ברוכים הבאים ללאומית 2019

מרבית הליגות בישראל הסתיימו בסוף השבוע האחרון. נשארו מספר משחקים בליגות ג' כמו גם משחקי ההצלבות והמבחנים לעליה וירידה שיתקיימו במהלך יוני. בינתיים זהו הזמן לברך את העולות הטריות לליגה הלאומית.






ממחוז הצפון העפילה בחזרה לליגה הלאומית לאחר מאבקים עיקשים ומתח רב, קבוצת אס"א "שלמה הר-צבי" תל אביב בהובלתו של ר"א רם סופר (7/9) ואב"ל שווידלר קריינצברג וקונדין . קבוצה זו, התנדנדה בשנים האחרונות כאשר עלתה וירדה מהלאומית מספר פעמים. נאחל לקבוצה הצלחה והישארות בליגה הבכירה והמאתגרת שלנו. 


ממחוז המרכז העפילה קבוצת אליצור עירוני נתניה ע"ש יצחק שלקמן לאחר תקופה ארוכה בארצית. הליגה הסתיימה בשוויון נקודות והוכרעה על 1.5 נקודות ברגר (שובר השוויון השלישי). 

את הקבוצה הובילו האב"ל קודישביץ (6/9) ולוריא (7.5/9), ונציין גם את המשוחרר הטרי מצה"ל, מתן פולג שסיים עם תוצאה מצוינת של 7.5/9.  ברכות חמות לרגל העליה והמון בהצלחה. 


במחוז הדרום העפילה, כצפוי, קבוצת מועדון השחמט באר שבע י"א בהובלתם של ר"א סמיון דבוריס (6/8) ואיליה חמלניקר (8.5/9) ואב"ל מיכאל קלינבורג 8.5/9. 

לאחר שירדה בשנה שעברה מהלאומית ובאה רעבה וחזקה השנה לטרוף את המחוז ולעלות אל מקומה הטבעי, הקבוצה סיימה בפער אדיר של 10 נקודות בצמרת.   


בשבועות הקרובים, יתקיימו משחקי ההצלבות והמבחנים לעליות וירידות בכל הליגות. בהצלחה לכולם.