צמח ורוזנטאליס מובילים בתל-אביב

תחרות תל-אביב במחצית הדרך. מרסל ורוי הצטיינו בנובי סאד. מפגש הסטורי בדובאי. ישראלים בצ'כיה, ארה"ב והונגריה.






מועדון השחמט העירוני בתל-אביב עורך בימים אלה בבית השחמט תחרות בינלאומית סגורה בקטגוריה 2 (מד-כושר ממוצע 2292). בין 10המשתתפים,ישראלים שחלקם מייצגים פדרציות זרות, 3 רבי אמנים: סמן דבויריס (רוסיה), בוריס קנצלר (ישראל) ואדוארד רוזנטאליס (ליטא) , אלופת ישראל לשעבר מיכל להב, 2 מאמנים ותיקים, יוסי שוצמן (ארה"ב) וגלב קגנסקי (רוסיה) וארבעה כשרונות צעירים: רועי צמח, רוי וגמן, בני אייזנברג ואסיף סולומון המקווים לשפר את מד הכושר, לרכוש ניסיון תחרותי ועם מעט מזל להשיג ציון לתואר אמן בינלאומי.

בתום הסיבוב החמישי מובילים יחדיו את הדירוג צמח ורוזנטאליס עם 4 נקודות כל אחד לפני קנצלר 3.5

מנהל התחרות הוא רמי טל והשופט הוא עודד רוס. התחרות תימשך עד ל- בדצמבר והיא מועברת בשידור חי באתר איגוד השחמט. אפשר לעקוב אחר מהלך התחרות כאן:

 http://chess-results.com/tnr593150.aspx

אדוארד רוזנטאליס (לבן) מול סמיון דבויריס

מרסל ורוי הצטיינו בסרביה

בנובי –סאד בירת חבל וויוודינה הסרבי נערכות מדי חודש תחרויות "השבת השלישית" המיועדות בעיקר להשגת ציונים לתארים בינלאומיים ולשיפור מד הכושר. להבדיל מן התחרויות הסגורות של "השבת הראשונה" ההונגרית, כאן, בדרך כלל, מתכנסות הרמות השונות לקטגוריה שוויצרית אחת המעניקה סיכויים לכולם. רב האמן הסרבי סיניסה דראזיץ', מארגן התחריות, משתתף בהן בקביעות. במהדורות נובמבר נערכו במקביל 2 תחרויות כאלו.

בתחרות האחת השתתפו 26 שחקנים מ-9 מדינות, מהם 6 רבי אמנים, 10 אמנים בינלאומיים ואמנית בינלאומית אחת. עם המשתתפים נמנו גם שני אמנים בינלאומיים ישראליים.

מנצח התחרות היה רב האמן האיטלקי פייר לואיג'י באסו עם 6.5 נקודות, לפני אב"ל מרסל אפרוימסקי (ישראל), ר"א ולדימיר זכרטסוב (רוסיה), אב"ל ס.ניטין ( הודו) וא"פ מילוש מילושביץ' (סרביה) 6 כל-אחד ואחת; האמנים הבינלאומיים אאודי אמייה (הודו) ומיכאיל בריאקין (רוסיה) ור"א סואט אטאליק (סרביה) 5.5 כל אחד; האמנים הבינלאומיים ראוון סטורט (ארה"ב), איתן רוזן (ישראל) ואלכסנדרה מאלצבסקאיה (רוסיה) 5 כל אחד ואחת. מרסל התמודדה בין השאר עם 3 רבי אמנים ו- 3 אמנים בינלאומיים מולם צברה 3 נקודות. ה"דרבי" עם איתן רוזן נסתיים בתיקו.

מרסל אפרוימסקי 

תוצאות מלאות:

https://chess-results.com/tnr580348.aspx?lan=17

בתחרות האחרת התמודדו 29 שחקנים משבע פדרציות (11 מהודו!) עמם נמנו 3 רבי אמנים, 5 אמנים בינלאומיים ואמנית בינלאומית אחת. התחרות עמדה בסימן עליונותו של הרוסי אב"ל יבגני קרדשבסקי עם 8 נקודות ב-9 קרבות, 2 נקודות לפני אמנית פיד"ה סרישטי פנדיי (הודו), פאריד אורויוב ( אזרבייג'ן) ואודיסיאס קסידיס (יוון) ור"א מירוסלב מרקוביץ' 6 כל אחד. רב האמן הותיק סטפן דיוריץ' דורג שישי עם 5.5 נקודות. את המקום השביעי חילקו 8 שחקנים עם 5 נקודות כל אחד ובכללם הנער הישראלי בן ה- 13 רוי וגמן שדורג תשיעי.

