אליפות רמת גן וגבעתיים בשחמט מהיר ע"ש צבי בר-שירה ז"ל



השופט הבינלאומי צבי בר-שירה ז"ל, כתב ספורט בכיר במקצועו האזרחי, היה במשך שנים מעמודי התווך של איגוד השחמט. צבי ארגן וניהל מאות תחרויות ותרם רבות לשחמט הישראלי. צבי היה תושב גבעתיים, ועיקר פעילותו הייתה במועדוני השחמט של רמת גן וגבעתיים.

קבוצה של חבריו ומוקירי זכרו החליטה להרים את הכפפה ולארגן מדי שנה תחרות לזכר צבי. התחרות הראשונה התקיימה בגבעתיים ב-2017, והשנה עברה התחרות למרכז השחמט ברמת גן. המארגן אלמוג בורשטיין גייס את יו"ר איגוד השחמט לשעבר דני פורת שתרם את הפרס הראשון בתחרות. רם סופר היה אחראי על השיפוט.

שני יושבי הראש של איגוד השחמט בשנתיים האחרונות, ד"ר צביקה ברקאי ביום האחרון לכהותנו ודני פורת, ידידו הקרוב של צבי בר-שירה ז"ל המוכר לנו מהתחרויות לזכר אחיו דב פורת ז"ל, כיבדו את טקס הפתיחה בנוכחותם (ולאחריו המשיכו לנהל דיון ער על קידום השחמט). במהלך הטקס חולקו פרסי הוקרה לשחמטאים מצטיינים ממועדון גבעתיים. דני פורת סיפר על היכרותו עם צבי בר-שירה, שאף היה המורה הראשון לשחמט של אחיו דב ז"ל שנפל במלחמת ששת הימים.

לאחר מכן ניגשו המשתתפים לתחרות עצמה, שהסתיימה בניצחונו המשכנע של הנער המוכשר סטיבן סלובודיאנסקי ממועדון אשדוד שצבר את מלוא חמש הנקודות. במקום השני סיים האורח מאוקראינה ולדימיר סוחינסקי. שני שחקנים צעירים ממועדון רמת גן אורי יניב וגל שפירא חילקו את המקום השלישי. השחקן המפתיע היה צפריר פת. המצטיין בין חברי מועדוני גבעתיים ורמת גן היה אלכסנדר וינוקור. את פרסי הקטגוריות השלימו לנה ברוסילובסקי (אישה מצטיינת) וליאד שאול זיידנר (מצטיינת בין הנוער).

בטקס הסיום הביע המארגן אלמוג בורשטיין את תקוותו להמשיך להיפגש מדי שנה בתחרויות הבאות לזכר צבי בר-שירה ז"ל.