רזניקוב ופופילסקי חילקו את הסגנות בדאלאס

סגנות ישראלית בטקסס. הישראלים פתחו את העונה גם בליגה הצ'כית, ההונגרית והגרמנית. הסניורים והסניוריות במחצית הדרך בסלובניה. אולימפיאדת הנוער נפתחת בתורכיה.






מימין לשמאל: גיל פופילסקי ודני רזניקוב עם ההמחאות ועם ג'ים סטולינגס, מנהל תוכנית השחמט באוניברסיטת טקסס שהתמונה באדיבותו.

תחרות הסתיו הבינלאומית החזקה ננעלה באוניברסיטת טקסס בדאלאס בכיבוש ישראלי של שניים משלושת המקומות הראשונים. את הבכורה נטל רב האמן ההודי- אמריקני אקשט צ'נדרה אשר צבר 7 נקודות בתשעת קרבותיו , התעשר ב-3000 דולר והקדים בנקודה את רבי האמנים הישראליים דני רזניקוב וגיל פופילסקי 6 נקודות (ו-1250דולר כל-אחד). גיל צלח את האירוע ללא הפסד ודני הפסיד רק למנצח התחרות בסיבוב השביעי.

אב"ל עומר רשף (ישראל), "פרשמן" באוניברסיטת טקסס בדאלאס, חילק את המקום הרביעי בצוותא עם רבי האמנים לי ראופנג (ארה"ב), אנטון קובאליוב ורזוואן פראוטו (שניהם מקנדה, הראשון-המדורג מספר אחת), טיימור גארייב (ארה"ב) ואנחל אריבאס לופז (ספרד). והאמנים הבינלאומיים קספר דרוזדובסקי (פולין) ואירקלי בראדזה (גיאורגיה)5.5 כל אחד. רשף נחל הפסד בודד בסיבוב הנעילה מול...גיל פופילסקי שסיכל גם את סיכויו לציון המיוחל לתואר הרם.

37 שחקנים מ-13 פדרציות השתתפו באירוע מתוכם 10 רבי אמנים ו-15 אמנים בינלאומיים. לא פחות משבעה מן המשתתפים היו ישראלים צעירים בעלי תארים ( גם אם עדיין לא אקדמיים). ארבעת האחרים הם: אב"ל יונתן בקלצ'וק 5, האמנים הבינלאומיים אילון נקר ואייל גרינברג ורב אמן אורי קובו 4.5 נקודות כל אחד. דני, גיל , עומר ואילון גם הם סטודנטים מן המניין באוניברסיטה שאירחה את התחרות ושלושת הישראלים האחרים הגיעו גם כדי לרחרח אופציות אקדמיות.

הקרב בין דני רזניקוב (בלבן) לבין הגיאורגי זוראב יאוודקהדזה מן הסיבוב האחרון הגיע לעמדה שלפנינו:

בעמדה טעונה זו מצא דני את מסע הזכייה המפתיע. ואתם? הפתרון בסוף הכתבה.

תוצאות מלאות:

 http://chess-results.com/tnr377356.aspx?lan=17&art=1&rd=9

ישראלים בליגות האירופיות 

בליגה הצ'כית הבכירה, האקסטרה ליגה, נערכו שני סיבובים. זיקודה טורנוב,קבוצתו החדשה של הישראלי מקסים רודשטיין,גברה על "דוראס" מן העיר קרלובו פולה, 5.5: 2.5. על הלוח הראשון נפרד מקסים בתיקו מן הפולני ר"א דניאל סדזיקובסקי.

בסיבוב השני סיימה טורנוב בתיקו 4: 4 את המפגש עם מורבסקה סלאביה מן העיר ברנו. גם כאן חילק מקסים את הנקודה על הלוח הראשון עם ההונגרי ר"א צ'אבה באלוג.

חבר נבחרת אחר,המדאליסט האולימפי הטרי איליה סמירין היה שותף לשני ניצחונותיה של גאסקו פרדוביצה . בסיבוב הפותח בו ניצחה הקבוצה את ברנו 5.5: 2.5 נפרד איליה בתיקו על הלוח השלישי מן הסלובקי ר"א איגור שטול. בסיבוב השני גברה פרדוביצה על דוראס 5: 3 ושוב סיים איליה בתיקו, הפעם עם הגיאורגי ר"א דויד שנגליה.

בתום הסיבוב השני לנובובורסקי ופרדוביצה מאזן קבוצתי מושלם ו-6 נקודות בפסגה. לטורנוב, המחלקת את המקום השלישי, 4 נקודות.

בסוף השבוע שעבר שותף מקסים בשני הסיבובים הראשונים של הליגה ההונגרית הבכירה על הלוח הראשון של "טונגסראם" החזקה. בסיבוב הראשון הופתעה הקבוצה שהופיעה עם 12 רבי אמנים על ידי ד.וו.ט.ק. 5.5 : 6.5 כשמקסים נוצח על הלוח הראשון בידי ר"א זולטאן אלמאשי. בסיבוב השני הביסה "טונגסראם" את נבחרת המועדון ע"ש מארוצי מן העיר סגד 11: 1. מקסים גבר על טשיק צ'אבה.

