סימולטן במסיכות

אליפויות ישראל מסמלות בעבורנו את החזרה המבוקרת לשחמט החי והמוחשי ועם זאת היה זה דווקא האירוע הנלווה להן שהזכיר יותר מכל את שיגרת ההתגודדות וההתקהלות שרובנו מייחלים להתחדשותה.






ביום חמישי , במקביל לסיבוב החמישי,נערך במלון "ליאונרדו", אכסניית האליפויות, עימות סימולטני מוצלח (ראשון בעידן הקורונה?) עם רב האמן הצעיר דני רזניקוב. את האירוע החגיגי פתח השר לשעבר זאב אלקין, חובב שחמט "מורעל",כעדותו הוא על עצמו, שנטל פסק זמן ממערכת הבחירות האינטנסיבית לטובת תחביבו הותיק. גם בימים אלה של טירוף הבחירות, בשובו, אפילו בשתיים אחר חצות הביתה,סיפר השר לשעבר, הוא אינו מוותר על משחק או שניים באינטרנט כדי להירגע, למרות מחאותיה של אשתו. בברכתו למשתתפים הביע אלקין את שמחתו על שהשחמט חוזר לחיים הנורמליים ושהאיגוד הצליח ככלות הכל לקיים את האליפויות. הוא איחל לאיגוד יישר כוח גדול על שבצד המשחק המקצועני הבכיר הוא שוקד לשלב גם פעילות עממית יותר כגון זו למען הציבור הרחב של חובבי השחמט. יו"ר האיגוד, ד"ר צביקה ברקאי, שהודה לו, הזמינו להשתתף גם הוא בסימולטן או לפחות בחלקו והשר אכן נעתר. 

זאב אלקין והפתיחה הסלאבית 


דני התמודד בסימולטן מול הרכב חזק למדי של 20 חובבים מקומיים, רובם בעלי מד-כושר 1700- 1900. בתום 4 שעות מאומצות נזקפו לזכותו 16 ניצחונות וארבעה תיקו עם ישראל ושאול מישקובסקי (אב ובנו), איתי זילברמן ואבי כהן. בנו של כהן, צעיר המשתתפים ישראל כהן בן ה-5, נמנה עם שלושת השורדים האחרונים בעימות וגם היטיב לשעשע את הנוכחים ולהפיג את המתח.   

דני רזניקוב ויריביו. צופה משמאל - ד"ר צביקה ברקאי , יו"ר האיגוד


ישראל מישקובסקי (משמאל) ושאול מישקובסקי. תיקו לאב ובנו