ליגת נשים 2018

בין התאריכים 31.05-2.06.2018 התקיימה במועדון השחמט באר שבע ליגה ישראלית לנשים.






זו השנה רביעית ברציפות שהליגה נערכה במתכונת מרוכזת: חמישה סיבובים בשיטה שוויצרית בשלושה ימי משחקים. 

האירוע נערך בשיתוף עיריית באר שבע, חברת "כיוונים" מועדון השחמט המקומי והאיגוד הישראלי לשחמט. 

את התחרות ארגנה וניהלה אילנה דוד, מנהלת מועדון השחמט באר שבע, שפט מיכאל קליינבורג, שופט פיד''ה, ושופטת אירנה שטיין. 

בטכס הפתיחה  בירך את השחקניות סגן יו''ר האיגוד הישראלי לשחמט, מר משה שלו.

בליגה הנוכחית השתתפו מספר שיא של 9 קבוצות שייצגו את מועדוני השחמט אשדוד, אשקלון, באר שבע, הרצליה, ראשון לציון וחיפה נשר-רחובות ורמת גן. 

לצידן של חברות נבחרת ישראל שיחקו מספר רב של שחקניות צעירות, שלחלקן זאת הייתה תחרות ראשונה ברמה הזאת והזדמנות גדולה לצבור את הניסיון.

 קרבות עזים התנהלו על לוחות השחמט, אך האווירה לאורך כל התחרות הייתה נעימה וידידותית.



בתום שלושה ימי המשחקים צמרת התחרות נראתה כך: מקום ראשון –קבוצת מועדון השחמט באר שבע, אשר צברה 14,5 נקודות. בשורות קבוצת האלופה שיחקו יוליה שוויגר-נידיטש, מאשה קלינובה, ילנה קמינסקי, סופיה בוזוקאשווילי וליליה אובצ'קין.

למקום השני הגיעה הקבוצה של מועדון השחמט אשדוד עם 13 נקודות. את מועדון השחמט אשדוד ייצגו אולגה גוטמחר, אנג'לה בורסוק, לודמילה ציפנסקיה, ולריה דוטן ורבקה שברצבורד.


למקום השלישי הגיעה האלופה בשלוש השנים האחרונות, הקבוצה ממועדון השחמט ראשון לציון עם 11.5 נקודות. בשורותיה של הקבוצה קבוצת שיחקו מרסל אפרוימסקי, מיכל להב, עדי פדרובסקי, נדיה רפרון ושלומית ורדי.


בטקס הסיום שנערך בתום התחרות שלושת הקבוצות הזוכות קיבלו גביעים, מדליות ותעודות מידיהם של מנכ''ל האיגוד הישראלי לשחמט, מר גיל בורוחובסקי, ומנהלת מועדון השחמט באר שבע גב' אילנה דוד. מנכ''ל האיגוד בנאומו ציין את הישגיה של נבחרת האולימפית, סיפר על תוכניות האיגוד בנוגע לפיתוח שחמט נשים בארץ, כולל הגדלת תקציבים והוספת לוח בנות בליגה מחוזית לנוער החל מהשנה הקרובה.