בתום הסיבוב השני מוליכות בראש פאקש וד.וו.ט.ק. עם 4 נקודות קבוצתיות.

מקסים רודשטיין מול זולטאן אלמאשי. בלוח השני- ארקדי ניידיץ' מול יורי קריבורוצ'קו (תיקו)

בליגת הנשים הגרמנית הראשונה שותפה יוליה שווייגר, לראשונה העונה, בשני מפגשים של קבוצתה מן העיר דייציסאו.בסיבובים השלישי והרביעי היא תרמה, על הלוח השני, 2 נקודות לקבוצתה. בסיבוב השלשי גברה דייציסאו במשחק חוץ על באיירן מינכן בשיעור 6: 0. יוליה גברה על סטפני שנק. במשחק בית נוצחה דייציסאו בידי רודווישר 2: 4 . יוליה גברה על סטוורולה צולאקידו.

לאחר הסיבוב הרביעי מוליכות בראש באדן- באדן וס.ק. המבורג עם 7 נקודות קבוצתיות כל אחת. דייציסאו מדורגת שישית, מבין 12 קבוצות, עם 4 נקודות קבוצתיות.

בסוף השבוע הזה פותח רב אמן יבגני פוסטני את הופעתו בבונדסליגה הגרמנית במדי קבוצתו החדשה אוגסבורג.

יוליה שווייגר – פתיחה מוצלחת

אליפות העולם לוותיקים- למחצית הדרך

שלוש אליפויות עולם התנהלו במקביל עד לסוף השבוע הזה. בחאנטי מנסיסק שבסיביר הגנה הסינית יו וניון על תוארה לאחר שגברה בשובר שוויון דרמטי על הרוסיה קתרינה לאהנו בעקבות 2:2 בארבעת הקרבות הקלאסיים של דו-קרב הגמר. בלונדון נסתיים בתיקו גם הקרב העשירי בין אלוף העולם הנורבגי מגנוס קארלסן לטוען לכתר, האמריקני פביאנו קרואנה. נותרו שני קרבות קלאסיים ואם יישמר השוויון יוכרע גורל התואר העולמי בקצב מהיר בו נחשב הנורבגי לפייבוריט. האליפות הססגונית מכולן שבה לישראל ייצוג מספרי נכבד ניטשת בסלובניה על תארי גיל הזהב והכסף. .

בלד היא היא עיר תיירות סלובנית קטנה ומדהימה ביופיה (בעיקר הודות לאגמה המפורסם), שרשמה מסורת שחמט מרשימה למדי. שני האירועים הבולטים ביותר שנערכו בה היו התחרות הבינלאומית הגדולה ב-1931 (בה חלקה עם הבירה לובליאנה) ואשר ניצח בה אלכסנדר אליוכין עם 20.5 נק' ב-26 סיבובים ללא הפסד ואולימפיאדת השחמט ב-2002. בימים אלה מארחת בלד את אליפות העולם ה-28 לסניורים ולסניוריות בהשתתפות 286 גברים ו-44 נשים מ-57 מדינות המתמודדים בקטגוריות לגילאי 50+ ו-65+ בשתי תחרויות המשותפות לשני המינים. התחרות חצתה ביום ו' את קו האמצע בתום שישה מבין 11 סיבוביה השווייצריים.

בתחרות לגילאי 50 + הוליכו בתום הסיבוב השישי רבי האמנים קארן מובססיאן (ארמניה), הגיאורגים גיאורגי בגאטורוב וזוראב סטורואה, הנריק דניאלסן והגב' קטי ארחמיה-גראנט (סקוטלנד) עם 5 נקודות כל אחד ואחת. לרב-אמן הישראלי רם סופר היו 4 נקודות לאחר שפתח היטב אך נוצח בסיבוב השישי בידי בגאטורוב. לאבי פיינמן היתה נקודה אחת.

רם סופר 

באליפות לגילאי 65+ מדהים רב האמן הצ'כי ולסטימיל יאנסה בן ה-76 עם מאזן מושלם (6 מ-6!) לאחר שגבר בין השאר גם על האלוף המכהן, הרוסי יבגני סוושניקוב רק בן 68. במרחק חצי נקודה אחריו צועד הרוסי יורי בלשוב עימו יתמודד יאנסה בסיבוב השביעי. 5 נקודות היו רק לרוסי אחר, ר"א נחום רשקובסקי ולשוודי אב"ל נילס –גוסטב רנמן. את המקום החמישי מחלקים לא פחות מ- 16 שחקנים עם 4.5 נקודות ובכללם 3 אמנים בינלאומיים ישראלים: נתן בירנבוים (ללא הפסד לאחר שגבר בסיבוב השישי על המדורג מס' 1, הצרפתי ר"א אנטולי וייסר) בוריס מריאסין ולאון לדרמן. לאמנים הבינלאומיים מרק ברקוביץ' וארקדי שבלב היו 4 נקודות. שאר הישראלים:

משה גל 3.5, אדריאן מרקוביצ'י ויעקב אידסיס 3 כל-אחד; אברהם לוצוב 2.5; ארקדי רוגובין וויקטור זילברשטיין 2 כל-אחד; דויד דבורסקי 1.

נתן בירנבוים 

בין בנות 65+ הוליכה בגאון הרוסיה רב אמנית ולנטינה קוזלובסקאייה עם 5.5 נקודות, לפני האמנית הבינלאומית הרוסיה תמרה סורוקינה ואלופת העולם לשעבר נונה גפרינדשווילי שנפרדה בתיקו משתי הישראליות אב"ל לודמילה צפנסקאייה ואמנית פיד"ה ולריה דותן ולכולן 4 נקודות כל אחת! לסטלה פודלובנה ואיטה גנדלמן היו 1.5 כל אחת.

האתר הרשמי:

http://www.wscc2018.european-chessacademy.com/index.php/en/

ישראל באולימפיאדת הנוער

בקוניה שבתורכיה תיפתח ביום ראשון האולימפיאדה לנוער עד גיל 16 בהשתתפות 47 נבחרות מכל רחבי תבל. בכל נבחרת 4 נערים ונערה. עם 229 הנערים והנערות המאיישים את הנבחרות נמנים 4 רבי אמנים, 15 אמנים בינלאומיים, 3 אמניות בינלאומיות, 60 אמני פיד"ה ו-14 אמניות פיד"ה. את הדירוג המוקדם עפ"י ממוצע מד הכושר של הנערים מובילות: 1. אוזבקיסטן (!) 2520 2. רוסיה 2440 3.הודו 2424 4. אזרבייג'ן 2406 5.

 אירן 2401. ישראל מדורגת במקום ה-15 (2307) בהרכב הבא: 1. א"פ עידו גורשטיין 2. א"פ יאיר פרחוב 3.שוהם כהן –רביבו 4.יובל יניב ואמנית פיד"ה מישל קטקוב. האולימפיאדה תימשך עד ל-2 בדצמבר.

אתר רשמי:

http://wyco2018.tsf.org.tr/en/component/turnuva/?task=fileview&kid=960

אטיודים אולימפיים 

לכבוד אולימפיאדת באטומי ערכו הגיאורגים תחרות חיבור גדולה לבעיות ולסיומים אמנותיים. בתחרות הסיומים , בה כיהן כשופט המחבר הנודע רב אמן דויד גורגנידזה, דורגו גם 2 יצירות ישראליות, האחת במחלקה לסיומי תיקו בה זכה אמציה אבני בציון כבוד ראשון והאחרת, הריהי לפניכם, במחלקה לסיומי זכייה:

יוחנן אפק 

התחרות האולימפית 2018

ציון כבוד שני

הלבן נוסע וזוכה

1.צז7+! [1.ה7? ג2 2.ה8מה ג1מה 3.צז7+ צז6 4.מהה5+ מז4 5.מה:ה3 מהא1+ 6.מהג3 מהד1+ 7.מג4 מו5 אין ללבן יותר מתיקו] 1...צז6! [1...מ:ו6 מפסיד פשוט ל 2.ה7! ג2 3.ה8מה עם איומי מט מיידי] 2.מ:ג3! ה2 3.מד2 מ:ו6 4.ה7!! ה1מה+! 5.מ:ה1 צ:ז7 6.ה8פ+! [ לא 6.ה8מה? צה7+ 7.מה:ה7+ מ:ה7 תיקו] 6...מה5 [ 6...מו7 7.פ:ז7 מ:ז7 8.א4 וזוכה] 7.פ:ז7 מד4 8.פו5+! מג3 9.פה3 מב3 10.פג2! בדיוק בזמן.

את התוצאות המלאות אפשר לראות כאן: מחלקת התיקו:

https://www.chessstar.com/composition/competitions/awards/others/WCO-2018-Batumi/WCO-2018-Batumi_studies_draw.pdf

מחלקת הזכייה:

https://www.chessstar.com/composition/competitions/awards/others/WCO-2018-Batumi/WCO-2018-Batumi_studies_win.pdf  

ואם אתם כבר נמצאים באתר הענק המוקדש כולו לאטיודים נצלו את שהותכם לסיור במדוריו השונים. מצפות לכם המון הפתעות.

פתרון הקורא במסע: הקרב רזניקוב- יאוודקהדזה הוכרע הודות לחסימה הקטלנית 57.מהד5!! השחור נכנע כי על 57...פ:ד5 זוכה 58.ד8מה+ מח7 59.מה: ד5 וללבן כלי עודף ואילו על 57...מה:ד5 58.ה:ד5 צ:ד5 יכריע 59.פב6 צד6 60.צג1 וכו'.

תמונות: פייסבוק, אתרים רשמיים.