עם תשעת יריביו נמנו לא פחות משמונה בעלי תארים בינלאומיים מולם צבר 4 נקודות: תיקו עם רבי האמנים דז'וריץ' ופופצ'ב ועם האמנים הבינלאומיים לסקור ובוז'יץ' וניצחונות על א"פ בולאיץ' ועל אב"ל מקסימוביץ'. את הפסדיו היחידים נחל מול מנצח התחרות והאמנית הבינלאומית ההודית אישה שארמה.הישגו יזריק בוסטר בן 130 נקודות למד הכושר שלו. צעיר ישראלי אחר, איתי סיטבון בן 19 אשר דורג במקום ה-15 עם 4.5 נקודות.

רוי וגמן 

.התוצאות המלאות:

https://chess-results.com/tnr580347.aspx?lan=1&art=1&rd=9&fed=ISR&turdet=YES&flag=30

מרסל, בת ה-26, בוגרת החוג לכלכלה וניהול באוניברסיטת תל-אביב, רשמה שורה של הישגים מעולים בשנה האחרונה אשר העניקו לה את התואר אמן בינלאומי והזניקו אותה למרומי המקום ה-35 בדירוג הנשים העולמי נכון ליום 1 בדצמבר. הודות להצלחותיה הוזמנה מרסל להשתתף בדו-קרב המינים בגיברלטר בינואר הקרוב:

https://www.gibchess.com/player-bios-2022

 הסטוריה בדובאי

הדו-קרב על הכתר העולמי בין קארלסן לנפומניאצ'י בדובאי מושך אליו ואל אירועיו הנלווים תיירות שחמט ניכרת. בין העולים לרגל היו גם כמה שחמטאים ישראליים המוכרים לקוראינו:

אמיל סוטובסקי ושותפתו הלטבית לניהול הפיד"ה דנה רייזניצה- אוזולו

משה שלו, נציגנו בפיד"ה ואלון שולמן, נציגנו באיגוד האירופי, בדרכם לטקס פתיחת הדו-קרב

12 קבוצות מ-10 מדינות (מ-4 יבשות) ובהן 97 נערים ונערות השתתפו כאן בתחרות בינלאומית לבתי ספר ובכללן קבוצה מאקדמיית השחמט של הכפר הירוק. התחרות נערכה בביתן הספרדי של התערוכה הבינלאומית הגדולה "אקספו דובאי". עם המשתתפים נמנו 4 רבי אמנים ( 3 מהודו ואחד ממונגוליה), אמן בינלאומי, 8 אמני פיד"ה ו-6 אמניות פיד"ה. הקבוצות חולקו לשני בתי מוקדמות עם חמישה סיבובים מזורזים ולשלב הכרעה בן שני סיבובים שעל פי תוצאותיו נקבע הדירוג הסופי. המנצחת היתה הקבוצה הפייבוריטית מביה"ס וולאמאל נקסוס בהודו עם רבי האמנים גוקש, פראגנאנאנדהא, ומנדוסה לפני ביה"ס סאקו אוליברוס (פרו) ובי"ס תיכון ממונגוליה. אקדמיית השחמט של הכפר הירוק דורגה עשירית לאחר שגברה בשלב ההכרעה על נבחרת מרכז השחמט והתרבות אל-עין שייצגה את איחוד האמירויות באירוע. ההרכב הישראלי כלל את : נדב צמח, גל שפירא, אלון שוקרון, יובל אטר, גל נאמן, עידו אמיתי בן מלכין ,מיקה בר אינגל וארתור גילב. בראש הקבוצה עמד מנהל האקדמיה אלמוג בורשטיין והתלוו אליה כמה הורים.

הדירוג המלא:

http://chess-results.com/tnr594347.aspx?lan=1

נבחרת אקדמיית השחמט של הכפר הירוק ומנהלה אלמוג בורשטיין במפגש הסטורי עם נבחרת מרכז התרבות והשחמט של אל-עין

ביום ג' השבוע נערכה בפוג'יירה תחרות בזק קצרה בה התמודדו 70 שחקנים מ-12 פדרציות ב-7 סיבובים שוייצריים, על קרן פרסים בת 16 אלף דולר. עם המשתתפים נמנו 4 רבי אמנים ו-6 אמנים בינלאומיים. המנצח היה בכיר השחמטאים המצריים, ר"א באסם אמין 6.5, לפני הסרבי ר"א איגור מילאדינוביץ' 6. בכיר שחמטאי איחוד האמירויות , ר"א סלאח סאלם, הוביל את קבוצת צוברי 5.5 נקודות ור"א ויורל יורדצ'סקו (מולדובה) את קבוצת צוברי 5 נקודות. 3 ישראלים מקבוצת הכפר הירוק השתתפו באירוע: מיקה בר אינגל צברה 4 נקודות, אלמוג בורשטיין 3.5 וארתור גילב 3. תוצאות מלאות:

