ספר חדש - המסעים הבלתי נראים

בהוצאה המובילה New in Chess ראה לאחרונה בשפה האנגלית (בעקבות בכורה מוצלחת בשפה הצרפתית) הספר Invisible Chess Moves שלכתיבתו שותף השחמטאי הישראלי יוחנן אפק. כל שחמטאי יודע שישנם מסעים הקשים יותר לאיתור ולחיזוי. כיצד זה שלעתים כה קרובות זכיות לא מסובכות במיוחד פשוט מסרבות להתגלות לך? אפילו רבי-אמנים חזקים סובלים מאותן "נקודות מתות" ותכופות יקרה ששני השחקנים גם יחד לא יבחינו בהזדמנות המונחת ממש "מתחת לאפם".






 
עמנואל ניימן ויוחנן אפק חקרו את הבעיה וגילו שישנם למעשה גורמים הניתנים לזיהוי לכך שמוחך מתעלם מרעיונות מסוימים. בספר הזה הם מדגימים קטגוריות שונות של מסעים שקשה לראותם ומסבירים בבהירות את הגורמים הפסיכולוגיים, העמדתיים והגיאומטריים המאפילים על מוחו של השחמטאי.

Invisible Chess Moves  על דוגמאותיו הרבות, הסבריו המאלפים ומבחניו מאירי העיניים ילמדו אותך לגלות את מוקדי העיוורון ולראות אותם מסעים אשר יישארו עלומים לאחרים. הספר צועד כבר כמה שבועות למן צאתו לאור ברשימת רבי המכר של ההוצאה וזוכה לתגובות נלהבות.

עמנואל ניימן הוא אמן פיד"ה ומאמן מבוקש בצרפת שכבר כתב ספרים מצליחים על אימון וטקטיקה שחמטית.

יוחנן אפק הוא אמן בינלאומי ישראלי החי בהולנד. הוא מארגן, עיתונאי ומאמן אבל ידוע אף יותר כמחבר אטיודים שחמטיים. זהו ספרו השלישי.

 

 הביקורת גומרת את ההלל:  

 

"ספר יוצא מן הכלל" (רב-אמן לובומיר קבאלק  הופינגטון פוסט)

 " המחברים ראויים לתשבחות הנעלות ביותר על הרעיון שמאחורי הספר. משהו מקורי למדי שנהניתי ממנו מאוד" (רב-אמן לוק וינאנטס, אלוף בלגיה בעבר)

 "זה נהדר להכיר את טיפוסי 'הנקודות המתות' המתחוללות בשחמט פעם בפעם" (ארנה מול, צ'סוייבס) "תרגילים במהלך כל פרק ומבחן מקיף בסוף הספר מעניקים לקורא את ההזדמנות  להתוודע לעומק חומר הלימוד" (אובה בקמן, האיגוד הגרמני לשחמט בכתב)

 "מסתבר שישנן סיבות מוחיות מרתקות להחמצת מסעים זוכים, כגון דפוסים גיאומטריים מסוימים ודחיית מסעי נסיגה...ספר ייחודי (ב.ה. ווילדרס, נדרלנד דחבלאט)

 " ספר מצוין המזמן הצצה נדירה  לטריטוריה שחמטית לא נודעת" ( הירחון "אירופה רוחדה").

לקריאת פרק לדוגמה ראו כאן:  http://www.newinchess.com/Invisible_Chess_Moves-p-960.html

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea