אליפות אירופה לנבחרות בוורשה

נבחרות ישראל לגברים ולנשים הגיעו אתמול לוורשה, ויפתחו היום את הופעתן באליפות אירופה. נבחרת הגברים תתמודד מול אלופת אירופה 2011, נבחרת גרמניה. לנשים צפוי משחק קל יותר מול פינלנד.






 
עדכון תוצאות הסיבוב הראשון:

(גברים) גרמניה-ישראל 1.5:2.5

(נשים) ישראל-פינלנד 0.5:3.5


אליפות אירופה לנבחרות, הנערכת הפעם במלון נובוטל בוורשה, היא בדרך כלל אחד האירועים הבולטים בשחמט העולמי, אך הפעם היא נערכת בצל אליפות העולם בצ'נאי. עדיין מדובר בתחרות חשובה ויוקרתית שכל מדינה שואפת לזכות בה במדליות.

נבחרת ישראל בראשות בוריס גלפנד זכתה בפלובדיב 2003 ובגטבורג 2005 בשתי מדליות כסף, אך מאז התדרדרו תוצאותיה, ובשנים האחרונות גם הרכבה. בשתי האליפויות האחרונות הופענו ללא גלפנד, והפעם נעלמו מההרכב כל רבי-האמנים הבכירים של ישראל בעלי מד-כושר 2600 ומעלה. הסיבה היא שאיגוד השחמט לא מצא מקורות מימון שיתנו מענה לדרישותיהם הכספיות, המוצדקות לכשעצמן, של רבי האמנים שלנו.

עקב כך הוחלט לשלוח לתחרות הפתוחה נבחרת צעירה, וישראל מצאה את עצמה בדירוג התחלתי נמוך ללא תקדים – מקום 29 מתוך 38. הנבחרת (תמיר נבאתי, גיל פופילסקי, דני ראזניקוב, טל בראון, אביטל בורוחובסקי, קפטן: ידעאל סטפק) תתחיל את התחרות מול המנצחת המפתיעה של אליפות אירופה 2011, נבחרת גרמניה. תמיר נבאתי יתמודד בלוח הראשון מול ארקדי ניידיץ'. את ההרכב הישראלי משלימים ראזניקוב, בראון ובורוחובסקי. אנו מקווים כי שחקנינו יתעלו ויתפסו מקום טוב יותר מדירוגם ההתחלתי. שני שחקנים ישראלים, ראזניקוב ובורוחובסקי, עדיין שואפים להשלים את כל הדרישות לתואר רב-אמן, ונאחל גם להם בהצלחה.

המדורגת מס' 1 בתחרות היא נבחרת רוסיה (בראשות גרישצ'וק וסווידלר) שבאליפות הקודמת אפילו לא זכתה במדליה, עדות לכך כי בתחרות מסוג זה לא תמיד הדירוג ההתחלתי הוא הקובע את התוצאות הסופיות. אלוף רוסיה פטר סווידלר יוביל את הקבוצה בלוח הראשון מול סרביה. השבוע התבשר סווידלר כי זכה בהזמנה אישית מטעם המארגנים לתחרות המועמדים בחאנטי-מאנסיסק (מרץ 2014), ובכך הוא משלים את הרכב התחרות. מועמדים ראויים אחרים כמו נקמורה, קרואנה, גרישצ'וק וגלפנד (המדורגים 7-4 בעולם) נותרו בחוץ.

נבחרת הנשים של ישראל אינה רגילה להיות מדורגת גבוה יותר מהנבחרת הפתוחה (גברים), אך בשנים האחרונות השחמט הנשי שלנו בהתעוררות וזה משתקף בדירוג התחלתי של מקום 15 מתוך 32. מרסל אפרוימסקי תוביל את ישראל בסיבוב הראשון נגד פינלנד החלשה. עוד בהרכב למפגש זה: מאשה קלינובה, אולגה וסילייב ואנג'לה בורסוק. יוליה שוויגר תיכנס לפעולה במשחקים הבאים.

אנו נדווח באתר על תוצאות אליפות אירופה במקביל לדיווחים על אליפות העולם בהודו.

picture of hiv rash jasonfollas.com pictures of aids