http://chess-results.com/tnr595441.aspx?lan=1&art=1&flag=30

יודאסין- שלישי בניו-יורק

במלון הילטון גארדן בניו-יורק נערכו ב-10- 14 בנובמבר 3 תחרויות הזמנה בנות 10 שחקנים כל אחת לשוחרי ציונים לתארים הבינלאומיים הבכירים. האירוע נערך בקצב מזורז כשתשעת הסיבובים הקלאסיים נדחסו לארבעה וחצי ימים בשתי משמרות. בתחרות רבי האמנים הראשית ניצח הליטאי ר"א טיטאס סטרמאויציוס עם 6 נק', לפני האוזבקי ר"א דזוראבק חמראקולוב 5.5 (שניהם ללא הפסד) ואלוף ישראל לשעבר ר"א לאוניד יודאסין אשר חלק את המקום השלישי עם האמנים הבינלאומיים האמריקנים ג'ייסון ליאנג וארתור גואו 5 כל אחד. אב"ל אלכסנדר אוסטרובסקי (ארה"ב), אשר הנחיל ליודאסין את הפסדו היחיד, סיים שישי עם 4.5 נקודות. גם בתחרות רבי האמנים המשנית היתה ידם של רבי האמנים על העליונה: אלכסנדר לנדרמן 7.5, ברנדון ג'ייקובסון 6 (שניהם מארה"ב) ואוליבר ברבוסה (פיליפינים) 5.5. תחרות האמנים נסתיימה בניצחונו של הגיאורגי אב"ל זוראב יחדאדזה עם 8 נקודות.

לאוניד יודאסין (מימין)

יודאסין בן ה-62 יליד לנינגרד,עלה לישראל ב-1992, ייצג את מועדון באר-שבע, זכה פעמיים (1992 ו-1994) באליפות הארץ והיה חבר הנבחרת הישראלית באולימפיאדות מוסקבה 1994 וירוואן 1996. משנת 2001 הוא מתגורר בארה"ב ומנהל את אקדמיית השחמט בברוקלין אבל משחק בתחרויות כישראלי.

ישראלים בצ'כיה

צ'כיה ממשיכה לקיים רצף תחרותי לכל רמה גם בעידן הקורונה,בעיקר במסגרת הסבב הצ'כי המפורסם מייסודו של המארגן הבלתי נלאה, ד"ר יאן מאזוך. במהדורה ה-11 הצנועה יחסית של התחרות הפתוחה בהראדץ-קרלובה (6- 13 בנובמבר), עיר הסטורית בצפון המדינה, השתתפו 62 שחקנים מ-13 פדרציות מהם 3 אמנים בינלאומיים ואמנית בינלאומית אחת. המנצח היחיד היה המקומי א"פ פבל ז'יראסק אשר צבר 8 נקודות בתשעת קרבותיו. הוא הקדים בחצי נקודה את האמן הבינלאומי הגרמני סבסטיאן פלישקי 7.5, ג'ונתן פיין (אנגליה- בנו של מיודענו אב"ל מלקולם פיין, מעמודי התווך של פעילות השחמט בבריטיניה) ואנדריי וינטר (צ'כיה) 6.5 כל-אחד. עם המשתתפים נמנה גם זוג ישראלי: אב"ל בוריס מריאסין צבר 5.5 נקודות ודורג עשירי ורעייתו האמנית הבינלאומית לודמילה צפנסקייה 4.5 (מקום 28). ישראלי שלישי, פליקס ליפשיץ, דורג במקום ה-23 עם 5 נקודות. כל השלושה הם חברי מועדון אשדוד.

בוריס מריאסין

תוצאות מלאות:

http://chess-results.com/tnr584333.aspx

בקצרה

תארים חדשים: ברשימה האחרונה של מקבלי תואר שופט פיד"ה גם הישראלים: פז אבינרי, שאול ויינשטיין, וערן לפונשיאן.

בקונגרס הקומפוזיציה העולמי ברודוס הוענקו תארים בינלאומיים בין השאר גם לשני ישראלים: ד"ר מרק ארנבורג – אמן בינלאומי לקומפוזיציה שחמטית; ד"ר פז עינת ,שהוא אמן בינלאומי ושופט בינלאומי ותיק לחיבור (וגם יו"ר האיגוד הישראלי לקומפוזיציה שחמטית ועורך הבטאון "וריאנטים"), צירף תואר נוסף למאזנו – שופט בינלאומי לתחרויות לפתרון בעיות שחמט. ברכות לכולם!

בודפשט: תחרות רבי האמנים בסידרת השבת הראשונה בחודש נובמבר נסתיימה בניצחונו של ההודי ר"א ונקטרמאן קרתיק עם 8 מ-11, לפני רבי האמנים אנדריי קובאלב (בלארוס) ודושאן פופוביץ' (סרביה) וא"פ קונור מרפי (אירלנד) 6.5 כל-אחד; שני אמני פיד"ה ישראלים צעירים ומוכשרים התכבדו בנעילת הדירוג בתחרות החזקה: גיא לוין (בן 15) 4.5 וליאור מוסיוק (בן 16) 4 .

תוצאות מלאות:

http://chess-results.com/tnr589205.aspx

צילומים: עודד רוס, ד"ר מרק ליבשיץ, אתרים רשמיים, פייסבוק.