעלי תארים לרבות לא פחות מ-46 רבי אמנים ו-6 אמנים בינלאומיים. המנצח המפתיע היה המקומי ר"א יאן קרייצ'י , בודד בפסגה עם 8 נקודות בתשעה קרבות, נקודה תמימה לפני ההודי אבהיג'ט גופטה, הרוסים ר"א דאניל לינצ'בסקי ואב"ל דויד פרוויאן והצ'כי הוותיק ר"א ולסטימיל באבולה 7 כל-אחד. הרוסי ר"א סמן דבויריס, המתגורר בישראל, צבר 6.5 נקודות. 6 ישראלים, ובהם 5 נערים, נמנו עם משתתפי התחרות הראשית: המצטיין שבהם היה אב"ל אריאל ארנברג עם 5.5 נקודות וביצוע תחרותי 2504. בין השאר הוא התמודד עם לא פחות מחמישה רבי אמנים וצבר מולם 2.5 , לרבות ניצחון על הגרמני פיליפ שלוסר. כל השאר רשמו ביצועים צנועים הרבה יותר: משה פרידלנד 5, א"פ יאיר פרחוב 4.5, שקד תפארת ואלכסנדר זלאטין 4 כל-אחד, האמן הבינלאומי הותיק לאון לדרמן הסתפק ב-3.5 נקודות. בתחרות המשנית (268 משתתפים מ-26 מדינות) ניצח הרוסי בוריס סמירנוב עם 8 מ-9. שני ישראלים שיחקו כאן: הנער דויד ורני 4 וגרגורי לוינסקי הותיק, שפרש לאחר הסיבוב השלישי- נקודה אחת. בתחרות השלישית (261 משתתפים מ-29 מדינות), בה ניצח הילד המונגולי סומיה צ'ינגון, שיחקו 5 ישראלים: הילד אלדר פרידלנד 6.5 וארבעת הוותיקים נפתלי סולומון ורומן בוטוויניק 5 כ"א, מרק פריימן ואלכסנדר טומאסוב 4.5 כ"א. בתחרות הרביעית בה התמודדו 252 שחקנים מ-24 מדינות היו 6 מנצחים עם 7.5 מ-9 וגם שני מלווים ישראלים: בנצי פרידלנד ושמואל ארנברג צברו 3.5 נקודות כל אחד.

בתחרות המהירה הראשית החזקה (152 שחקנים מ-21 מדינות, מהם 28 רבי אמנים ו-32 אמנים בינלאומיים) ניצחו הגרמני אב"ל רובן פוגל והארמני ר"א סרגיי מובססיאן עם 7.5 נק' מ-9. הישראלי-רוסי ר"א סמן דבויריס דורג במקום ה-11 עם 6.5 נקודות. אב"ל לאון לדרמן 3.5, סמיון קראסיק 2

אריאל ארנברג

ישראלים בפלאוחורה

בפלאוחורה, אתר נופש בגדול האיים היווניים כרתים, נסתיימה המהדורה העשירית החזקה של התחרות השנתית הפתוחה בניצחונם של רבי האמנים קיריל סטופאק (בלארוס), נומצ'יל ניקולוב (בולגריה) וויטאלי ברנאדסקי (אוקראינה) 7.5 נקודות מ-9 כל-אחד. השלושה הקדימו בחצי נקודה את רבי האמנים אלברטו דויד (איטליה) והריסטוס בניקאס (יוון) ואת האמנים הבינלאומיים דניאל סדזיקובסקי (פולין), איוואילו אנצ'ב (בולגריה) וניקיטה מורוזוב (מולדובה) 7 כל אחד. בין 22 השחקנים שחילקו את המקום התשיעי עם 6.5 נקודות כל-אחד היו גם הישראלים רב-אמן אביטל בורוחובסקי והאמן הבינלאומי עומר רשף. אביטל פתח עם 5 מ-6 וקינח בשלושה תיקו לרבות בסיבוב השביעי, עם המדורג מספר 1, הצ'כי זבינק הראצ'ק. עומר נחל את הפסדו היחיד בסיבוב הרביעי מידי מנצח התחרות סטופאק.

224 שחמטאים מ-27 מדינות, מהם 15 רבי אמנים ו-15 אמנים בינלאומיים התמודדו באירוע.

אביטל בורוחובסקי

ספרד: ר"א מיכאל אורטובסקי פעיל הקיץ יותר מכל שחמטאי ישראלי אחר ובלעדית בזירה הספרדית בה אירוע רודף אירוע במרבית ימות השנה ברצף מעורר פליאה והערכה. 124 שחקנים מ-18 מדינות ובהם 7 רבי אמנים השתתפו בתחרות הבינלאומית הפתוחה השלישית של העיר הספרדית גיחון. 6 חילקו את הבכורה: רבי האמנים מריוס מאנולקה (רומניה), איגור נאומקין (רוסיה), והאמנים הבינלאומיים חוסה רפאל גאסקון (ונצואלה) , אריאן גונזאלס (פיד"ה), אלכסנדר מוראלס (קולומביה) והפרואנית רבת אמן דייזי קורי עם 7 נקודות כל אחד. הישראלי,שני בדירוג המוקדם, הסתפק בסיום בחלוקת המקומות 7-11 עם 6.5 נקודות.

בתחרות המהירה (112 משתתפים) נטל מיכאל את הסגנות עם 7 מ-9 ,חצי נקודה אחרי המנצח קאמילו ריוס (קולומביה) וחצי נקודה לפני האזרי ר"א וואסיף דורארביילי 6.5.

 קנדה: ר"א ויקטור מיכלבסקי שיחק בתחרות בינלאומית קטנה בת 31 משתתפים מ-7 מדינות ובכללם 3 רבי אמנים ושני אמנים בינלאומיים. ויקטור היה מדורג שני אחרי המקומי ר"א באטור סמבוייאב.המנצח היה ההודי ר"א טייאס באקרה 7.5 מ-9, לפני סמובאייב ומיכלבסקי 7 כל-אחד.

גם בקטגוריית החובבים השתתפו 31 שחקנים, מהם 26 קנדים, 2 הודים, 2 אירנים וישראלי אחד- בנימין מיכלבסקי (בנו של) שחילק את המקומות 9- 12 עם 5 נקודות.

פתרון: הקרב זנן-ריף (אנדורה 2017)הוכרע באמצעות המסע 23.פו6+! והשחור נכנע. על 23...ז:ו6 יבוא 24.צז3+ מח8 25. מהח6 עם מט. גם לאחר 23...מח8 24.צח3 השחור חסר אונים.

את פתרון האטיוד מכתבתנו הקודמת נביא בכתבה הבאה כיוון שהמועד הרשמי למשלוח הפתרונים עדיין לא חלף.

צילומים: אתר רשמי אנדורה ודורית ריטבו-וולפוביץ

תגובות, מידע וקרבות ישראליים מן הזירה הבינלאומית

[email protected]